Show simple item record

dc.contributor.advisorYazıcı, Kamil
dc.contributor.authorDemir, Şermin
dc.date.accessioned2020-12-30T07:50:18Z
dc.date.available2020-12-30T07:50:18Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2020-12-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/491975
dc.description.abstractÖZET Örgüt amaçlarına göre işgücünün sistemli bir şekilde oluşturulması örgüt faaliyetlerinin düzenli bir şekilde gerçekleşmesini kolaylaştıracaktır. Kuşkusuz insan unsuru bütün sistemlerin temelinde var olan ve sistemlerin sürekliliğini sağlayan etken faktörlerden biridir. Örgüt içindeki işçiden yöneticiye kadar her düzeydeki işgörenin bir sorumluluğu vardır. Sorumlulukların yerine getirilmesi ve sistemin başarılı bir şekilde sürekliliğinin sağlanması güçlü personel politikalarıyla gerçekleştirilir. Çağın gerektirdiği işgücünün yetiştirilmesi ve toplumun hizmetine sunulması, her türlü sorundan arındırılarak, eğitim için gerekli bütün olanakların sağlandığı, eğitimde kalitenin temel amaç olarak belirlendiği eğitim kurumlarıyla gerçekleştirilir. Eğitim kurumları bünyelerinde gerçekleşecek faaliyetlere yön verecek işgücünü oluşturmaya yönelik personel politikalarını çağın gereğine göre oluşturmak zorundadırlar. Yükseköğretim kurumlan toplumsal yapılanmayı gerçekleştirecek kaliteli işgücünün kaynağı konumundadırlar. Gereksinim duyulan bilgi birikiminin oluşturulması ve toplumsal beklentilerin yerine getirilmesi güçlü bir şekilde oluşturulmuş işgücü ile sağlanır. Bu çalışmada, KTÜ bünyesinde bulunan öğretim birimlerinden, 13 Fakültenin akademik personel ve öğrenci dağılımı, fakülteler ve bölümler düzeyinde incelenerek değerlendirilmiştir. Kaliteli bir eğitimin gerçekleşmesi için öğretim elemanı ve öğrenci sayısı arasında bir uyumun olması önemlidir. Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının azalması başarıyı arttıran faktörlerden biridir. Evrensel ölçülerde ve Türkiye düzeyinde, 13 fakültenin akademik personel ve öğrenci dağılımının değerlendirilmesi araştırmanın amacını oluşturmuştur. Ayrıca, KTÜ'deki gelişmeye paralel olarak değişkenlik arz edecek öğrenci ve akademik personel dağılımı da mevcut ve yeni açılması düşünülen fakülte ve bölümler düzeyinde genel olarak değerlendirilmiştir. Birimlerin organizasyon genişlikleri, kuruluş yıllan, faaliyet alanları ve öğrenci sayılan akademik personel yapısını etkilemektedir.Kuruluşlarını tamamlayan birimler yeni birimlerin kurulmasını ve gelişmesini sağlamak amacıyla bilgi birikiminin oluşmasına ve diğer birimlere aktarılmasına olanak verecek bir akademik yapılanmayı oluşturmak durumundadırlar. Akademik yapılanması tamamlanmadan açılan birimlerin mevcut akademik yapıya getireceği yük dikkate alınmalı, eğitimin olumsuz yönde etkilenmesi önlenmelidir. Fakülteler arasındaki akademik personel ve öğrenci dağılımında sayısal olarak büyük farklılıklar vardır. Bu durumun özellikle faaliyet alanlarından kaynaklandığına dikkat çekilmiştir. Öğretim elemanı başına düşen ders yükünün azaltılması için, artan ders sayısı karşısında öğretim elemanı sayısı da arttırılmalıdır. Üniversite ortamında gerçekleşecek faaliyetlerin planlanması belirlenen amaçlara ulaşmayı kolaylaştıracaktır. Geleceğe yönelik planlar kapsamında gerekli olan akademik personelin sayısı ve bu personelin karşılanacağı kaynaklar yer almalıdır. KTÜ stratejik planlan kapsamında, açılması düşünülen birimler için gerekli olan akademik personel sayısı ve bu personelin karşılanacağı iç ve dış kaynakların yer alması bu konuya verilen önemi göstermektir. Akademik yapının ileriye yönelik olarak sürekliliğinin sağlanması için, öğretim elemanı yetiştirilmesi amacıyla iç ve dış kaynaklı olanaklar arttırılmalıdır. KTÜ bünyesinde yardımcı doçent ve araştırma görevlisi sayısının fazla olması KTÜ' de ileri yönelik güçlü bir akademik yapılanmanın oluşturulmaya çalışıldığının göstergesidir. Eğitime verilen önem, aynı zamanda toplumsal yapı içinde insan gücüne yapılan yatırımın göstergesi olarak ifade edilebilir.
dc.description.abstract03. SUMMARY Getting formed of the labor force of the organisation regularly in a systematic may will make it easy to realize the activities of the organisation in a regular way. No doubt that the human factor is the only factor which is the source of all systems and it is the most active one. Everybody, from worker to the manager, is responsible in the organisation. Providing the continuity of the system and aplying the responsibility could be realized with a powerful personnel policy. The growing up the labor power of the age and presenting it to the service of the people could be possible with the educational institutions that home no problems and home all necessary facilities and also quality should be considered as the basic him in these institues. The educational institions home to make their personnel policies according to the necessities of the age and the labor force which they form should lead the activities inside them. The higher educational institues are the sources of the qualified labor force which are to realize social structure. The forning of knowledge collection is needed and meeting the social expectations could be provided with a strong labor force. In this study, the distrubition of the personnel and students in 13 faculties of the KTÜ (Black Sea Technical University) has been evalutel in the faculties and the departments. There should be equvialance between the number of students and the teachers for a better tuition. One of the factors that incredses the success is less number of students for a teacher. In Universal measurement's and under Turkey's conditions, the evalucation of the distrubition of the students and the teachers in 13 faculties has been the purpose of this research. The distribition of students and academic personnel which changes the improvement as parallel has been studied at present faculties and departments and also the ones which are xbeing considered to open. The field of activities, the years of foundation, the size of the organisations of the units and the number of students ingluence the structure of the academic personnel. The units which completed their foundations are to help found and improve other new units in order to form new knowledge collection. The units open without implementation will definitely bring more burden to the present academic structure and of course, twition will be effected in a negative direction. There are big differences in the number of distribution of students and academic personnel among the faculties. It has been noted that this be comes especially because of the fields of activities. The number of teaching staff should increase in case the lectures increase. The activities which are to be planned of the university will make it easy to achieve the determined aims. The necessary number of the personnel and the sources meet this personnel should take place in the future plans. Within KTÜ's strategic plans content, taking place of the necessary number of academic personnel and meeting this personnel from internal and external sources for the units that are considered to open shows the importance given to this subject. To provide the continuity of the academic structure for the future, the internal and external facilities should be increased in order to train teaching staff. The large number of the assistant associate professors (yardımcı doçent) and the research assistans at KTÜ is the strong guide of trying to found an academic structure for the future. The importance given to education could be considered at the some time as the guide of investment to the manpower within the social structure. XIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePersonel yönetimi ve akademik personel yapısı (KTÜ örneği)
dc.title.alternativePersonnel administration and academic personnel distribution at KTU
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-17
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPersonnel management
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmAcademic personnel
dc.subject.ytmPersonnel management
dc.identifier.yokid61118
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid61118
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess