Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzçelik, İsmail
dc.contributor.authorAda, Şükrü
dc.date.accessioned2020-12-30T07:51:14Z
dc.date.available2020-12-30T07:51:14Z
dc.date.submitted1990
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/492138
dc.description.abstractBÖLÜK IV ÖZET, YARGI ve ÖNERİLER 4.1 özet : Araştırma, Trabzon ili ve Akçaabat ilçesindeki orta dereceli okullarda rehberlik hizmetlerinin halihazır durumunu tesbit etmeyi amaçlamıştır. Bu kapsamda, Trabzon ilinde dokuz, Akçaabat ilçesinde yedi orta dereceli okulda, toplam 650 öğretmen araştırma grubu teşkil etmiştir, öğretmen, yönetici ve rehber öğretmenlere verilmek ü- zere, okullarda rehberlik hizmetlerinin değerlendirilmesi envanteri geliştirilmiş ve her birine ayrı ayrı verilerek dol durulması sağlanmış, sonuçlar değerlendirilmiştir. Araştırma grubundaki öğretmenlerin sadece yüzde beşi rehberlikle ilgili bir hizmet-içi eğitim kursuna katılmış ve bu kesim ilgili uygulamalardan yararlandıklarını belirtmişlerdir. öğretmenlerin rehberliği tanımlamada ortak bir anla- yısa vardıkları görülmüştür. Araştırma grubuna giren okullarda rehberlik servislerinin varlığı hakkında, yüzde seksenaltısı bulunduğunu, yüzde ondörtlük kısmı da bu servisin bulunmadığını belirtmişlerdir, öğretmenler okullarda rehberlik hizmetlerinin ve rehberlik psikolojik danışma uzmanı tarafından yürütülmesi kanaatında birlesmişlerdir. Okullarda rehberlik hizmetlerinin yüzde otuz oranında sınıfların rehber öğretmenleri, yüzde o- 65tuzaltı oranında rehber öğretmen ve yüzde onbeş oranında diğer öğretmenlerin yürüttüğü görülmüştür. Yargı : Toplumlar öğrencilerin ihtiyaçlarını dikkate alan bir yaklaşım içinde olmak zorundadırlar. Bu şekilde eğitim programlarının uygulandığı okullarda verimlilikten söz edilebilir. Trabzon ilinde okullarda uygulanan rehberlik hizmetlerinin yeterli düzeyde olduğu söylenemez. Bu okullarda çalışan öğretmenlerin rehberlikle ilgili bilgileri de yeterli değildir. Okullardaki rehber öğretmenlerin öğrenci oranları yetersizdir. Rehberlik ve psikolojik danışma alanındaki temel hizmetlerden bireyi tanıma ve yöneltme hizmetleri dışındakiler yeterli düzeyde değildir. 4.3 öneriler : öneriler iki grupta ele alınmıştır. Kısa dönemli öneriler :. öğretmenler rehberlik hizmetleri ile ilgili hizmet-içi eğitim programlarına alınması Önerilmiştir.. Okullar rehberlik hizmetlerinin yürütülüşü hakkın da birbiriyle, diyalog içerisinde olması düşünülmüştür... Rehberlik ve Araştırma Merkezi ile diyalogun kuvvetlendirilmesi önerilmiştir». Okullar üniversitelerde bulunan Eğitim Fakültelerinin Eğitim Bilimleri Eğitimi Bölümü ile ilişkili olması önerilmiştir»
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTrabzon ili ortaöğretim okullarında yürütülmekte olan rehberlik hizmetlerinin değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmGuidance services
dc.subject.ytmTrabzon
dc.subject.ytmSecondary education
dc.identifier.yokid11551
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid11551
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess