Kimyada çözeltiler konusunun öğretimi için yapılandırmacı yaklaşıma uygun aktif öğrenme etkinliklerinin geliştirilerek uygulanması ve değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Bayrakçeken, Samih | |
dc.contributor.author | Avinç Akpinar, İclal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T13:30:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T13:30:30Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/49736 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, yapılandırmacı yaklaşıma uygun aktif öğrenme etkinliklerin hazırlanması, orta öğretim ve üniversite düzeyinde uygulanması ve değerlendirilmesidir. Çalışmada 5E Öğrenme Modeline uygun olarak çözeltiler konusu ile ilgili 16 etkinlik hazırlanmıştır. Etkinlikler Erzurum'da Nevzat Karabağ Anadolu Öğretmen Lisesi, Nene Hatun Kız Lisesi' nde ve Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı'nda uygulanmıştır. Ön test ? son test kontrol gruplu deneysel desenin kullanıldığı araştırmada nicel veriler; kavram, bilimsel süreç beceri, bilimin doğası ve tutum testleri ile nitel veriler ise mülakat, gözlem, öğrenci yazılı görüşleri gibi araçlarla toplanmıştır. Nicel veriler istatistiksel yöntemlerle (Bağımsız gruplar t testi, MAVCOVA, MANOVA), nitel veriler ise betimsel ve içerik analizi yöntemleri ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın bulguları, hem üniversite hem de ortaöğretim düzeyindeki bütün uygulama okullarında kavram başarı testleri son test sonuçları ve nitel bulgular, kavram başarısı açısından deney gruplarının başarı ortalamalarının kontrol gruplarından daha yüksek olduğunu göstermektedir. Bu sonuca göre çözeltiler konusundaki kavramların anlaşılması açısından geliştirilen etkinliklerin geleneksel yaklaşımdan daha etkili olduğu söylenebilir. Bilimsel süreç becerileri, bilimin doğası, kimyaya karşı tutum ve teknoloji toplum ilişkisi açısından deney ve kontrol gruplarının son test puan ortalamaları arasında bazı okullarda istatistiksel olarak anlamlı bir fark oluşmamışken bazı okullarda deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to prepare, implement and to evaluate active learning activities, which are based on constructivist approach. In this study, based on 5E learning model, total 16 activities of which are related to solutions, respectively, were prepared. The prepared activities were implemented in two high schools and department of science teacher training in Kazım Karabekir Faculty of Education, Atatürk University in Erzurum. In the study, pretest posttest control group design was used. While quantitative data was collected using concept achievement, scientific process skills, attitude toward chemistry and nature of science scales, qualitative data was gathered by the instruments including teacher observations, student interviews, and student written evaluations. Quantitative data was analyzed by using independent groups t-test, MANOVA and MANCOVA. The analysis of qualitative data was performed by using descriptive and content analysis methods. The findings revealed that the posttest scores and qalitative results showed that average means of posttest scores in all experimental groups were higher than those of control groups. Furthermore, statistical analysis showed that there was not any statistically significant difference between the control and the experimental groups in the posttest scores according to the students? scientific process skills, nature of science, the attitude toward chemistry and the technology-society relationship separately for solutions, but there were however statistically significant differences in favor of experimental groups in some schools. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Kimya | tr_TR |
dc.subject | Chemistry | en_US |
dc.title | Kimyada çözeltiler konusunun öğretimi için yapılandırmacı yaklaşıma uygun aktif öğrenme etkinliklerinin geliştirilerek uygulanması ve değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The preparation,implementation and evaluation of active learning activities based on constructivist approach in teaching solutions in chemistry course | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 367770 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 266572 | |
dc.description.pages | 254 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |