Show simple item record

dc.contributor.advisorAdadağ, Hüseyin Özgür
dc.contributor.authorÜnal, Müzeyyen Ezel
dc.date.accessioned2020-12-30T08:30:24Z
dc.date.available2020-12-30T08:30:24Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/499704
dc.description.abstract19. yüzyıldan itibaren modern devletler, zorunlu askerlik pratiği ve savaşların topyekûnlaşmasına paralel olarak, gençleri askerliğe hazırlamak amacıyla gençlerin militarizasyonunu hedefleyen politikalar uygulamaya başlamışlardır. Bu çalışmada, Cumhuriyet'in ilk yıllarından itibaren uygulamaya konan benzer politikalar ele alınmıştır. İki dünya savaşı arasındaki ruh hali ve pratiklerden etkilenerek, Cumhuriyet'in kurulduğu ve konsolide olduğu dönemde şekillenen bu politikalardan ilki, gençlerin paramiliter örgütlerinin oluşturulması diğeri ise gençlere sivil okullarda askerlik dersleri verilmesidir. Bu çalışmada, 1926 yılında erkek ortaokul ve lise öğrencileri için, 1937 yılında da kız öğrenciler için müfredata konan Askerliğe Hazırlık dersleri, gençlerin militarize edilmesi kapsamında incelenmiş; Cumhuriyet'in gençliğe bakışı, hedeflediği militarist politikalar, gençlere dönük kullandığı söylem, dönemin Askerliğe Hazırlık dersi kitaplarından hareketle tartışılmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractSince the 19th century, modern states have commenced to implement policies aiming for militarization of the youth in order to prepare them for the warfare in parallel with the dissemination of compulsory military service and total warfare. This particular study analyses the similar policies implemented since the first years of the newly established Republic. Influenced by the state of mind and practices between the two world wars, the first policy acquiring a shape during the period the Turkish Republic was established and began to consolidate was formation of paramilitary youth organisations whereas the other policy was offering military based courses in civil(ian) schools. The Preparation for Military Service lessons added to curriculum for the male students in middle school and high school in 1926 and for the female students in 1937 were analysed within the scope of militarization of the youth in this study which aims to discuss the Republic's perception of the youth, intended militarist policies and discourse towards the youth through the textbooks of the significant period of time.en_US
dc.languageFrench
dc.language.isofr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleAux armes, jeunes! La militarisation de la jeunesse en Turquie à travers les manuels scolaires (1926-1945)
dc.title.alternativeGençler silah başına! ders kitapları aracılığıyla Türkiye'de gençliğin militarizasyonu (1926-1945)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmYouth
dc.subject.ytmMilitarism
dc.subject.ytmMilitary service
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.identifier.yokid10041887
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370296
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess