Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztek, Mehmet Yaman
dc.contributor.authorGürşen, Aylin Ecem
dc.date.accessioned2020-12-30T08:28:22Z
dc.date.available2020-12-30T08:28:22Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-08-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/499183
dc.description.abstractRetro pazarlama etkinlikleri, nostalji unsurunun pazarlama etkinliklerinde kullanılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Nostalji merakı postmodern toplumda, özellikle son yıllarda bir çeşit moda haline gelmiştir. Öte yandan, postmodern bireyin güven kavramı ile her zaman sorunlu bir ilişkisi olmuştur. Bu çalışma, postmodern topluma ilişkin yukarıdaki varsayımlardan yola çıkarak, işletmelerin retro pazarlama etkinliklerini tüketicide marka güveni yaratmada kullanılıp kullanılamayacağını tespit etme amacı taşımaktadır. Bu bağlamda, tüketici nezdinde gerçekleştirilen bu araştırmada, moda bilincinin nostalji eğilimini etkileyip etkilemediği, nostalji eğiliminin marka güvenini etkileyip etkilemediği ve marka romantizminin bu süreçte aracı rol oynayıp oynamadığı tespit etmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractRetro marketing activities are realized by using nostalgia element in marketing activities. The nostalgia curiosity has become a kind of fashion in the postmodern society, especially in recent years. On the other hand, the postmodern individual has always been a problematic relationship with the concept of trust. This study is based on the above assumptions about postmodern society, aims to determine whether businesses can use retro marketing activities to create brand confidence in consumers. In this context, it was tried to determine whether the fashion consciousness influence the nostalgia tendency, whether the tendency of nostalgia affects the brand trust and whether brand romanticism played an intermediary role in this process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleRetro pazarlama etkinliklerinin tüketicilerin marka-moda algısı açısından incelenmesi ve bir araştırma
dc.title.alternativeUne etude sur les activités de rétro marketing en termes de la perception de la marque et de mode des consommateurs et une recherche
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-01
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFashion
dc.subject.ytmConsumer perception
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmRetro marketing
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand image
dc.identifier.yokid10159067
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid475499
dc.description.pages345
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess