dc.contributor.advisor | Özçelik, İsmail | |
dc.contributor.author | Havuş, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:50:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:50:53Z | |
dc.date.submitted | 1993 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/492075 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmada Orta derecli okullarda Okul Disiplin Komiteleri tarafından cezalandırılan öğrencilerin 'îçe dönüklük-Dışa dönüklük Kişilik özelliklerinin belirlenmesi araştırıldı.Eysenck tarafından geliştirilen îçe dönüklük-Dışa dönüklük Kişilik testi ve araştırmacı tarafından geliştirilen 'öğrenci Bilgi Formu' Trabzon şehir merkezindeki liselerde 1991-1992 öğretim sezonunda Okul Disiplin Kurulları tarafın dan cezalandırılmış ve 1992-1993 öğretim sezonunda aynı okullarda öğretimlerine devam etmekte olan öğrencilere sunuldu. Elde edilen veriler çeşitli değişkenlere göre değerlendirildi - Disiplin cezası almış öğrencilerin %83,9'nun erkek, %66, 07 ' nin üçüncü sınıf seviyesinde ve 17-18 yaşlarında olduğu belirlendi. % 60,71 'inin anneleri ilkokul mezunu, % 10,71 'i okuma-yazma bilmez ve % 53,5' inin ev kadınıdır.Annesi fakülte mezunu olan öğrencilerin (% 15,35) ise diğerlerinden daha fazla etkin, sosyal ve ihtiyatlıdır. Babalarının % 57,14'ü ilkokul mezunu, % 16,07'si fakülte mezunudur.Babalar ı lise mezunu olan öğrenciler diğerlerin den daha fazla sosyal, etkin, riske giren, saldırgan, sorumsuz ve kendini ifade edebilen özelliktedir. Babaları ilkokul mezunu olan öğrenciler diğerlerinden daha içe dönüktür. öğrencilerin % 55,35' i 4 ve daha yukarı kardeşe sahip, % 26,78 'i 3 kardeşe sahiptir. 3 kardeşe sahip öğrenciler diğerlerinden daha fazla ihtiyat 1 1, kontrol lü, sorumlu vedaha az aktif özelliktedirler. Okul Disiplin Kurulları tarafından cezalandırılmış öğrencilerin çoğu, ailedeki dördüncü yada daha sonraki çocuktur. üçüncü çocuklar diğerlerinden daha az etkin, sosyal ve daha fasla pratik, sorumludurlar. Düşük sosyo-ekonomik düzeye sahi öğrenciler daha fazla ihtiyatlı, kontrollü, sorumludurlar.Yüksek sosys-ekonomik düzeye sahipöğrenciler diğerlerinden daha fazla riske giren özelliktedirler. | |
dc.description.abstract | SUMMARY It is searched to determine the personality speci alities of introversion and extraversion of the students punished by the School Discipline Commissions in high schools. The personality test of introversion-extroversion developed by Eysenck, and a `form of student knowledge` developed by the researcher, were given to the students punished by the School Discipline Commissions in the instruction season of 1991- 1992 in the high scools of Trabzon centrum and continuing education in the instruc tion season of 1992- 1993 in same schools. The obtained datums were examined according to several variations. - It was determined that 83,9 % of the punished students are male, 66,07 % of them are on the third class level, and 17-18 ages. - 60,71 % of their mothers are graduate of primary school, 10,71 % can not read and write, and 53,5 % are housewifes. The students whose mothers are graduate of a faculty (15,35%), are more effect ive, social,precaut ious than the others. - 57,14 % of their fathers are graduate of primary school, 16,07 % are of faculty. The students whose fathers are graduate of a high school, are more effective, social, rise-taker, dashing, irresponsible and self-expression thanthe others. The students whose fathers are graduate of a primary school are more introversion than the others. 55,35 % of the students have got 4 and more brothers or sisters, 26, 78 % of them have got 3 brothers or sisters. The students who have got 3 brothers or sisters, are more precautious, controlled, responsible and less active than the others. Most of the students punished by the school discipline commissions, are third or fourth children or later on of their family. The third children are less effective, social, and more practical, responsible than the others. The fourth children and later on are more effective than the others. The students that have got low social-economic level, are more precautious, control led, responsible. The students that have got high social-economic level, are more rise-taker than the others. XI | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Orta dereceli okullarda disiplin cezası almış öğrencilerin içe dönüklük - dışa dönüklük kişilik özelliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Extroversion | |
dc.subject.ytm | Introversion | |
dc.subject.ytm | Discipline punishment | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Personality traits | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.identifier.yokid | 54582 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 54582 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |