dc.contributor.advisor | Yakut, Yavuz | |
dc.contributor.advisor | Kayıhan, Hülya | |
dc.contributor.author | Firat, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T08:10:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T08:10:10Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/495223 | |
dc.description.abstract | ÖZETFırat B., Zihinsel Özürlü Çocuklarda Postür ve El BecerilerininDeğerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, FizikTedavi ve Rehabilitasyon Programı Bilim Uzmanlığı Tezi, Ankara, 2006.Zihinsel özürlü çocuklarda diğer tüm gelişim alanlarında olduğu gibi motor gelişimalanında da yetersizlikler bulunmaktadır. Bu durum, kaba ve ince motor beceriler,postür ve el göz koordinasyonunu etkilemektedir. Bu nedenle çalışmanın amacızihinsel özürlü çocuklarda kavrama ve el becerilerine ait problemlerindeğerlendirilmesi, statik postür analizinin ve el fonksiyon testleri sırasındaoturmadaki postural değişikliklerin aynı yaş grubundaki sağlıklı çocuklara görenormalden sapmaların araştırılmasıdır. Çalışmaya 6-12 yaşları arasında, zekakatsatısı (IQ) skoru 35-79 arasında, Mental Retarde (MR) tanısı konmuş 20 olgu veaynı yaş grubunda 20 sağlıklı çocuk alınmıştır. Olguların postür, el becerisi, kavramakuvveti, kavrama özellikleri ve çalışma postürü değerlendirmeleri yapılmış vesonuçlar her iki grupta karşılaştırılmıştır. Postür analizi bulguları, grupların genurekurvatum, servikal lordoz, torakal kifoz, baş anterior tilt değerleri ile gövde fleksörve oblik fleksörlerinin kuvveti açısından farklı olduğunu göstermiştir (p<0.05). İnceel becerileri ve distal tip kavrama verilerinin gruplar arası farkının da istatistikselolarak anlamlı olduğu bulunmuştur (p<0.05). Grupların çalışma postürlerinin benzerolduğu görülmüştür (p>0.05). IQ seviyesi ve el becerisi arasında da ilişkigörülmemiştir (p>0.05). Bu sonuçlar, MR olgularda postür ve el becerilerinindeğerlendirmesinin önemli bir parametre olduğunu göstermiştir. Ayrıca MRbireylerde görülen postür ve el becerilerindeki yetersizlik için özel eğitim ve tedaviprogramlarına ihtiyaç olduğu düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Mental retardasyon, postür, ince el becerisi. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTFırat B. Evaluation of Posture and Hand Skills in Children with MentalRetardation. Hacettepe University, Health Sciences Institute, Master of ScienceThesis in Physical Therapy and Rehabilitation Program, Ankara, 2006. Inchildren with mental retardation, motor development deficiency exists as such in allother developmental areas. This situation affects gross and fine motor skills, postureand hand-eye coordination. Therefore, the aims of this study are, evaluation of theproblems related with gripping and hand skills, and investigation of the deviationfrom counterpart subjects in regards to static posture analysis and posturaldifferences while performing hand function tests in sitting position, in mentallyretarded children. Twenty subjects with diagnosis of mental retardation, whoseintelligence quotient (IQ) and age ranges were 35-79 points and 6-12 years,respectively, and twenty healthy counterparts were included in this study. Posture,hand skills, gripping strength, gripping characteristics and working postureevaluations were performed in all subjects, and the results were compared betweentwo groups. Findings related with posture analysis revealed that, genu recurvatum,cervical lordosis, thoracal kyphosis, anterior tilt of the head values, and strength ofthe trunk flexors and oblique flexors were significantly different between the groups(p<0.05). Inter-group differences of fine hand skills and distal type gripping datawere also found statistically significant (p<0.05). Groups were homogeneous in termof working posture (p>0.05). IQ and hand skills were not correlated with each other(p>0.05). These findings points out that, postural and hand skills evaluation isimportant in mentally retarded children. Also it is considered that, private educationand treatment programs are required directed to deficiency of posture and hand skillsin children with mental retardation.Key Words: Mental retardation, posture, fine hand skills. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon | tr_TR |
dc.subject | Physical Medicine and Rehabilitation | en_US |
dc.subject | Nöroloji | tr_TR |
dc.subject | Neurology | en_US |
dc.subject | Sosyal Hizmetler | tr_TR |
dc.subject | Social Services | en_US |
dc.title | Zihinsel özürlü çocuklarda postür ve el becerilerinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of posture and hand skills in children with mental retardation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 151028 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 192559 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |