Show simple item record

dc.contributor.advisorAtayeter, Coşkun
dc.contributor.authorAcuner, Taner
dc.date.accessioned2020-12-30T07:50:30Z
dc.date.available2020-12-30T07:50:30Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/492009
dc.description.abstractÖZET Klasik Yönetim Anlayışı (Taylorizm), işletmelerde kalitenin sağlanması için müstakil bir kalite kontrol işlevini temel almış fakat bu anlayış, üretim haltından kontrole gelinceye kadar birçok hatayı meydana getirmiş ve işletmelerin maliyetlerini arttırmıştır. Günümüzün modern ve rekabetçi işletmeleri ise, Geleneksel Yönetim Anlayışından uzaklaşmış, hatayı oluşmadan önleyen, işletmenin tüm bilimlerinin koordineli çalışmasını içeren ve işgörene sorumluluk verip onların sorunları tespit edip, çözmelerine fırsat veren insan odaklı Toplam Kalite Yönetimine geçmiş veya geçme amacındadır. Bu anlayışın firma içinde uygulandığının tüketiciye ispatı ise Kalite Güvence Sistemine sahip olmak, yani ISO 9000 standartlarıdır. Çalışma için bu konunun seçilmesinin nedeni, günümüzün glaballeşen dünyasında uluslararası ticaretin artması ve buna paralel olarak standardizasyonun önem kazanması, ayrıca modern işletmelerin yönetim anlayışı olarak Taylorizm 'den uzaklaşıp TKY'ne geçme sürecinde olmalarıdır. Son yıllarda Yönelim Bilimi açısından önemli bir konuma gelen TKY'nin irdelendiği bu çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Araştırmada, modern kalite kavramı, Toplam Kalite Yönetimi ve uygulamasındaki gerekli faaliyetler incelendikten sonra Toplam Kalite Yönetiminin Taylorizm ile karşılaştırılması yapılmıştır. Ayrıca Trabzon ili İmalat Sektörü İşletmelerinde anket yapmak sureliyle kalite bilinci ölçülmüş ve değerlendirilmiştir. Sonuç ve Öneriler kısmında ise, irdelenen konuların değerlendirilmesi yapılarak, firmaların Toplam Kalite Yönetimine geçilmesinden dolayı sağladığı avantajlar belirtilmiş ve Trabzon ili İmalat Sektörü İşletmelerinin kalite konusunda alması gereken önlemler belirtilmiştir.
dc.description.abstractSUMMARY Orthodox management approach called Taylorism bases on an independent quality control process in order to improve quality management through production line. However, such an orthodox approach generates some mismanagement outcomes and high operating costs as the product follows production line from the initial to final product. Today's contemporary and competitive firms mostly disregard Taylorist management methods and emphasise the new management techniques preventing misproduclion before they come out; and improving co-ordination as well as co-operation within the departments and staffs; and assigning responsibilities and authorities; and majoring human resource within the framework of TQM (Total Quality Management). Application of such a management approach provides high-quality products to customers and prepares the firm to establish ISO-9000 standards. The major purpose of selecting such a research topic is to emphasise the importance of standardisation in the business level. In a developing global environment with the parallel to increasing competitive international trade, a great number of business firms prefer TQM and leaving out orthodox Taylorist management approach. In this study, the concept of TQM is evaluated as a vital technique in the field of management science. This study includes four sections. After analysing and defining main concepts, modern view on quality concept and important steps between TQM and its application procedure, a comparison has been made between Taylorist and TQM approaches. In addition, an empirical survey has been developed and analysed regarding quality knowledge of manufacturer business firms in the region of Trabzon by practising a questionnaire method.In the conclusion and suggestions section, a general evaluation has been made for the major conclusions. Additionally, the advantageous of processing TQM in the manufacturer firm level have been emphasised. Some other major suggestions regarding TQM approach for the manufacturer business firms operating in the region of Trabzon have been evaluated and presented. VIIIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleToplam kalite yönetimi ve Trabzon imalat sektöründe mevcut ve potansiyel durum analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmProduction industry
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid54614
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid54614
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess