Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin iyi hekimlik uygulamaları yapılandırılmış objektif klinik sınav öncesi durumluk kaygılarının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Elçin, Melih | |
dc.contributor.author | Odabaşi, Orhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:58:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:58:33Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/492906 | |
dc.description.abstract | Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin İyi Hekimlik Uygulamaları Yapılandırılmış Objektif Klinik Sınav Öncesi Durumluk Kaygılarının Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıp Eğitimi Programı Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2011. Bu araştırmada HÜTF 2008-2009 Öğretim Yılı Dönem I, II ve III öğrencilerinin İyi Hekimlik Uygulamaları Programı yılsonu YOKS öncesi durumluk kaygı düzeyi ile YOKS puanları ve akademik başarıları arasındaki iliş¬kiler incelenmiştir. Öğrencilere Durumluk Kaygı Ölçeği uygulanmasının yanı sıra mesleksel beceri eğitimleri süreçlerini sorgulayan 9 soru yöneltilmiştir. Çalışma hakkında öğrenciler bilgilendirilmiş, çalışmaya 1026 öğrenciden 961'i gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin durumluk kaygı puanı ortalaması 20-80 aralığında 45,23 olarak bulunmuştur. Bu öğrencilerin 0-70 puan aralığında YOKS puan ortalaması 62,81 olarak gerçekleşmiştir.İHU mesleksel beceri eğitimleri sürecine ilişkin ?Eğitim filmini daha sonra web üzerinden izledim.? ve ?YOKS öncesi tekrar oturumuna katıldım.? diyenlerin etkinliklere katılmayan öğrencilere göre YOKS puanları daha yüksek bulunmuştur. Her üç dönem YOKS'unda yer alan iletişim becerileri, bilgiye erişim becerisi ve el yıkama, steril eldiven giyme becerileri istasyonlarından alınan puanların öğrencilerin bulundukları döneme göre anlamlı bir biçimde farklılaştığı görülmektedir. Cinsiyet ve dönemin durumluk kaygının önemli etkenleri olduğu, öğretim dilinin ise durumluk kaygı için etkili olmadığı bulunmuştur. Öğrencilerin YOKS puanlarında dönemlere göre fark olduğu saptanmıştır. Dönem I ile II arasında, Dönem I ve III arasında fark belirlenmiş, Dönem II ve III arasında fark belirlenmemiştir. Öğrencilerin YOKS puanlarının akademik başarılarına göre fark gösterdiği saptanmıştır. Öğrencilerin YOKS puanları ile dönem içi akademik ortalamaları ve final puanları arasında ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin YOKS öncesi mesleksel beceri eğitimleri süreci ile durumluk kaygı puanları ve YOKS arasında anlamlı bir ilişki gösterilememiştir. | |
dc.description.abstract | The Evaluation of The State Anxiety of the Students Prior to Objective Structured Clinical Examinations of Good Medical Practice at Hacettepe University Faculty of Medicine. Hacettepe University Institute of Health Sciences, Master, Thesis in Medical Education, Ankara, 2011. The relationship between the state anxiety levels prior the final OSCE of Good Medical Practice Program and the academic success and the OSCE scores of the Phase I, II and III students was investigated at HUFM in 2008-2009 academic year. In addition to the State Anxiety Inventory, a 9-question form asking the process of clinical skills training was administered to the students. The students were informed about the study; 961 out of 1026 students were volunteered. The mean of state anxiety scores was calculated as 45.23 in the range of 20-80 for the participating students. The mean of their OSCE scores was 62.81 in the range of 0-70.The OSCE scores of the students indicating ?I watched the training video on the web later? and ?I attended the make-up session prior to OSCE? about GMP clinical skills training process were higher than the nonattendant students. The scores received from the stations of communication skills, information retrieval skill, and the skills of hand-washing and wearing sterile gloves in all three years differed significantly according to the phases of the students. Sex and phase had impact on the state anxiety; but not the educational language. The OSCE scores of the students were different according to each phase. There was a difference between Phase I and II, Phase I and III, but not between Phase II and III. The OSCE scores of the students were different according to their academic success. The OSCE scores of the students were correlated with final exam scores and average scores of committee exams. There was not a significant correlation between the attendance of the students at the clinical skills training process and their state anxiety scores and OSCE scores. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sağlık Eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Health Education | en_US |
dc.title | Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin iyi hekimlik uygulamaları yapılandırılmış objektif klinik sınav öncesi durumluk kaygılarının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The evaluation of the state anxiety of the students prior to objective structured clinical examinations of good medical practice at Hacettepe University Faculty of Medicine | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Tıp Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | Knowledge | |
dc.subject.ytm | Information requirements | |
dc.subject.ytm | Occupational success | |
dc.subject.ytm | Students-medical | |
dc.subject.ytm | Hacettepe University Faculty of Medicine | |
dc.subject.ytm | Physicians | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.identifier.yokid | 397958 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 281218 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |