Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi öğrencilerinin kendini kabul düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Özçelik, İsmail | |
dc.contributor.author | Gökçakan, Nurcan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:51:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:51:00Z | |
dc.date.submitted | 1992 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/492095 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Karadeniz Teknik üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi'nde okuyan öğrencilerin kendini kabul düzeylerinin belirlenmesidir. Bu ana amacın yanında, cinsiyet, başarı düze yi, okunulan bölüm ve anabilim dalı gibi değişkenlerin kendini kabul düzeyi üzerindeki etkileri de araştırılmıştır. Araştırma, Fakülte'nin Fen Bilimleri, Sosyal Bilimleri, Türk Dili ve Edebiyatı ve Eğitim Bilimleri Eğitimi Bölümlerinden oranlı eleman örnekleme yöntemi olan Tabakalı Tesadüfi örnekleme Tekniği (Stratified Random Sampling) ile seçilen 250 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Tanımlayıcı yöntemin kullanıldığı bu araştırma bir okul surveyi (alan taraması) biçiminde olup, veriler Kılıççı tarafından geliştirilen Kendini Kabul Envanteri ile toplanmıştır. Elde edilen veriler çeşitli değişkenlere göre t - testi ve varyans analizi teknikleri kullanılarak incelenmiştir. Tüm kız öğrencilerden %73.29' unun, tüm erkek öğrencilerden ise %65.25' inin, toplam 250 öğrenciden %66' sının kendini kabul düzeylerinin iyi olduğu görülmüş ve kız öğrencilerin kendini kabul düzeylerinin erkek öğrencilerden daha yüksek olduğu bulunmuştur. Başarının etkisinin incelenmesi için yapılan istatistik analizler; çok başarılı öğrencilerin kendini kabul düzeylerinin, başarılı ve başarısız öğrencilerden yüksek olduğunu, başarılı ve başarısız öğrencilerin kendini kabul düzeyleri arasında anlamlı bir farkın olmadığını ortaya koymuştur. Okunulan bölüm ve anabilim dallarına göre yapılan incelemeler, hem bölümler, hem de anabil im dalları arasında kendini kabul düzeyi ile ilgili karşılaştırmalarda Eğitim Bilimleri Eğitimi öğrencilerinin en yüksek düzeye sahip olduklarını ve diğer her bölüm ve anabilim dalı öğrencileri ile istatistik sel olarak anlamlı bir fark oluşturduklarını göstermiştir. Okunulan sınıf düzeyinin ise kendini kabul üzerinde etkili olmadığı bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | This study was planned with the main aim of finding out self- acceptance levels of the students going on their education at Fatih Faculty of Education of Karadeniz Technical University in Trabzon. In addition to this main aim, effects of some variables such as achievement level, the type of educational program, and the sex of the students were searched. Self-Acceptance Inventory designed by Kılıççı was administered to 250 students who were elected with the method of stratified random sampling from totally 1449 students. Comparisons were made with the help of statistical methods such as t-test and variance analysis at the 0.05 level of significance. Findings showed that, 73.29 percent of female students and 65.25 percent of male students and totally 66 percent of the students had a good level of self-acceptance. T-test results indicated that, self- acceptance level of female students were significantly higher than male students '. One another finding was the existing of positive effect of academic achievement on self-acceptance level. Statistical comparisons among eight different educational programs in the faculty showed that, self-acceptance levels of the students of educational sciences section were significantly higher than the others. Results of this study indicated that, 26 percent of female students and 35 percent of male students and totally 34 percent of students had problems in relation to self- acceptance.It is obvious that low self-acceptance also effect negatively to personal adjustment. The aim of education is to develop students as a whole, both intellectually and psycho-social ly. Especially in an education faculty, this issue is more important than the others. Because, these students are the future teachers. Therefore, in order to rise their self-acceptances, guidance and psychological counseling services as both individual and group practices must be directed and intensified to the students who have low self-acceptance and be widened to all students of the faculty for self-enhancement. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi öğrencilerinin kendini kabul düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Self acceptance | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Self acceptance Inventory | |
dc.identifier.yokid | 21504 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 21504 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |