Show simple item record

dc.contributor.advisorAkturan, Ulun
dc.contributor.authorEcevit, Mehmet Zahid
dc.date.accessioned2020-12-30T08:30:40Z
dc.date.available2020-12-30T08:30:40Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/499772
dc.description.abstractSinyal teorisi tüketicilerin tamamının aynı olduğunu ve rasyonel bir şekilde hareket ettiklerini varsaymaktadır. Ancak tüketici davranışı üzerine yapılan çalışmalar tüketicilerin farklı özelliklere sahip olduğunu ve buna göre de farklı davranışlar sergilediklerini göstermektedir. Buradan yola çıkarak farklı özelliklere sahip tüketicilerin DFG ile karşılaştıklarında farklı tepkiler vereceği düşünülerek farklı tüketici özellikleri ele alınarak DFG üzerinde çalışmalar yapılmıştır. DFG politikasının tüketici algısına ve davranışına etkisini inceleyen çalışmalarda tüketici özelliklerinden fiyat bilinci ve değer bilinci ele alınmıştır. Fiyat uzmanlığı DFG kapsamında daha önce ele alınmadığı için bu çalışmamızda literatüre katkısı olması açısından DFG'nin satın alma sonrası araştırmaya etkisini incelerken fiyat uzmanlığının düzenleyici rolü araştırılmıştır. Alışverişten hoşlanmanın tüketicilerin araştırma maliyetlerini azalttığı düşünüldüğünde, alışverişten hoşlanan tüketicilerin DFG uygulandığında satın alma sonrası daha fazla araştırma eğiliminde olacağı tahmin edilmiş ve bu çalışmada DFG'nin satın alma sonrası fiyat araştırmasına etkisi incelenirken piyasa uzmanlığının yanı sıra alışverişten hoşlanmanın da düzenleyici rolü araştırılmıştır.
dc.description.abstractSignal theory assumes that all consumers are the same and they acted in a rational manner. However, studies on consumer behavior shows that consumers have different characteristics and accordingly they exhibit different behaviors. So, it assumed that consumers with different characteristics will react differently when faced with the LPG. For this reason different consumer characteristics have been taken into consideration while working on LPG.Studies investigating the impact of LPG policy on consumer perceptions and behavior are discussed consumer characteristics such as price consciousness and value consciousness. Because market mavenism previously not addressed within the scope of the DFG, this study investigated the impact of LPG on post-purchase search while examining moderator role of market mavenism to contribute to the literature.When we thought that shopping enjoyment reduces consumer search costs, we can say that consumers with high shopping enjoyment have more post-purchase search intentions faced with LPG. Thus, in this study we investigated the impact of LPG on post-purchase search while examining moderator role of shopping enjoyment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDüşük fiyat garantisi politikasının satın alma sonrası fiyat araştırmasına etkisi: Fiyat uzmanlığı ve alışverişten hoşlanmanın düzenleyici rolü
dc.title.alternativeThe effect of low price guarantee on post-purchase search intention: Moderator role of price mavenism and shopping enjoyment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrice
dc.subject.ytmPrice policies
dc.subject.ytmLow price guarantee
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmPricing
dc.subject.ytmShopping behavior
dc.identifier.yokid10027441
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid366633
dc.description.pages192
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess