Show simple item record

dc.contributor.advisorUğur, Azime Hülya
dc.contributor.advisorCreton, Laurent
dc.contributor.authorVitrinel, Ece
dc.date.accessioned2020-12-30T08:29:35Z
dc.date.available2020-12-30T08:29:35Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/499489
dc.description.abstractBu çalışma sinema salonlarını ve izleyicilerin sinema salonları ile ilişkisini konu almaktadır. Çoğalan ekranlar karşısında sinema salonlarının durumunu tüm yönleriyle kavrayabilmek için nitel ve nicel yöntemleri bir arada kullanan araştırma sosyoekonomik bir bağlama oturur. Üç ana bölümden oluşan çalışmanın ilk bölümü sinematik deneyimi farklı ekranlar ve mekanlar üzerinden tanımlamakta, ikinci bölümü doğrudan Türkiye sinema endüstrisi üzerine eğilmekte, son bölümü ise Türkiye'de sinema izleyicilerinin tercih ve pratiklerine odaklanmaktadır. Bu şekilde Türkiye'de film seyircisinin portresini çizmeyi amaçlayan araştırmanın hedeflerinden biri de günümüz seyircisine ışık tutmaktır. Çalışma kapsamında gerçekleştirilen katılımcı gözlemler mültipleksler, cadde sinemaları ve alternatif gösterim mekanları gibi farklı salon tiplerini birleştiren ortak seyirci eğilimlerini saptamış ve evde film izleme deneyiminde de belirleyici olanın sinema salonu tecrübesi olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractThe object of this research is the movie theaters and the relationship of the audience with them. To embrace all aspects of the movie theaters in the era of proliferation of screens, the study which follows up a socio-economic perspective articulating quantitative and qualitative methods is organized into three parts. The first part describes the general lines of the cinematic experience with its screens and sites, the second directly addresses the context of the film industry in Turkey, and the third sets out to analyze the place of the movie spectators in this particular context. It thus tries to build up like a jigsaw puzzle, a portrait of the typical spectator in Turkey, hoping that this portrait would be relevant to understand today's audience. The field observations made within the framework of this study demonstrate the existence of a common line cutting across all types of movie theaters, whether it be multiplexes, neighborhood cinemas or alternative screening areas, and illustrate the continuation of the theater experience at home.en_US
dc.languageFrench
dc.language.isofr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleLe cinéma en salle face à la multiplication des écrans Une analyse pluridisciplinaire de la situation en Turquie
dc.title.alternativeÇoğalan ekranlar karşısında sinema salonları Türkiye'deki durumun çok disiplinli bir incelemesi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCinema audiences
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmAudiences
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmAuditorium
dc.subject.ytmCinema sector
dc.subject.ytmSocio-economics
dc.identifier.yokid10071872
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid393183
dc.description.pages331
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess