Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin klinik öğrenme iklimi algılarının akademik başarıya etkisinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Elçin, Melih | |
dc.contributor.author | Balkan, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:52:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:52:02Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/492232 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amaçları; klinik dönemde eğitim gören hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin klinik öğrenme iklimi algılarını saptamak, klinik öğrenme iklimi algıları ile akademik başarı değişkenleri arasındaki ilişkiyi test etmektir. Daha önce geçerlik ve güvenirliği kanıtlanmış olan 'Klinik Öğrenme İklimi Ölçeği' Gülhane Askeri Tıp Akademisi (GATA) Hemşirelik Yüksekokulu 4.sınıf öğrencisi olan ve çalışmaya katılmayı kabul eden 81 kişiye 2011-2012 ikinci yarıyılında 5 ayrı klinik stajı takip eden günde ardışık iki rotasyonda uygulanmıştır. Klinik Öğrenme iklimi Ölçeği, 36 maddeden oluşan ve 5'li Likert ölçeğiyle puanlanan bir ölçektir. Yapılan istatistiksel inceleme sonucunda öğrenme iklimi algı puanlarının staj başarısı üzerinde etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aims of this study are; to determine the clinical education climate perception of nursing school students who are being educated at clinical period, and to test the relationship between clinical education climate perception and academical success variables in the same group. Clinical learning environment scale which is proven to be reliable and valid beforehand, was administered to 81,volunteered, 4 th year GATA School of Nursing students from five different clinical clerkships.The scale was administered two times during the second semester of 2011-2012 educational year in the following day of the end of the rotation in two consecutive clinical clerkships. Clinical Learning Environment Scale is a scale consisting of 36 items and evaluated with the 5 point Likert scale. At the end of our statistical study, it was concluded that Clinical Learning perception grades do not have any impact on the academic success. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sağlık Eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Health Education | en_US |
dc.title | Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin klinik öğrenme iklimi algılarının akademik başarıya etkisinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of the impact of Nursing School students' perception of clinical learning climate to academic success | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Tıp Eğitimi ve Bilişim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Nursing research | |
dc.subject.ytm | Education-nursing | |
dc.subject.ytm | Students-nursing | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Nursing | |
dc.subject.ytm | Nurses | |
dc.identifier.yokid | 10095159 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 409664 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |