Show simple item record

dc.contributor.advisorBayrakçeken, Samih
dc.contributor.authorAğgül Yalçin, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-03T13:30:23Z
dc.date.available2020-12-03T13:30:23Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/49729
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, yapılandırmacı yaklaşıma uygun aktif öğrenme etkinliklerin hazırlanması, ortaöğretim ve üniversite düzeyinde uygulanması ve değerlendirilmesidir. Çalışmada 5E Öğrenme Modeline uygun olarak asit-baz konusuna yönelik hazırlanan 17 etkinlik Erzurum'da üç farklı lisede ve Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı'nda uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemi lise düzeyinde 157 ve üniversite düzeyinde 79 olmak üzere toplam 236 öğrenciden oluşmaktadır. Ön test?son test kontrol gruplu deneysel desenin kullanıldığı araştırmada etkinliklerin değerlendirilmesi için nitel ve nicel araştırma yaklaşımları birlikte kullanılmıştır. Nicel veriler; kavram, bilimsel süreç beceri, bilimin doğası ve tutum testleri ile nitel veriler ise mülakat, gözlem, öğrenci yazılı görüşleri gibi araçlarla toplanmıştır. Araştırmanın bulguları, hem üniversite hem de ortaöğretim düzeyindeki bütün uygulama okullarında kavram başarı testleri son test sonuçları, deney ve kontrol grupları arasında kavram başarısı açısından istatistiksel olarak deney grubu lehine anlamlı bir farkın olduğunu göstermektedir. Araştırmanın nitel bulgularının da desteklediği bu sonucu göre asit-baz konusundaki kavramların öğrenciler tarafından anlaşılması açısından aktif öğrenme etkinliklerinin geleneksel yaklaşımdan daha etkili olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to prepare, implement and to evaluate active learning activities based on constructivist approach. In this study, based on 5E learning model, 17 activities related to acids-bases were prepared. The prepared activities were implemented in three high schools and the department of science teacher training in Kazım Karabekir Faculty of Education, Atatürk University in Erzurum. The sample consisted of total 236 high school and university students: 157 and 79 students from three high schools and the university, respectively. In the study, pretest posttest control group experimental design was used. In evaluation of the activities, qualitative and quantitative approaches were together used. While quantitative data was collected using acid-base concept achievement, scientific process skills, attitude toward chemistry and nature of science scales, qualitative data was gathered by the instruments including teacher observations, student interviews, and student written evaluations. The findings revealed that the posttest scores showed statistically significant differences between control and experimental group in both the high schools and the university in terms of students? acid-base concept achievements. Qalitative results support the quantitative findings as well, suggesting that the active learning activities based on 5E learning model had more effect on students? understanding of acids-bases than traditional approach.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKimyatr_TR
dc.subjectChemistryen_US
dc.titleOrtaöğretim ve yükseköğretim düzeyinde asit-baz konusunun öğretimi için yapılandırmacı yaklaşıma uygun aktif öğrenme etkinliklerinin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe preparation, implementation and evaluation of active learning activities based on constructivist approach in teaching acids and bases at high school and university level
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid368013
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid266573
dc.description.pages251
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess