Show simple item record

dc.contributor.advisorÖçer, Abdullah
dc.contributor.authorÖcal, Mutlu
dc.date.accessioned2020-12-30T07:50:22Z
dc.date.available2020-12-30T07:50:22Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2020-12-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/491985
dc.description.abstract02. ÖZET İnsan yaşamının ayrılmaz bir parçası haline gelen Orman Sanayii Ürünleri, dünya ekonomisinde önemli bir yer işgal etmektedir. Gelişen teknolojilerle birlikte orman ürünlerinden faydalanma çok yönlülük kazanarak bugünkü kullanım yeri 6000 çeşide ulaşmıştır. Bu sayı yeni ürün çeşitleri ile her geçen gün artmaktadır. Türkiye'de bulunan Orman Endüstrisi ile ilgili tesisler incelendiğinde, teknik imkanları bakımından gelişmiş ülkeler seviyesinde olduğu görülür. Türkiye 'de görülen en büyük noksanlıklardan ikisi kalite kontrolü ve standardlara uyma konusundadır. GB sonrasında rekabet şansını yakalayabilme, iç piyasada tüketiciyi koruma ve ürünün kullanma yer ve sürelerinin artırılabilmesi için bu sektörde kesinlikle standard ve kalite özelliklerini artırıcı tedbirler alınmalı, kapasitesi ne olursa olsun bütün tesislerde standard denetimleri artırılmalıdır. Bu çalışma, Orman Ürünleri Sanayii Sektöründe mevcut ve potansiyel durum bakımından Türkiye'de önemli bir yere sahip olan Bolu ilinin mülki sınırları dahilinde yapılmıştır. Çalışmanın temel amacını, bu yöredeki Orman Ürünleri Sanayii Sektöründeki işletmelerde, kalite ve standardizasyon faaliyetlerinin uygulanma düzeyinin ölçülmesi ve mevcut alt yapının belirlenmesi oluşturmaktadır. Ayrıca bu işletmelerin genel ve pazarlama sorunları da tespit edilmiş, bu sorunlarla, kalite ve standardizasyon faaliyetlerinin uygulanma düzeyi arasındaki ilişki tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla anket ve açık görüşme yöntemlerinden yararlanılmış, elde edilmesi düşünülen sonuçlara uygun olarak ki-kare, regresyon, korelasyon ve frekans analizi yöntemleri kullanılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda, çalışma konusunu oluşturan işletmelerde kalite ve standardizasyon faaliyetlerinin uygulanma düzeyi belirlenmiş, bu düzey ile genel ve pazarlama sorunları arasındaki ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca bu sanayii sektöründeki işletme yöneticilerinin kalite bilinçleri de ölçülmeye çalışılmıştır. Yapılan belirlemelere göre de çeşitli çözüm önerileri getirilmiştir.
dc.description.abstract03. SUMMARY Because of the fact that Forest Industry Products has become an unseperated part of human life, take very important place in the world economy. Using of forest products have gained multiple ways with developing technologies. The places of its' using have reached about 6000 kinds today. This number have been increasing with new kind of products day by day. When the establishments connected with forest Industry are examined, it is seen that they have equal level in technical possibility to developed countries. Two of great absences in Turkey are about quality control and application of standards. To get hold of competition after Customs Union, save customers in home market and increase using place and times of products should be taken cautions about quality and standardization, risen checking of standards in all of the establishments Whatever they have capacity. This research has been made in province of Bolu Where has an important place in Turkey for present and potential position in Forest Industry Products. The principal objective of this research is to measure the level of applying about quality and standardization activities and determine present substructure in the firms of this industry in Bolu. In addition to these, the marketing and general problems of these firms were determined, the correlation of these problems and the level of applying about quality and standardization activities were determined, too. In this respect, methods such as public survey and personal communication were used. The data obtained were analyzed using chi-square analys. In the result of this study, the level of applying about quality and standardazition activities and the correlation of these levels and firms problems were determined. In addition to these, quality conscious of firm directors were measured. According to these result, alternate solutions to these problems were proposed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOrta ve büyük ölçekli orman ürünleri sanayi işletmelerinde kalite ve standardizasyon uygulamalarının ölçümü ve pazarlama sorunlarının tespiti (Bolu örneği)
dc.title.alternativeMeasuring the level applying about quality and standardization achivities and determining the marketing problems of big and middle sized forest products industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-09
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBolu
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.subject.ytmForest products industry
dc.subject.ytmStandardization
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid61098
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid61098
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess