Kapsamlı okul sağlığı hemşireliği hizmetlerinin öğrencilerin akademik performansına etkisinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Emiroğlu, Oya Nuran | |
dc.contributor.author | Koçoğlu, Deniz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:58:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:58:27Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/492887 | |
dc.description.abstract | Araştırma, kapsamlı okul sağlığı hemşireliği hizmetlerinin öğrencinin akademik performansına etkisinin değerlendirmek için yarı deneysel türde yapılmıştır. Çalışma 31 öğrenciyle 2009-2010 eğitim-öğretim yılında yapılmış ve öğrencilere kapsamlı okul sağlığı hemşireliği hizmeti sunulmuştur. Okul sağlığı hemşireliği süreci ?Omaha Sistemine? dayalı yürütülmüştür. Hemşirelik hizmetlerinin etkinliğinin değerlendirilmesinde ?Omaha Problem Değerlendirme Ölçeği?, ?Pediatrik Yaşam Kalitesi Envanteri? , ?Çocuk Sağlığı Anketi? kullanılmış, öğrencilerin akademik performansı ise okula devamsızlık durumu ve ?Akademik Erteleme Davranışı? ölçeğiyle birlikte akademik başarıları ele alınarak değerlendirilmiştir. İstatistiksel analizlerde tekrarlı ölçümlerde varyans analizi, korelasyon ve çoklu regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin ?Omaha Problem Değerlendirme Ölçeği?, ?Pediatrik Yaşam Kalitesi Envanteri? ve ?Çocuk Sağlığı Anketi? puanında artış; devamsızlık ve akademik erteleme davranışlarında azalma, akademik notlarında yükselme olmuştur (p<0.05). Tedavi/işlem ve sürveyansla ilgili hemşirelik girişimleri devamsızlığın azalması; Omaha PDÖ'ye göre fizyolojik alan bilgi, psikososyal alan davranış, sağlık davranışları alanı bilgi- davranış-durum puanının ve toplamda tüm puanların artması akademik başarının artması; psikososyal ve sağlık davranışları alanında davranış ve durum puanının ve toplamda tüm puanın artmasının akademik erteleme davranışının azalmasıyla ilişkili olduğu belirlenmiştir (p<0.05). Araştırmada okulda tam zamanlı verilen, akut-kronik hastalık bakımı, ilkyardım, sağlık taraması, sağlığı geliştirme-koruma, sağlık eğitimi, danışmanlık, vaka yönetimi, toplumla bağlantı kurma gibi hizmetleri içeren kapsamlı okul sağlığı hemşireliği hizmetlerinin, öğrencilerin akademik performansına olumlu yönde katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The study was carried out as semi-experimental design to evaluate the impact of school health nursing services on students academic performance. Comprehensive school health nursing service was performed to 31 students in the academic year 2009-2010. School health nursing process was carried out based on The Omaha System. For evaluation of the effectiveness of nursing services `Omaha Problem Rating Scale`, `Pediatric Quality of Life Inventory`, `Child Health Survey? were used. Academic performance of students was evaluated by school absenteeism, academic success and `Academic Procrastination Scale`. Correlation analysis, repeated measures analyses of variance, multiple regression analysis were used in data analysis. This study found increased score in ?Omaha Problem Rating Scale`, `Pediatric Quality of Life Inventory?, ?Child Health Survey? and ?academic success, decreased score in `Academic Procrastination Scale` and lower absenteeism (p<0.05). According to this study treatment / procedures and surveillance related to nursing interventions decreased absenteeism. Increased knowledge score in physiological domain; increased behavior score in psychosocial domain; increased knowledge, behavior and status score in health behavior domain; and increased total score in all domains in Omaha Problem Rating Scale was associated with increased academic success (p<0.05). Increased behavior and status score in psychosocial domain and health behavior domain and increased total score in all domains in Omaha Problem Rating Scale was associated with decreased academic procrastination (p<0.05). Findings from these studies indicated that comprehensive school health nursing service including acute-chronic diseases care, first aid, health screening, health promotion-protection, health education, counseling, case management, community liaison contribute positively to academic performance. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Halk Sağlığı | tr_TR |
dc.subject | Public Health | en_US |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.title | Kapsamlı okul sağlığı hemşireliği hizmetlerinin öğrencilerin akademik performansına etkisinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of the impact of comprehensive school health nursing services on students academic performance | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School nursing | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Nursing services | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Performance evaluation | |
dc.identifier.yokid | 398336 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 281275 | |
dc.description.pages | 202 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |