Show simple item record

dc.contributor.advisorElçin, Melih
dc.contributor.authorBalkan, Arzu
dc.date.accessioned2020-12-30T07:52:02Z
dc.date.available2020-12-30T07:52:02Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/492232
dc.description.abstractBu çalışmanın amaçları; klinik dönemde eğitim gören hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin klinik öğrenme iklimi algılarını saptamak, klinik öğrenme iklimi algıları ile akademik başarı değişkenleri arasındaki ilişkiyi test etmektir. Daha önce geçerlik ve güvenirliği kanıtlanmış olan 'Klinik Öğrenme İklimi Ölçeği' Gülhane Askeri Tıp Akademisi (GATA) Hemşirelik Yüksekokulu 4.sınıf öğrencisi olan ve çalışmaya katılmayı kabul eden 81 kişiye 2011-2012 ikinci yarıyılında 5 ayrı klinik stajı takip eden günde ardışık iki rotasyonda uygulanmıştır. Klinik Öğrenme iklimi Ölçeği, 36 maddeden oluşan ve 5'li Likert ölçeğiyle puanlanan bir ölçektir. Yapılan istatistiksel inceleme sonucunda öğrenme iklimi algı puanlarının staj başarısı üzerinde etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aims of this study are; to determine the clinical education climate perception of nursing school students who are being educated at clinical period, and to test the relationship between clinical education climate perception and academical success variables in the same group. Clinical learning environment scale which is proven to be reliable and valid beforehand, was administered to 81,volunteered, 4 th year GATA School of Nursing students from five different clinical clerkships.The scale was administered two times during the second semester of 2011-2012 educational year in the following day of the end of the rotation in two consecutive clinical clerkships. Clinical Learning Environment Scale is a scale consisting of 36 items and evaluated with the 5 point Likert scale. At the end of our statistical study, it was concluded that Clinical Learning perception grades do not have any impact on the academic success.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Eğitimitr_TR
dc.subjectHealth Educationen_US
dc.titleHemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin klinik öğrenme iklimi algılarının akademik başarıya etkisinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of the impact of Nursing School students' perception of clinical learning climate to academic success
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTıp Eğitimi ve Bilişim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmNursing research
dc.subject.ytmEducation-nursing
dc.subject.ytmStudents-nursing
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmNursing
dc.subject.ytmNurses
dc.identifier.yokid10095159
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid409664
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess