Show simple item record

dc.contributor.advisorGökçakan, Ahmet Zafer
dc.contributor.authorOdaci, Hatice
dc.date.accessioned2020-12-30T07:50:40Z
dc.date.available2020-12-30T07:50:40Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/492036
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Karadeniz Teknik üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi'nde okuyan öğrencilerin yalnızlık, benlik saygısı ve başkaları ile yakın ilişkiler kurabilme düzeylerinin ve bu düzeyler arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Bu ana amacın yanında, cinsiyet, okunulan bölüm, anabilim dalı ve sınıf gibi değişkenlerin incelenen konuya etkileri de araştırılmıştır. Araştırma; Fakülte 'nin Fen Bilimleri Eğitimi, Sosyal Bilimler Eğitimi, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi, Eğitim Bilimleri Eğitimi, Beden Eğitimi ve Spor, Müzik Eğitimi, Sınıf Öğretmenliği ve Resim-iş Eğitimi Bölümlerinden oranlı eleman örnekleme yöntemi olan Tabakalı Tesadüfi Örnekleme Tekniği (Stratifed Random Sampling) ile seçilen 250 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Tanımlayıcı yöntemin kullanıldığı bu araştırma bir okul surveyi (alan taraması) biçiminde olup, veriler UÇLA Yalnızlık Ölçeği ve Shostrom'un Kişisel Yönelim Envanterinin `Benliğe Saygı` ve `Başkaları ile Yakınlık Kurabilme` alt testleri ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, çeşitli değişkenlere göre t- testi, Varyans analizi, Ki-Kare (x2) ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu teknikleri kullanılarak incelenmiştir. Tüm kız öğrencilerden % 52. 08' inin, tüm erkek öğrencilerden ise % 46. 75' inin, toplam 250 öğrenciden % 48.8 'inin yalnızlıktan yakındıkları görülmüş ve tüm öğrencilerin yaklaşık yarısının yalnız oldukları bulunmuştur. Tüm kız öğrencilerden % 38.95 'inin, tüm erkek öğrenci lerden ise % 41.30 'unun, toplam 250 öğrenciden % 40.4 'ünün benlik saygılarının düşük olduğu bulunmuştur.Tüm kız öğrencilerden % 27.65 'inin, tüm erkek öğrenciler den ise % 4 8. 71' inin, toplam 250 öğrenciden % 40.8 'inin başkaları ile yakın ilişki kuramadıkları bulunmuştur. Yapılan istatistik analizler, kız ve erkek öğrenciler arasında sadece yakın ilişkiler kurma düzeyi açısından ve kızlar lehine anlamlı bir fark olduğunu ortaya çıkarmıştır. Okunulan bölüm, anabilim dalı ve sınıflara göre yapılan incelemeler; hem bölümler, hem anabilim dalları ve hem de sınıflar arasındaki yalnızlık, benlik saygısı ve başkaları ile yakın ilişikler kurma düzeyleri açısından anlamlı farklılıklar olmadığını göstermiştir. Bu üç değişken arası ilişkiler Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu ve Ki-Kare (x2) teknikleri ile araştırılmıştır. Sonuçlar; benlik saygısı ve yakın ilişikler kurabilme arasında pozitif, yalnızlık ve benlik saygısı arasında da negatif olmak üzere ilişki olduğunu göstermiştir. VIII
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the loneliness, self-respect and close relationships levels of students going on their education at Fatih Faculty of Education of Black Sea Technical University and to determine the relations among these variables-. In addition to this main aim, the effects of some variables such as sex, type of educational program and grade level on loneliness, self-respect and close relationships level of the students were examined. This study was conducted on 250 students from all the eight departments of Fatih Education Faculty were selected by means of the metod of stratifrede random sampling. Data of this study was collected by using UCLA Loneliness Scale, Self-respect and Close relationship subscales of Shostrom Personal Orientation Inventary. Statistical procedures such as T-test, Analysis of Variance, Chi Square and Pearson Product Moment Correlational were used to analyze the data of this study. Results of this study indicated that 52.08 % of female students, 46.75 % of male students and 48.8 % of totaly 250 students had high level of loneliness. Findings also showed that 38.95 % of female students, 41.30 % of male students and 40.4 % of totaly 250 students scored low on self-respect subscale. Moreover, 27.65 % of female students, 48.71 % of male students and 40.8 % of 250 students had low score on close relationships subscale. Statistical analysis also revealed that there was only a significant differences in scores of close relationship between female and male students (p < 0.05).No significant differences were found in loneliness, self- respect and close relationships levels of the students according to type of education and grade level (p > 0.05). Pearson Product Moment Correlation and Chi Square results showed that there was a positive relation between self-repsect and close relationship and a negative relation between loneliness and self-respect. Xen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleKaradeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi öğrencilerinin yalnızlık, benlik-saygısı ve yakın ilişkiler kurabilme düzeylerinin ve bu düzeyler arasındaki ilişkilerin incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmIntimacy
dc.subject.ytmLoneliness
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid54599
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid54599
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışma Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess