Show simple item record

dc.contributor.advisorYamak, Sibel
dc.contributor.authorCemek, Elif
dc.date.accessioned2020-12-30T08:30:28Z
dc.date.available2020-12-30T08:30:28Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/499720
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkiye'de işadamlarının siyasi kurumsal sosyal sorumluluk üstlenmesine etki eden nedenleri ortaya koymaktır. Şirketlerin Siyasi Kurumsal Sosyal Sorumluluk faaliyeti yürütmelerine etki eden nedenler, içinde bulundukları ülkenin koşullarına ve şirketlerin kurumsal yapısına göre farklılık göstermektedir. Siyasi kurumsal sosyal sorumluluğun tanımı ve kapsamı hakkında henüz bir görüş birliğine varılamamıştır. Bu çalışmada öncelikle kurumsal sosyal sorumluluk kavramının tarihi ve ilgili akademik yayınlara değinilmiş, ardından Siyasi Kurumsal Sosyal Sorumluluğun ortaya çıkışı incelenmiş ve nihayetinde Türkiye'de Siyasi Kurumsal Sosyal Sorumluluğun gelişimi ile ilgili yazın taramasına yer verilmiştir. Son bölümde ise Türkiye'nin önde gelen işadamlarıyla ilgili anı kitaplarından derlenen veri setleri Tematik Analiz yöntemiyle incelenmiş ve iş adamlarının Siyasi Kurumsal Sosyal Sorumluluk üstlenmelerine etki eden 7 tema ortaya çıkarılmıştır.
dc.description.abstractThis study aims to reveal the factors affecting the businessmen in Turkey to take political corporate social responsibility. Factors that affect the Companies to carry out Political Corporate Social Responsibility activities differ according to the conditions of the country in which they operate and the organizational structure of the companies themselves. There is yet no consensus about the definition and the scope of the political corporate social responsibility. This study begins with mentioning the academic publication about the corporate social responsibility and its history, and continues with analyzing how Political Corporate Social Responsibility came out and finally a literature review about the development of Political Corporate Social Responsibility in Turkey is done. Final chapter analyzes the data sets collected from memoirs of important Turkish businessmen with Thematic Analysis methodology and seven themes were defined as factors affecting the businessmen to carry out Political Corporate Social Responsibility.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSiyasi kurumsal sosyal sorumluluk: Türkiye örneği
dc.title.alternativePolitical corporate social responsibility: Turkish case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.subject.ytmPolitical responsibility
dc.subject.ytmSocial responsibility
dc.subject.ytmOrganizational citizenship
dc.subject.ytmOrganizational citizenship behavior
dc.identifier.yokid10027866
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid366634
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess