dc.contributor.advisor | Demirhan, Gıyasettin | |
dc.contributor.author | Akyar, Özgür Yaşar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:50:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:50:19Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/491976 | |
dc.description.abstract | Yakınsayan paralel karma yönteme dayalı bu araştırma, çevrimiçi öz değerlendirme aracı olan ENACT'i kullanarak aday antrenörlerin müzakere tarzlarının incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Türkiye'nin Ankara, Eskişehir, Kırıkkale, Konya illerinde beden eğitimi ve spor öğretimi alanında eğitim veren yükseköğretim kurumlarından antrenörlük bölümünde öğrenim gören 3. ve 4. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma grubunun belirlenmesinde kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bununla birlikte, araştırmaya farklı illerdeki (Ankara, Eskişehir, Kırıkkale, Konya) altı üniversitede öğrenim gören 323 aday antrenör dahil edilerek farklı sosyo-kültürel özellikteki bireylere ulaşılmak amaçlanmıştır. Araştırmaya katılan bu aday antrenörlerin 221'si erkek (%68,4), 102'si ise kadın (%31,6)'dır. Ayrıca araştırmanın nitel bölümü kapsamında araştırmanın gerçekleştirildiği her ünversiteden gönüllü olan 2'şer aday antrenör cinsiyet dengesini gözetecek şekilde seçilerek toplamda 12 aday antrenör ile yüzyüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, ENACT'in ROCI-II'ye (Örgütsel Çatışma Envanteri II) göre ölçüt geçerliğini tartışmak amacıyla çatışma yönetme tarzlarından Birleştiren, Hükmeden, Kaçınan, Ödün veren, Uzlaşan tarz ile ENACT müzakere tarzındaki Birleştiren, Hükmeden, Kaçınan, Ödün veren, Uzlaşan tarz arasındaki ilişkiyi ölçmek için M. Afzalur RAHİM tarafından geliştirilen ROCI II ve ENACT kullanılmıştır (88). Aynı zamanda ENACT'i kullanan aday antrenörlerle yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan birebir görüşmeler yapılarak ENACT daha detaylı bir şekilde aday antrenörlerin güzünden keşfedilmek istenmiştir. ENACT değerlendirme aracının ölçüt geçerliği için çatışma yönetme tarzları bağımsız değişken olarak alınarak ENACT müzakere tarzları bağımlı değişkenleri arasındaki ilişkiler, Spearman sıra korelasyon katsayısı ile hesap edilmiştir. Bağımsız (Çatışma Yönetimi Tarzları) ve bağımlı (Müzakere Tarzları) değişkenler arasındaki korelasyonlar incelendiğinde; yalnızca Birleştiren Müzakere Tarzı ile Birleştiren Çatışma Yönetimi Tarzı (r=.16; p<.01) ve Kaçınan Müzakere Tarzı ile Kaçınan Çatışma Yönetimi Tarzı (r=.12;p<.05) arasında pozitif ve anlamlı ilişkiye rastlanılmıştır. Çatışma Yönetimi Tarzları'nın ve Müzakere Tarzları'nın belirlenmesinin cinsiyet, bilgisayar oyunu, spor türü ve sporcu lisansının varlığı değişkenlerine göre farkını incelemek amacıyla tanımlayıcı istatistikler ve Mann-Whitney U testi uygulanmıştır. Bu faktörlerden sadece sporcu lisansının varlığının çatışma yönetimi tarzlarından Birleştiren ve Uzlaşan alt boyutları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu görülmektedir (p<.05). Araştırmanın nitel kısmında aday antrenörlerle gerçekleştirilen yüz yüze görüşmelerin sonuçlarının gerçek hayat ile ENACT müzakere ortamındaki benzerlikler ve farklılıklar ile ilgili a1) hedef başarma çabası, a2) ilişki ve a3) sosyal beceri olmak üzere üç temada; ENACT'in geliştirilmesi konusunda ise katılımcıların görüşlerinin b1) teknik özellikler, b2) senaryoların içeriği ve b3) sonuç-değerlendirme ile ilgili üç temada yoğunlaştığı görülmektedir. Katılımcıların iki aracı karşılaştırdıkları görüşlerinin Etkileşim, Gerçekçi, Eğlenceli-Cazip, Kendini daha iyi yansıtma ve Süre kodları altında toplandığı görülmektedir. | |
dc.description.abstract | Purpose of this concurrent mixed method research is to eximine negotiation styles of candidate sport coaches by using ENACT which is an on-line self assessment tool. Research was carried out with 3rd and 4th degree undergraduate students who study in coaching programs of the univeristies in Ankara, Eskişehir, Kırıkkale, Konya provinces of the Republic of Turkey during 2015-2016. Convenience sampling method is chosen for identification of research group. On the other hand, it is aimed to reach individuals with different socio-economic conditions by involving 323 candidate sport coaches who study in six different universities from the four different provinces of Turkey. These candidate sport coaches are consist of 221 male (%68,4) and 102 female (%31,6). Furthermore, 2 volunteer candidate sport coaches from each university are chosen by considering their gender balance for interviews and 12 candidate sport coaches are also interviewed as part of qualitative part of the research. Mixed method approach is chosen in order to provide a comprehensive analysis of the research problems by involving broad numeric data of quantitative research and details of qualitative research. In this research ROCI II(Rahim Organisational Conflict Inventory) and ENACT are used in order to discuss criterion validity of ENACT against to ROCI II by measuring relation between Integrating, Dominating, Obliging, Avoiding, Comprimising Styles in conflict resolution and Integrating, Dominating, Obliging, Avoiding, Comprimising Styles in negotiation. At the same time face to face interviews are conducted with candidate sport coaches who used ENACT in order to explore use of ENACT in details by considering views of candidate sport coaches. Relation between independent variables in conflict resolution styles and dependent variables in ENACT negotiation styles is measured with Spearman's rank correlation coefficient. When it is examined correlation between independent (Conflict Resolution Styles) variables and dependent (Negotiation Styles) variables; significant positive correlation is found only between Integrating Negotiation Styles and Integrating Conflict Resolution Styles (r=.16; p<.01) and between Avoiding Negotiation Styles and Avoiding Conflict Resolution Styles (r=.12;p<.05). Descriptive statistics and Mann whitney U test are used in order to examine influence of some of the variables such as gender, experience in computer game, sport type, active coaching and holding sport licence. It is found that among those variables there is only significant statistical influence of holding sport licence on Integrating and Comprimising Styles. Further more, as a result of face to face interviews with candidate sport coaches regarding differences and similarities between real life negotiation and ENACT negotiation, it is found that views of candidate sport coaches gathers under three themes as a1) effort for goal achievement a2) relation a3) social skills and gathers under three themes as b1) technical features, b2) content of scenarious b3) result-evaluation regarding further improvement ENACT. Besides this it is also aimed to explain results which are obtained by two different data collection tools by giving real life examples of each interviewed participants. As a result of this it is discovered that participants views gather under codings such as Interactions, Reality, Entertainment-Atractive, Better reflection and Time. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Aday antrenörlerin müzakere tarzlarlarının çevrimiçi değerlendirme aracı ile incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining negotiation styles of candidate sport coaches with on-line self assessment tool | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Spor Bilimleri ve Teknolojisi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Trainer | |
dc.subject.ytm | Agontiation | |
dc.subject.ytm | Conflict management | |
dc.subject.ytm | Conflict-psychology | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.identifier.yokid | 10114652 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 435810 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |