Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztek, Mehmet Yaman
dc.contributor.authorTaşdemir, Gözde
dc.date.accessioned2020-12-30T08:30:33Z
dc.date.available2020-12-30T08:30:33Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/499742
dc.description.abstractSağlıklı, temiz ve güvenli bir çevre için tüketicilerin bilinçli olduğu ve işletmelerin stratejilerini yeşil pazarlama ve çevresel sürdürülebilirlik stratejileriyle desteklediği bir ortamda, korunan bir çevre ve sağlıklı bir toplum oluşturulmuş olur. Bugünkü yaşam kalitesinin yüksek olması ve ilerideki nesillerin yaşam kalitesi haklarını korumak adına bu farkındalığın uyandırılmış olması gerekmektedir. Hızla gelişen teknoloji ve değişen dünya koşullarında, işletmelerin içinde bulundukları dinamik çevrede koşulların gerektirdiği biçimlere uyum sağlamaları, başarıya giden yol haline gelmiştir. Bu çalışma, kentleşmenin getirisi olarak ortaya çıkan ambalajlı içme suyu sektöründeki işletmelerin yeşil pazarlama ve çevresel sürdürülebilirlik anlayışı çerçevesinde uyguladıkları ambalaj kararları, bu kararlara göre tüketicilerin ambalaj malzemesi türüne göre dağılımı, ambalaj malzemelerinin insan sağlığına ve çevreye olan etkileri teorik temellere dayandırılarak derinlemesine araştırmasını içermektedir.
dc.description.abstractA preserved environment and healthy community is achieved within an environment where consumers are conscious about healthy, clean and safe environment and enterprises support their strategies on the basis of green marketing and environmental sustainability strategies. Such awareness should be raised in order to obtain higher life quality and to protect life quality rights of future generations. Adaptation to the forms and structures required due to the dynamic environmental conditions by the facilities is one of the ways to succeed under instantly changing technological and ever-evolving worldwide conditions. This study covers theoretical information based in-depth analysis over packaging decisions implemented in the framework of green marketing and environmental sustainability understanding and by the facilities, which are acting in packaged potable water sector emerged as an outcome of urbanization, distribution of consumers on the basis of type of package materials and impacts of package materials on human health and the environment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYeşil pazarlamada ambalaj kararının önemi ve içme suyu sektöründe bir araştırma
dc.title.alternativeImportance of packaging decision in green marketing and a survey from potable water
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGreen marketing
dc.subject.ytmEnvironmental marketing
dc.subject.ytmPackaging
dc.subject.ytmSustainability
dc.subject.ytmSustainable environment
dc.subject.ytmDrinking water
dc.identifier.yokid10024999
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid366637
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess