Show simple item record

dc.contributor.advisorÖçer, Abdullah
dc.contributor.authorCan, Mevlüde Canan
dc.date.accessioned2020-12-30T07:49:33Z
dc.date.available2020-12-30T07:49:33Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/491842
dc.description.abstract02.Ozet Her yıl dünyada yarım milyarı aşkın insan turizm amacıyla seyahat etmektedir. Dünya genelinde turizmden yarım milyar dolar gelir elde edilmektedir. Türkiye turizmden geçen yıl 1 0 milyar dolar gelir elde etmiştir. Ülkenin bu yıl turizm dışındaki sektörlerinin üretimlerinden elde edeceği ihracat geliri ise 26 milyar dolardır. Oysa turizm sektörü sadece geçen yıl tek basma 10 milyar dolar gelir elde ederek ülke ekonomisine katkıda bulunmuştur. Öyle ise turizmin Türk ekonomisi için çok önemli bir sektör olduğunu söylemek yanlış olmaz. Nitekim, 1982 yılında yürürlüğe giren 2634 sayılı Turizmi Teşvik Kanunu Türkiye'de turizmin gelişmesi için kabul edilmiştir. Bu yasayla kamu arazileri yatırımcılara verilmiştir. Böylece bugün Avrupa'nın en modern ve yeni tesisleri yapılmıştır. 1985-89 yılları ise sektöre hibe türü teşvikler verildiği, yabancı yatırımcıların geldiği yıllardır. Bu yatırımlardan ülkenin en çok deniz, güneş, kum ve tarih turizmine elverişli bölgeleri olan Ege ve Akdeniz Bölgeleri yararlanmıştır. Türkiye dünya turizm pazarında bugün en fazla turist alan 40 ülke arasmda 19. ve en fazla gelir elde eden ülkeler arasmda ise 18. sıradaki yerini bu nedenle almıştır. Ancak, son yıllarda dünya turizm pazarında farklı tatil arayışları başlamıştır. Dünya turizm pazarlarına çeşitli alternatifler sunabilen ülkelerin bu pazarda söz sahibi olacağı açıktır. Türkiye eğer gelecek yüzyılda 25 milyon turist ve 15 milyar dolar gelir ile turizmden en fazla gelir elde eden ilk on ülke arasmda olma hedefini gerçekleştirmek istiyorsa turizmde çeşitliliğe gitmek durumundadır. Bugün dünyada ve ülke genelinde insanların doğa turizmine doğru yöneldiği sektörün gerek yabancı ve gerekse yerli kişi ve kuruluşlannca söylenmektedir.Türkiye'nin doğa turizmine elverişli yeri, bozulmamış doğaya, temiz ve gür akan akarsulara ve zengin bir folklorik yapıya sahip olan Doğu Karadeniz Bölgesidir. İşte bu çalışmanın konusu olarak, Doğu Karadeniz Bölgesi seçilerek, bu bölgenin turizm pazarlama faaliyetleri ele alınmıştır. Ve bu çalışma sonucunda şu sonuçlara ulaşılmıştır. Bölgenin turizm potansiyelinin tanıtımı için gerekli olan broşür, afiş gibi tanıtım malzemeleri sayı ve bilgi bakımından yetersizdir. Bölgenin mevcut potansiyelinin envanteri henüz tamamlanmamıştır. Yerli ve yabancı bölgeye gelen turistler için istatistikler de yeterli değildir. Ne Turizm Bakanlığı ne de başka bir birim bölgenin tanıtımım yeterli olarak yapmamaktadır. Doğu Karadeniz Bölgesi'nin çok büyük bir ulaşım sorunu vardır. Bölgenin karayolları çok kötü durumdadır ve bölge için yetersizdir. Yörede sadece iki tane olan havaalanı bölgenin havayolu ulaşımı için yetersizdir. Bölge deniz kıyısında olduğu halde, deniz yolu ulaşımı yoktur. Sadece yaz aylarında küçük bir feribotla deniz yolu kullamlmaktadır. Ancak bu önemli değildir. Bölgede bir tane dahi marina yoktur. Bölgedeki seyahat acentalan yetersizdir. Bölgede hiç tur düzenleyici yoktur. Bölgenin turizm açısından alt ve üst yapısı yetersizdir. Yörenin sahip olduğu zengin doğal varlıklarının korunması için ne Turizm Bakanlığı ne de başka biri çalışma yapmamaktadır. VIII
dc.description.abstract03. Summary Every year over the half billion human travel for tourism in the world. Generally in the world it was procured half billion dollars revenue from tourism. Turkey's export revenue except for tourism will be 26 billion dollars. However, last year it was procured 10 billions dollar revenue from tourism in Turkey. So it isn't wrong to say, tourism is more important sector for The Turkish Economy. Just as, the number of with 2634 Tourism Encouragement Law was passed for developing Turkey's Tourism in 1983.With this law; it was given to investors some public domains. Therefore, today it was built Europe's the most modern foundations in Turkey. However, sector was given donation of big encouragement's. And foreign investments were become between in 1985 and 1989 years. The Aegean Sea and Mediterranean Sea Regions, which are suitable for sea. sun, sand and history tourism in country had been profited from these investments. Last year Turkey was become nineteenth between in 40 countries which was taken to the most tourists. Turkey was become eighteenth between in 40 countries which was become the most revenue. But in the end years it had begun to search for different holidays in the world tourism market. If the countries can offer to different alternatives in the world tourism market, it is clear that they will be successful in the future century. If Turkey want to 25 millions tourists and 15 billions dollar and Turkey also want to be between in ten counties which get the most share from tourism, it ought to made variation in tourism. Today in the world and in Turkey's generally some people say that humans go towards to nature tourism. For the nature tourism is the best area in Turkey's Black Sea Region which has got not go bad a green and animals, pure and abundant streams and rich folklore. Well this working's subject was selected Black Sea Region and in this working it was researched to region's tourism potential and are made marketing for this. And the end of this research was arrived that results.Tourism materials like brochures; posters aren't enough for about information and number. Region's potential's inventory hasn't been completed yet. Neither Tourism Ministry nor another unit are enough marketing for the Black Sea Region. There aren't enough statistic' s for tourists who come foreign and local in region. There is a very big communication problem in The Black Sea Region. Region's highways are very bad. There are two airports in this region. But both of them aren't enough for the all of the region. Although this region is near the sea, only in summer months are made to communication with a small ferryboat for about communication by sea. But it isn't important for about communication by the sea. There isn't also a marina in region. It isn't enough superstructure and substructure for tourism in the region. There isn't enough and effective travel agency in the region. There isn't any person who made tour organiser. Neither government nor another people are taken measures for the Black Sea Region's the value of naturals. ji.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTurizm pazarlaması ve Doğu Karadeniz bölgesi turizm pazarlama faaliyetleri
dc.title.alternativeThe Marketing of tourism the black sea region the activities marketing of tourism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmEastern Black Sea region
dc.subject.ytmTourism marketing
dc.identifier.yokid86222
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid86222
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess