Show simple item record

dc.contributor.advisorÇıkrıkçı, Mustafa
dc.contributor.authorKöksal, Adnan
dc.date.accessioned2020-12-30T07:49:39Z
dc.date.available2020-12-30T07:49:39Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2020-12-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/491860
dc.description.abstract02. Özet Bu çalışmanın amacı; Türkiyedeki hastane işletmeciliğinin mevcut kalite ve verimlilik düzeyini göstermek. Hastane işletmeciliğinde başarıyı sağlamak için yeni yönetim anlayışına gereksinim olduğunu, başarıya ulaşmak için en uygun yeni yönetim anlayışlarından birisininde toplam kalite yönetimi olduğu vurgulanmıştır. Toplam kalite yönetimi müşteri tatmini için etkili bir yönetim sistemidir. Hastane işletmeciliğinde toplam kalite yönetiminin ana amaçlan; 1. Hasta tatmini, 2. Verimliliği artırmak, 3. Hasta bakım kalitesini artırmaktır. Bu çalışmada sağlık bakım sistemi ve hastane işletmeciliği incelenmiştir. Sağlık bakım sisteminin bir çok problemleri vardır. Bu problemler mevcut yönetim anlayışıyla çözülemez. Eğer devlet hastaneleri devletten yardım almaksızın yaşamlarını sürdürmek istiyorlarsa, şu andaki mevcut yönetim sistemlerini değiştirmeliri gerekmektedir. Çalışma için bu konunun seçilmesinin nedeni, günümüzün globalleşen dünyasında rekabetin artması ve buna bağlı olarak standardizasyomm önem kazanması, ayrıca modern işletmelerin yönetim anlayışı olarak Taylorizm'den uzaklaşıp toplam kalite yönetimine geçme sürecinde olmalarıdır. Günümüzün modern ve rekabetçi işletmeleri, geleneksel yönetim anlayışından uzaklaşıp, hatayı oluşmadan önleyen, işletmenin tüm birimlerinin koordineli çalışmasını içeren ve işgörene sorumluluk verip onların sorunları tesbit edip, çözmelerine fırsat veren insan odaklı toplam kalite yönetimine geçmiş veya geçme amacındadır. Son yıllarda Yönetim Bilimi açısından önemli bir konuma gelen Toplam Kalite Yönetiminin irdelendiği bu çalışma yedi bölümden oluşmaktadır. Araştırmada, modern kalite kavramı, Toplam Kalite Yönetimi ve uygulanmasındaki gerekli faaliyetler incelendikten sonra hastane işletmeciliğinde kalite konusunda alınması gereken önlemler belirtilmiştir. vnı
dc.description.abstract03. Summary The purpose of this study; it has been attempted to show how productivite and quality the hospital bussines in Turkey, hospital business success will required new managment systems. One of them is total quality managment. Total quality managment is an effective managment system for customer satisfaction. The basic goals of total quality managment in the hospital business are; 1. Patient satisfaction, 2.1ncrease of the productivite, 3. Increase of the healt care quality. In this study, healt care system and hospital business are being analysed. Healt care system has a lot of the problems. These problems can not solved the present managment system. If the state hospitals are want to live witout goverment aid, the hospitals must change the present managment system. The major purpose of selection such a research topic is to emphasize the importance of standardisation in this business level. In a developing global environment with the parallel to increasing competitive trade, a great number of business firm prefer total quality managment and leaving out classical Taylorist managment approach. Today's contemporary and competitive firms disregard Taylorist managment methods and emphasise the new managment techniques preventing misproduction before they come out; and improving co ordination as well as co-operation within the departments and staff; and assigning responsibilities and authorities; and majoring human resource within the framework of total quality managment. In this study, the concept of Total Quality Management is evaluated as a vital technique in the field of management science. This study includes seven sections. After analysing and defining main concepts, modern wiev on quality concept and important steps Total Quality Management and its application procedure, some other major suggestions regarding Total Quality Management approacth for Hospital bussines have been evaluated and presented. IXen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHastane işletmeciliğinde kalite ve verimliliğin artırılması için bir araç olarak toplam kalite yönetimi felsefesinden yararlanma
dc.title.alternativeTotal quality management is analysed for incraese of the quality productivite in hospital business
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-22
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProductivity
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmHealth systems
dc.subject.ytmHospital administration
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid61384
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid61384
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess