Le cinéma en salle face à la multiplication des écrans Une analyse pluridisciplinaire de la situation en Turquie
dc.contributor.advisor | Uğur, Azime Hülya | |
dc.contributor.advisor | Creton, Laurent | |
dc.contributor.author | Vitrinel, Ece | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T08:29:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T08:29:35Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/499489 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma sinema salonlarını ve izleyicilerin sinema salonları ile ilişkisini konu almaktadır. Çoğalan ekranlar karşısında sinema salonlarının durumunu tüm yönleriyle kavrayabilmek için nitel ve nicel yöntemleri bir arada kullanan araştırma sosyoekonomik bir bağlama oturur. Üç ana bölümden oluşan çalışmanın ilk bölümü sinematik deneyimi farklı ekranlar ve mekanlar üzerinden tanımlamakta, ikinci bölümü doğrudan Türkiye sinema endüstrisi üzerine eğilmekte, son bölümü ise Türkiye'de sinema izleyicilerinin tercih ve pratiklerine odaklanmaktadır. Bu şekilde Türkiye'de film seyircisinin portresini çizmeyi amaçlayan araştırmanın hedeflerinden biri de günümüz seyircisine ışık tutmaktır. Çalışma kapsamında gerçekleştirilen katılımcı gözlemler mültipleksler, cadde sinemaları ve alternatif gösterim mekanları gibi farklı salon tiplerini birleştiren ortak seyirci eğilimlerini saptamış ve evde film izleme deneyiminde de belirleyici olanın sinema salonu tecrübesi olduğunu göstermiştir. | |
dc.description.abstract | The object of this research is the movie theaters and the relationship of the audience with them. To embrace all aspects of the movie theaters in the era of proliferation of screens, the study which follows up a socio-economic perspective articulating quantitative and qualitative methods is organized into three parts. The first part describes the general lines of the cinematic experience with its screens and sites, the second directly addresses the context of the film industry in Turkey, and the third sets out to analyze the place of the movie spectators in this particular context. It thus tries to build up like a jigsaw puzzle, a portrait of the typical spectator in Turkey, hoping that this portrait would be relevant to understand today's audience. The field observations made within the framework of this study demonstrate the existence of a common line cutting across all types of movie theaters, whether it be multiplexes, neighborhood cinemas or alternative screening areas, and illustrate the continuation of the theater experience at home. | en_US |
dc.language | French | |
dc.language.iso | fr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Le cinéma en salle face à la multiplication des écrans Une analyse pluridisciplinaire de la situation en Turquie | |
dc.title.alternative | Çoğalan ekranlar karşısında sinema salonları Türkiye'deki durumun çok disiplinli bir incelemesi | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Radyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cinema audiences | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Audiences | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | Auditorium | |
dc.subject.ytm | Cinema sector | |
dc.subject.ytm | Socio-economics | |
dc.identifier.yokid | 10071872 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 393183 | |
dc.description.pages | 331 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |