Lise öğrencilerinde özsaygı düzeyi ile atılgan kişilik özelliği arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Özçelik, İsmail | |
dc.contributor.author | Uğurluoğlu, Mehmet Yavuz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:50:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:50:21Z | |
dc.date.submitted | 1996 | |
dc.date.issued | 2020-12-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/491983 | |
dc.description.abstract | 02. ÖZET Bu çalışma, lise öğrencilerinde özsaygı düzeyi ile atılganlık düzeyi arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, öğrencilere ait kişisel, sosyo-ekonomik ve akademik değişkenlerin özsaygı düzeyi ile atılganlık düzeyi arasındaki ilişkiyi nasıl etkilediğini belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma Trabzon Fatih Lisesinde 500 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Bilgi toplamak amacıyla Güngör (1989) tarafından geliştirilen özsaygı Ölçeği, Rathus Atılganlık Envanteri ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Bilgilerin analizinde t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucu, özsaygı düzeyi ile atılganlık düzeyi arasında arasında anlamlı, pozitif yönde ve güçlü olmayan bir ilişki olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin yaş, cinsiyet, akademik basan, kardeş sayısı, kardeşler arası doğum sırası, annenin eğitim düzeyi ve ailenin ekonomik durumuna göre özsaygı düzeyi ile atılganlık düzeyi arasındaki ilişkinin farklılık göstermediği bulunmuştur. Buna karşılık, babanın eğitim düzeyi ve mesleği, öğrencinin okuldaki branşı ve meslek tercihine göre özsaygı düzeyi ile atılganlık düzeyi arasındaki ilişkide farklılık olduğu görülmüştür. Annesi çalışan öğrencilerin özsaygı düzeyi ile atılganlık düzeyleri arasındaki ilişki annesi çalışmayan öğrencilerden daha yüksek bulunmuştur. öğrencilerden cinsiyetleri kız olanların, başarılı olanların, annelerinin eğitim düzeyi yüksek olan ve anneleri çalışanların, babalan gözde mesleklerde çalışan öğrencilerin özsaygı ve atılganlık düzeyleri diğer öğrencilerin düzeylerinden daha yüksek olduğu görülmüştür. öğrencilerin ailelerinin ekonomik düzeyleri, babalannın eğitim düzeyleri, doğum sıralan, kardeş sayılan ve yaşlanna göre özsaygı düzeyleri ve atılganlık düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmamıştır. VI | |
dc.description.abstract | 03.SUMMARY This study was organized in order to examine the relation between the level of self- esteem and assertiveness in high school students. In this study it was aimed to determine how personal, socio-economical and academic variables affect the relation between the level of self-esteem and assertiveness. The research was done on the 500 students of Trabzon Fatih Lycee. To collect data Güngör*s (1989) Self-Esteem Inventory, Rathus Assertiveness Inventory and Personal Information Questionaire were used. The t-test was employed to analyse the data. The result of this study showed that there is a significant, positive but uncertain relation between the level of self-esteeem and assertiveness. The relation between the level of the students' self-esteem and assertiveness academic achievement, number of brothers, birth sequence among brothers, mother's education level and family's economical level showed no difference. However, in view of father's education level and profession, the branch of student in school and preference of profession there is a significant difference in the relation between the level of self-esteem and assertiveness. The relation between the level of self-esteem and assertiveness of students whose mothers work is higher than those whose don't. The level of self-esteem and assertiveness of female students, successful students, the students whose mothers are well-educated and whose fathers have favourite jobs, is higher than the others. There was no significant difference between the level of self-esteem and assertiveness respecting, ages, number of brothers, birth sequence, father's educatin level and family's economical level of the students. vn | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Lise öğrencilerinde özsaygı düzeyi ile atılgan kişilik özelliği arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The Investigation of the relationship between self-esteem level and assertive personality trait in high-school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-17 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Assertiveness | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Self esteem | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.identifier.yokid | 61116 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 61116 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |