Show simple item record

dc.contributor.advisorMağden, Duyan
dc.contributor.authorBüyüksolak, Neziha
dc.date.accessioned2020-12-30T08:28:15Z
dc.date.available2020-12-30T08:28:15Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/499154
dc.description.abstractÖZET Başbakanlık Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumuna bağlı yuvalarda üçüncü sınıfa devam eden çocukların akademik başarılarının aynı düzeyde olup olmadığı bu çalışmanın amacını oluşturmuştur. 1994-1995 güz dönemi yılı içerisinde üçüncü sınıfa devam eden Sincan çocuk yuvası, Atatürk çocuk yuvası ve Saray çocuk yuvalarında Toplam 77 çocuk üzerinde örnekleme alınmışıtır. Yuvada çalışan ve çocukların etütlerine giren meslek elemanlarına anketler görüşme tekniği ile uygulanmıştır. Anket üç kısımdan oluşmaktadır. Yuva ve çocuk hakkındaki genel bilgileri içeren Bilgi Formu, öğrencilerin akademik başarılarını saptamamıza yardımcı olan Değerlendirme Formu, davranışların gelişimini ölçen Davranış Gelişim Formu'dur. Yapıları istatistik işlemleri sonucu çocukların yuvalara göre akademik başarıları arasında önemli bir fark bulunamamıştır. Örnekleme seçilen yuvalara göre derslerdeki başarısı incelendiğinde çocuklar Beden Eğitimi'nde üç yuvadada çok başarılı olmaktadır. Bunu Müzik dersi takip etmektedir. Diğer derslerdeki başarılar arasında önemli bir fark bulunmamaktadır. Cinsiyetlere göre incelendiğinde ise erkek çocukların kız çocuklarından daha başarılı olduğu görülmektedir. Örnekleme seçilen çocukların davranış gelişimleri yuvalara göre incelendiğinde yuvalar arası farkın önemli olduğu saptanmıştır. Çocukların çeşitli temizlik alışkanlıkları incelenmiştir davranış gelişimlerinin genelde iyi olduğu anlaşılmıştır. Cinsiyetler açısından davranış gelişimi incelendiğinde erkeklerin, kızlardan daha başarılı olduğu görülmüştür. Bu fark önemli bir oran teşkil etmemektedir. Kısaca özetlersek, kurumların çocuklara beslenme, barınma gibi birçok konularda diğer çocuklara göre daha iyi imkanlar sağlamalarına rağmen aile ortamının sıcaklığının verilemeyişinden dolayı diğer alanlarda olduğu gibi akademik başarılarında ve davranışlarında39 düşmeler olmaktadır. Bu nedenle kimsesiz çocukların akademik başarılarının artırılması için kurum bakımı modelinden vazgeçilmeli, yuvalardaki çocuk sayısı mümkün olduğunca azaltılıp personel sayısı artırılarak eğitimin kalitesi sağlanmalıdır. Yuvalarda gerekli olan denetimler artırılarak daha verimli çalışmasına imkan sağlanmalıdır.
dc.description.abstract40 SUMMARY The aim of this study was to investigate the academic success level of the III. Class children in the nursery schoolls of prime ministry social welfare and children protection fountation. In 1994 - 1995 austumn period, 77 children going to Ill.class'in Sincan Nursery School, Atatürk Nursery School and saray Nursery School are included in this study. İnguiries with children's lecturers are made by personel meetings. Ingnry had three pats. Information Form: General information about the school and the child. Avaluation Form: Helping to estunate children's academic success. Behaviour progrecs Form: Estunating children's behaviour proggress. There was no statistically significant difference between the academic success levels of the children going to differnt schools. When we looked at the success level in different lessons; we have seen that in all three schools success was highest in `sports` and then in `music lessons.` There was no significant difference in the success rate for the other lessons. When we compare the success level of boys and girls; we see that girls are more successfuul. When we examine the behaviour progress of children in three schools; we fund no significant differoce between then. Children's cleaning habits were investigated and found successfull. Behauiour progress studies between girls and boys showed minimal significant difference in favourof bays.41 As a summary, we can say thet nursery schools provide much more possihilities like nourishment. And sheltereng to their children then the others. In sake of this, lack of hat family environment in nursenry. Schools, declines the success rate of children bolh in academic and behaviour progress. For this reasan, we have to abandon the Nursery School model to increase the sucess of homeless children; white lowening the number of child in each school, we have to increase the mstuctive personel number to roise the elucational quality. To increase the productruy of these schools controlls must be made frequently.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEv Ekonomisitr_TR
dc.subjectHome Economicsen_US
dc.titleBaşbakanlık Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu`na bağlı yuvalarda kalan ve ilkokul üçüncü sınıfa devam çocukların akademik başarılarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the academic success of third class children in the nursery schools of Primery Ministry Social Welfare and Children Protection Foundation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmChild-institutionalized
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSocial Services and Child Protection Agency
dc.identifier.yokid40148
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid40148
dc.description.pages466
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess