Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzçelik, İsmail
dc.contributor.authorŞahin, Bülent
dc.date.accessioned2020-12-30T07:49:30Z
dc.date.available2020-12-30T07:49:30Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/491834
dc.description.abstract02. Özet Bu çalışmanın temel amacı, K.T.Ü. öğrencilerinin akademik danışmanlık hizmetlerinden beklentileri ve akademik danışmanlık hizmetlerinden beklentilerinin ne kadar karşılandığını tespit etmektir. Araştırma grubu K.T.Ü. Fatih Eğitim Fakültesi, Orman Fakültesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi ve Sürmene Deniz bilimleri Fakültelerinde, normal süresini aşmamış ve gündüz döneminde okuyan 643 öğrencidir. Araştırma betimsel yöntemle yapılmıştır ve alan taraması özelliği taşımaktadır. Veri toplamak için, Kuzgun (1989) tarafından geliştirilmiş olan, Akademik Danışmanlık Görev Algılan Envanteri (ADGAE) ve Bilgi Toplama Formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular, K.T.Ü.'deki öğrencilerin akademik danışmanlık hizmetlerinden beklenti düzeyi ile, bu beklentilerin karşılanma düzeyleri arasında fark olduğunu göstermiştir. Buna göre, öğrencilerin beklentilerinin karşılanamadığı söylenebilir. Buğular, daha önce TÜMKA YA- ACIMIŞ (1990) tarafından Çukurova Üniversitelerinde yapılan araştırma bulguları ile benzer nitelikler taşımaktadır. Araştırma bulgularına göre en yüksek beklentiye sahip öğrenciler Fatih Eğitim Fakültesi öğrencileri olmasına rağmen, beklentileri ile aldıkları hizmetler arasındaki en büyük fark bu fakültededir. Akademik danışmanlık hizmetlerinden beklentileri en az düzeyde karşılanan öğrenciler Fen-Edebiyat Fakültesi öğrencileridir. Araştırma bulguları, kız ve erkek öğrencilerinin beklentilerinin aynı olduğunu fakat kız öğrencilerin beMentüerinin daha az karşılandığım göstermiştir. VI
dc.description.abstract03. Summary The main purpose of this study is to determine Karadeniz Technical University (K.T.U) students' expectations from their academic advisers and to find out to what extent the academic advisors respond to these expectations. The sample group included 643 students, not exceed their formal traing period and belong to normal training programme, from Fatih Faculty of Education, Faculty of Forestry, Faculty of Art and Science, Faculty of Economics and Business Administration, Faculty of Engineering and Architecture and Faculty of Sürmene Marine Sciences, in K.T.Ü. In order to collect data the descriptive and survey method are used. The survey instrument developed by KUZGUN (1989) and named `Academic Advisement Duty Apperception's Inventory` was used-in this study. The results obtained from this study showed that graduate students' expectations from their academic advisors was not enough in K.T.Ü. The results of this study was consistent with TÜMKAY A- ACIMIŞ (1990)'s results of the study carriedout in the University of Çukurova. According to results of this study, it was found that graduate students from Fatih Faculty of Education have had the highest expectation from their academic advisors. However there was a big gab between these graduate students' expectations and their academic advisors. This study also determined that the lowest academic advisement was done at the Faculty of Art and Science. Results from this study showed that male and female students' expectations were the same. However, it was found that female students' expectations were full filled less than male students' expectations. vnen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKaradeniz Teknik Üniversitesi öğrencilerinin akademik danışmanlık hizmetlerinden beklentileri ve bu beklentilerin karşılanma düzeyinin belirlenmesi
dc.title.alternativeAcademic advisement expectations of Karadeniz Technical University students and the level of meeting their expectations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAcademic advisement
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmConsulting services
dc.subject.ytmStudents
dc.identifier.yokid86223
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid86223
dc.description.pages52
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess