Show simple item record

dc.contributor.advisorDumanoğlu, M. Selçuk
dc.contributor.authorGenç, Güler
dc.date.accessioned2020-12-30T07:48:48Z
dc.date.available2020-12-30T07:48:48Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/491705
dc.description.abstractÖZET Bu tez çalışmasında 12-18 yaş arasındaki çocukların sanatsal gelişimleri ve yaratıcılıkları araştırılmıştır. Bu yaş guruplarındaki çocukların ergenliğe geçişte yaşadığı fiziksel ve psikolojik değişim sürecinin, sanatsal gelişimlerine etkileri irdelenmiştir. Çalışmanın ilk bölümünde, çocukluktan erginliğe geçişte bireyin yaşadığı problemler ve bu problemler karşısında, toplumun, ailenin ve öğretmenin rolleri üzerinde durulmuştur. Bireysel özelliklerin yanı sıra bu rollerin de çocuğun sanatsal gelişimi ve yeteneklerinin keşif edilmesi açısından etkili olduğu bir gerçektir. İkinci bölümde ise ülkemizde sanat eğitiminin dünü ve bugünü araştırılmıştır. Toplum olarak sanata bakış açımız ve sanat eğitimi yaşamın her alanı için gerekliliği konulan üzerinde yoğunlaşılmıştır. Sanatın; teknoloji, bilim ve kültürle ilişkileri irdelendiğinde, iyi bir sanat eğitimiyle daha akılcı, kültürlü ve yaratıcı bireyler yetiştirmekle beraber, yaşadığımız toplumu ve kültürünü de geliştirmek mümkün olmaktadır. Bunun yanı sıra sanatsal gelişim süreci içinde bireyin fiziksel ve psikolojik gelişimlerine paralel gösterdikleri sanatsal farklılıklar, kendi bünyesinde farklı tipler oluşturmaktadır. Her bireyin farklı sanatsal yaklaşımlar gösterebileceği göz önünde bulundurularak eğitimcilerin bu farklı yaklaşımlar karşısındaki tutumları neler olmalıdır? Sorusuna yanıt aranmıştır. Bir diğer aşamada sanat eğitiminde temel ilkesel ve fiziksel sorunlar saptanmıştır. Yaklaşık yüzyıllık bir geçmişi olan sanat eğitimimiz günümüze dek sorunlu bir yapıyla gelmiştir. Sorunların ve amaçların belirlenmesine rağmen uygulamada çıkan aksaklıkların bir türlü giderilmemesi eğitim sistemimizde sürekli varolan bir yara durumundadır.Dördüncü bölümünde ise sanat eğitimi uygulamalarında çalışma alanları üzerinde durulmuştur. Resim-İş eğitimi uygulamalarında renk, çizgi ve biçimsel çalışmaların yerim ve önemi belirtilmiştir. Sanat eserlerinin incelenmesi, müze ve galerilerin eğitim içersindeki önemi, bunun yanında kopyanın sanat eğitimindeki yeri ve uygulama alanları konu edilmiştir. Çalışmalar sonucunda eğitimciler tarafından yapılacak olan değerlendirmenin boyutları ele alınmıştır. Son olarak yaratıcılık konusu irdelenmiştir. Yaratıcılığın sanat eğitiminden günlük yaşama dek uzantıları araştırılmıştır. Yaratıcılığın ortaya çıkartılması ve geliştirilmesi sanat eğitimini ilgilendirdiği kadar bilim ve tekniğin temelini de oluşturmaktadır. İnsan beyninin kullanıldığı her alanda yaratıcılığa ihtiyaç duyulmaktadır. Bunu da en iyi şekilde sanat eğitimiyle sağlamak mümkündür. Sanat eğitimiyle yalnızca sanatçı değil yaratıcı ve üretken bireyler yetiştirmek olasıdır. VII
dc.description.abstractSUMMARY In this study a research for creating and artistic maturity of children aged 12-18 was made. When this children became adolescence and during this period, effect of their physical and psychological growing to artistic growing was scrutinised. In the first part, Problems which child has during passing from childhood to adolescence and what are the roles of society, family and teacher in this problems were examined. This roles will effect artistic maturity and finding ability of child. In the second part, artistic education from history upto now in Turkey was investigated. Necessity of artistic adduction for all parts of life is the major topic of second part. During period of artistic maturity, every individual has different artistic attitude due to physical and psychological growing. How shold educators welcome this differnt artistic attitudes? Was researched in this study. Major problems in the artistic education were determined. Artistic education which has a hunderd year history tried to solve this kind of problems up to now. For many years tehy couldtn't solve this problems although all of them are known. Importance of colour, line and shape in art works, museums and art galleries in artistic education were explained,n part four. In the and of study creation was examined. Definityion and developing of creation is the base of science as related to art education. Not only artist, also creator from ordinary people could be grown buy art education. Every individual has differentartistic ability. There are some components which effect developing of creation. Especially convergent and divergent ideas for creation were defined. VIII tC YÜKSEKÖ?RETİM KUMJUJ DOKÜMANTASYON WFBmten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.title12-18 yaşları arası çocuklarda sanat eğitimi ve yaratıcılık
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPainting education
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmCreativity
dc.identifier.yokid92195
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid92195
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess