Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzçelik, İsmail
dc.contributor.authorHavuş, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-30T07:50:53Z
dc.date.available2020-12-30T07:50:53Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/492075
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada Orta derecli okullarda Okul Disiplin Komiteleri tarafından cezalandırılan öğrencilerin 'îçe dönüklük-Dışa dönüklük Kişilik özelliklerinin belirlenmesi araştırıldı.Eysenck tarafından geliştirilen îçe dönüklük-Dışa dönüklük Kişilik testi ve araştırmacı tarafından geliştirilen 'öğrenci Bilgi Formu' Trabzon şehir merkezindeki liselerde 1991-1992 öğretim sezonunda Okul Disiplin Kurulları tarafın dan cezalandırılmış ve 1992-1993 öğretim sezonunda aynı okullarda öğretimlerine devam etmekte olan öğrencilere sunuldu. Elde edilen veriler çeşitli değişkenlere göre değerlendirildi - Disiplin cezası almış öğrencilerin %83,9'nun erkek, %66, 07 ' nin üçüncü sınıf seviyesinde ve 17-18 yaşlarında olduğu belirlendi. % 60,71 'inin anneleri ilkokul mezunu, % 10,71 'i okuma-yazma bilmez ve % 53,5' inin ev kadınıdır.Annesi fakülte mezunu olan öğrencilerin (% 15,35) ise diğerlerinden daha fazla etkin, sosyal ve ihtiyatlıdır. Babalarının % 57,14'ü ilkokul mezunu, % 16,07'si fakülte mezunudur.Babalar ı lise mezunu olan öğrenciler diğerlerin den daha fazla sosyal, etkin, riske giren, saldırgan, sorumsuz ve kendini ifade edebilen özelliktedir. Babaları ilkokul mezunu olan öğrenciler diğerlerinden daha içe dönüktür. öğrencilerin % 55,35' i 4 ve daha yukarı kardeşe sahip, % 26,78 'i 3 kardeşe sahiptir. 3 kardeşe sahip öğrenciler diğerlerinden daha fazla ihtiyat 1 1, kontrol lü, sorumlu vedaha az aktif özelliktedirler. Okul Disiplin Kurulları tarafından cezalandırılmış öğrencilerin çoğu, ailedeki dördüncü yada daha sonraki çocuktur. üçüncü çocuklar diğerlerinden daha az etkin, sosyal ve daha fasla pratik, sorumludurlar. Düşük sosyo-ekonomik düzeye sahi öğrenciler daha fazla ihtiyatlı, kontrollü, sorumludurlar.Yüksek sosys-ekonomik düzeye sahipöğrenciler diğerlerinden daha fazla riske giren özelliktedirler.
dc.description.abstractSUMMARY It is searched to determine the personality speci alities of introversion and extraversion of the students punished by the School Discipline Commissions in high schools. The personality test of introversion-extroversion developed by Eysenck, and a `form of student knowledge` developed by the researcher, were given to the students punished by the School Discipline Commissions in the instruction season of 1991- 1992 in the high scools of Trabzon centrum and continuing education in the instruc tion season of 1992- 1993 in same schools. The obtained datums were examined according to several variations. - It was determined that 83,9 % of the punished students are male, 66,07 % of them are on the third class level, and 17-18 ages. - 60,71 % of their mothers are graduate of primary school, 10,71 % can not read and write, and 53,5 % are housewifes. The students whose mothers are graduate of a faculty (15,35%), are more effect ive, social,precaut ious than the others. - 57,14 % of their fathers are graduate of primary school, 16,07 % are of faculty. The students whose fathers are graduate of a high school, are more effective, social, rise-taker, dashing, irresponsible and self-expression thanthe others. The students whose fathers are graduate of a primary school are more introversion than the others. 55,35 % of the students have got 4 and more brothers or sisters, 26, 78 % of them have got 3 brothers or sisters. The students who have got 3 brothers or sisters, are more precautious, controlled, responsible and less active than the others. Most of the students punished by the school discipline commissions, are third or fourth children or later on of their family. The third children are less effective, social, and more practical, responsible than the others. The fourth children and later on are more effective than the others. The students that have got low social-economic level, are more precautious, control led, responsible. The students that have got high social-economic level, are more rise-taker than the others. XIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOrta dereceli okullarda disiplin cezası almış öğrencilerin içe dönüklük - dışa dönüklük kişilik özelliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmExtroversion
dc.subject.ytmIntroversion
dc.subject.ytmDiscipline punishment
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmPersonality traits
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid54582
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid54582
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess