Show simple item record

dc.contributor.advisorKöseoğlu, Mustafa
dc.contributor.authorKirkbir, Fazil
dc.date.accessioned2020-12-30T07:46:39Z
dc.date.available2020-12-30T07:46:39Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/491315
dc.description.abstract02. Özet Barter Sistemini diğer sistemlerden farklı kılan temel unsur, her müşteriye uygun çözüm üretme yeteneğidir. Bu anlayışa dayanarak, barter sistemine katılacak her kuruluş incelendikten sonra, barter sistemi içinde nasıl başarılı olabileceği kendisine gösterilir. Barter sistemi kendisine katılacak kuruluşa, sistemin neden kullanılması gerektiği bilgisini nasıl kullanılması gerektiği bilgisi ile birlikte vererek de kendisini diğer finans sistemlerinde^ ayrıcalıklı kılar. Firma, barter ortak pazarına dahil olduktan sonra, ihtiyaç duyduğu mal veya hizmeti satm almak istediğinde sisteme, alım bedeli kadar teminat mektubu vermek durumundadır. Bu teminat özellikle gayrimenkul ipoteği ve banka teminat mektubu olarak alınmaktadır. Eğer önce sisteme mal veya hizmetini satmış ise sattığı miktar kadar satm alma kredisine sahip olmaktadır. Barter sistemi bu özellikleri normal finans sistemlerinden aynlmaktadır.Bu çalışmada öncelikle barter sistemi ile ilgili genel bilgiler verilmiştir. Daha sonra ülkemizdeki durumu göz önüne alınarak sistemin işleyişi hakkında bilgi verilmiş ve sistemin pazarlama ile olan ilişkisi ortaya konmuştur. Son olarak ta sistemin yalnızca bir finansman sistemi değil aynı zamanda bir pazarlama sistemi olduğu görüşü ortaya konmuştur. IX
dc.description.abstract03. Summary What distinguishes a barter system from other system, is the capability of sourcing customer specific solutions. Therefore, any firm that is to join the system is analyzed in detail, and consulted regarding how it can be most productive and successful in use of the system. Knowing the `why's` and `how's` about the system helps member companies appreciate the distinguishing factors that set it apart from other financial systems. Being a member of the barter common market does not mean that member firms must satisfy their needs using the common market nor that they must sell their goods/services in the barter common market. The members sell the goods/services they find suitable and purchase those they want to. Sales and purchases are decided solely by the member. Barter system with this and similiar characteristics is differ from normal financial system. In this research, firstly general knowledge about barter system is given. After that, the barter system procedures' information taking into account in Turkey is announced and relation between barter system and marketing revealed. Finally, it is explained that barter system is not only a financial system but also a marketing system. Xen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye`de Barter sistemi ve pazarlama fonksiyonuna etkisinin analizi
dc.title.alternativeThe Barter system in Turkey and the analysis of the effect to the marketing function
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing system
dc.subject.ytmBarter
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid140917
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137591
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess