Show simple item record

dc.contributor.advisorÇıkrıkçı, Mustafa
dc.contributor.authorEmir, Dilek
dc.date.accessioned2020-12-30T07:50:37Z
dc.date.available2020-12-30T07:50:37Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/492027
dc.description.abstractÖZET ` Banka Kredi Kartı Hizmetlerinin üye işyerleri ve Kart Hamilleri Açısından Değerlendirilmesi` isimli bu çalışmanın temel amacı, tüketicilerin kredi kartı hizmetinden beklen tilerini ortaya koyarak, bankaların başarısız kalınan hizmet alanlarını gidermelerine yardımcı olmak ve bireylerin eğitilmiş tüketici kitiosi olabilmeleri konusunda yararlanabilecekleri bir kaynak oluşturmaktır. Sağlıklı bir çalışma yapılabilmesi, elde edilen verilerin gerçeği yansıtabilmesi için araştırmaya coğrafi bakımdan, ` Pamukbank Trabzon Şubesi` alınarak bir sınırlama getirilmiştir. ikinci bir sınırlama da konunun bireysel bankacılık hizmetlerinden biri olan kredi kartları ve pazarlaması olarak ele alınmasıdır. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci. bölümde, bireysel bankacılığın bir kolu olan tüketici kredileri genel hatlarıyla tanıtıldıktan sonra bireysel bankacılığın diğer kolu olan kredi kartları ele alınmıştır. Kredi kartlarının tanımı yapılıp, tarihi gelişimi ve tarafları ile ilgili bilgiler verildikten sonra, bir sınıflandırma yapılmaya çalışılmıştır. Ayrıca kredi kartlarının sağladığı yararlar taraflar açışından incelenmiş ve Türkiye' de ki kredi kartları tanıtılmıştır. Böylece genel hatlarıyla konunun geçmişi verilmeye çalışılmıştır. Trabzon il merkezindeki bankalar ile görüşülerek hangi bankanın hangi koşulda kredi kartı verdiği belirlenmiştir. ikinci bölümde ise, Pamukbank Trabzon Şubesi ile görüşülmüş, alman veriler ışığında kart hamilleri ve üyeişyerlerine anket uygulanarak beklentiler çal ışı imi ştır. ölçülmeye Bu çalışmanın sonucunda? bankaların kart hamili ve üye işyerlerinin beklentilerini tam olarak karşılayamadıkları görülmüştür. Yerine getirilemeyen beklentilerin çoğunluğunu teknik konular oluşturmaktadır, ülkemizdeki genel ekonomik durumun düze1mesiyle9 teknik yetersizliklerin kısa sürede çözülebileceğine inanılmaktadır. Bu inancın nedeni, bankaların sorunun `farkında olmaları ve çözüme yönelik faaliyetler içinde olmalarıdır. VII
dc.description.abstractSUHMARY T h e p r i m a r y p u r p o s e o f t h i s s t u d y is t o i d e n t i f y c o n s u m e r s r e x p e c t a t i o n s of c r e d H c a i` d servi c es i rt o r d e r t o h e 1 p t h e b a n k s t o e 1 î mi n a t e u n s a t i s f a c t o r y p e r f o r m a n c e a r e a s } n t h e i r c r` e d it c a r d s 0 r v i c P a a n d t o p r o v i d e a s o u r c e of r e f e r a n c e f ör t h e c on s u ırı e r ?., T h e s c o p e o f t h e s t u d y i v. 1 i m i t e d w i t h t h e c i t y o f Trabzon t o b e a b l e t o c o 1 l e c t m o r e r e l î a b l e d a t a, T h e s c o p.?. is also narrowed b y harı çil i 119 the t öp i c at t h e branch 1ev«1. T h e fi r.:> /. y e c l: i o n of i.! t c.,-.. t u d y c o n.:; i.., ti-; o f a <j e 11 e r a l `look at the background of the t öp i c a n d star t s w i t h an 0v e r v i e w o f t h e c o n s u m e r c r e d i t, e s p e c ı a l l y c r e d i t c a r d s. C r e d it C a r d s are d e f i n e d, t he h i s t o r y of t he c a r d is r e v ie w e d » t h e p a r t i e s of a c r e d i t c; a r d a r e i d e n t i f i e d a n d a c 1 a s s i f i c a t i o n of c r e d i t c a r d is g i v en. The b e n e f i t s of c r o d it c a ı* d s e r v i c e s t o L h e i:) a n k a n d L o i. h e c a r d h o l d e r a r e e Karnine ci and the c reci i t c ar de. iti Ttırkey are introduced, 1n t e r v i e w s are c o n d u c t e d a t t: h e 'i o c a 1 b a n k s t o i d e n t i f y l h e p a r t. i c u 1 e r c o n d i t i o n s a n d r e q ui t. c in e n t s o f i s s u i n g a c a r d « in t h e s e c o n d s e c t i o n a n i n ter v i e w i s c o n d u c t e d w î t lı a loca! private seç t ör bank, S as e c! on the i n f ör ma t i on r ece i ve d d u r i n g the i n t e r v i c w s > a s u r v e y is c o n d u c t e d a m o ng the c a r d h o 1 d i n g i n d i v i d u a l s a n d c o ııı p a n i e.> in o i. d e r t o i d e n t i f y t h c i r e x p e c t a t i o n s of the ere d 11 c a r d s e r v i c e s, As a resul t of the î; t u;;,, it has been founci t ha t the b a n k s w e r e u n a b 1 e t o c o m p 1 e t e l y f u l f i 'l 1 t h c e x p e c f, a t i o n s o f c a r d h o l d e r s ` U n f u l f i 1 1 e d e / p e c t a t i o n s İH a i n l y c o n s i s t e d o ftechnical issues. it is expected that such technical shortcoitıings w o u 1 d e a s i l y be e l i m i n a t e d as the economic situation in the country itnproves. This expectation stems from the fact that the banks are a w a r e of the problems and are already engaged in actions t o w a r d solving those problems.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBanka kredi kartı hizmetlerinin üye işyerleri ve kart hamilleri açısından değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmCredit cards
dc.identifier.yokid54604
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid54604
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess