Ilık asfalt karışımlarında optimum asphamin oranının araştırılması
dc.contributor.advisor | Hınıslıoğlu, Sinan | |
dc.contributor.author | Çolak, Muhammed Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T13:20:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T13:20:29Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/49714 | |
dc.description.abstract | Ilık asfalt karışım (WMA) teknolojisi, enerji tüketiminin azaltılmasına potansiyel bir çözüm olması yanında çevresel avantajları ile asfalt bağlayıcı ve karışımın mühendislik özelliklerini iyileştirmesi bakımından, son zamanlarda esnek yol üstyapılarında popülaritesi oldukça artmaktadır. Üstyapının kalitesini düşürmeden sıcak asfalt karışımlarının karıştırma ve sıkıştırma sıcaklıklarını düşüren birçok yeni proses geliştirilmektedir. Sıcaklıkların düşürülmesinde önemli rol oynayan WMA katkılarının en önemlilerinden birisi de Asphamin?dir. Asphamin bünyesinde yaklaşık olarak ağırlıkça %21 oranında 85 ? 182oC sıcaklık aralığında serbest kalan kristalize su içermektedir. Asphamin asfaltla beraber karışıma katıldığında su açığa çıkar. Köpük formda açığa çıkan bu su ise asfaltta hacim artışına neden olarak düşük sıcaklıklarda bağlayıcının agregayı sarması ve işlenebilirliğin artmasını sağlar. Bu çalışmada, seçilen gradasyon için Marshall tasarım yöntemi kullanılarak optimum asfalt oranı %5 olarak belirlenmiştir. Optimum asfalt oranını kullanarak 110, 120, 130, 140 ve 150 oC karışıma sıcaklıklarında, her bir sıcaklık değeri için bağlayıcı ağırlığının %4, 5, 6, 7 ve 8 oranlarında asphamin katılarak, optimum asphamin oranı belirlenmeye çalışılmıştır. Marshall katsayısı açısından performans değerlendirmesi yapıldığında 110 oC karışım sıcaklığı için %8, 120 oC için %7, 130 oC için %6, 140 oCiçin %6 ve 150 oC için %4 asphamin oranının en uygun oran olduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Ilık Asfalt karışımları, Marshall Karışım Tasarımı, Asphamin | |
dc.description.abstract | Warm mix asphalt (WMA) technology has become increasingly popular in pavement construction because of its environmental benefits and its ability to improve the engineering properties of asphalt binders and mixtures. Several new processes have been developed to reduce the mixing and compaction temperatures of hot mix asphalt without sacrificing the quality of the resulting pavement. Asphamin which is the most used additive materials for WMA plays a significant role on decreasing the temperatures. Asphamin contains approximately 21 percent water by mass and is released in the temperature range of 85-182°C. When Asphamin is added to the mix at the same time as the binder, water is released. This water release creates a volume expansion of the binder that results in asphalt foam and allows increased workability and aggregate coating at lower temperatures.In this study, 5% of optimum asphalt content is determined for chosen gradation by the Marshall Design method. The optimum asphamin content is tried to determine at temperatures of 110, 120, 130, 140 and 150 oC by adding the asphamin to the bitüm of 4, 5, 6, 7 and 8% by weight of asphalt for each temperature using optimum asphalt content. The appropriate rate for optimum asphamin content for mixing temperature at 110 oC, 120 oC, 130 oC, 140 oC and 150 oC can be suggested as 8%, 7%, 6%, 6% and 4%, respectively, according to Marshall Quotient.Keywords: Warm Mix Asphalt, Marshall Mix Design, Asphamin, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Ilık asfalt karışımlarında optimum asphamin oranının araştırılması | |
dc.title.alternative | Investigation of optimum asphamin content for warm mix asphalt | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Transportation | |
dc.identifier.yokid | 10001531 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 335111 | |
dc.description.pages | 67 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |