dc.contributor.advisor | Üner, Sarp | |
dc.contributor.author | Ahmed Alrasheed, Sanaa Issag | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:46:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:46:07Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-05-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/491216 | |
dc.description.abstract | ÖZETELRASHEED, S.I.A., Sudan'da Nyala Üniversitesi Birinci Sınıf Öğrencileri Arasında Hepatit B Hastalığının Enfeksiyon ve Korunma Yolları ile İlgili Bilgi Düzeyi ve İlişkili Faktörler, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Halk Sağlığı Yüksek Lisans Tezi, Ankara 2018. Bu çalışmada, üniversitenin birinci sınıf öğrencilerinin Hepatit B (HB) hastalığın bilgi düzeylerinin değerlendirilimesi ve HB hastalığına bilgi düzeyini etkileyen faktörleri belirlemeyi amaçlanmıştır. Kesitsel olarak planlanann çalışmada, çalışma grubu üniversitenin birinci sınıf öğrencilerinin tamamını kapsamaktadır (n = 1204). Veriler SPSS 20.0 (Chicago IL, ABD) versiyonu kullanılarak analiz edilmiştir. Hepatit B hastalığı bilgi soruları benzer çalışmalardan oluşturulmuş ve her bir doğru cevap için 1 puan verilerek toplam puan hesaplanmıştır (puan yüksekliği HB hastalığı bilgisinin fazlalığını göstermektedir). Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler, ikili analizler (ki-kare testi, Kruskal-Wallis testi, Mann-Whitney testi) ve lojistik regresyon analizi kulllanılmıştır. Sonuçlar %95 güven aralığında (GA) değerlendirilmiş ve anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak belirlenmiştir. Bu çalışma, öğrencilerde HB hastalığına karşı bilgi konusunda genel bir zayıflık olduğunu ortaya koymaktadır; bilgi puanı ortalama (± SD) 41 puan üzerinden 19,3(±5,1) puan olarak hesaplanmıştır. Katılımcıların yarısından fazlası (%59,6) daha önce HB hastalığını hiç duymamıştır. Tüm katılımcılardan sadece %6,5'i HB hastalığına karşı aşılanmıştır. Kadın olmak (OR = 1,4; % 95 GA= 1,1-1,9), ücretli bir işte çalışmamak (OR=1.9; % 95 GA=1,2-3,2) gelir durumunu iyi (OR=3.0; %95 GA=2,2-4,6) ve ortalama (OR=1,5; %95 GA=1,2-2,1) olarak algılama ile akademik başarıyı kötü ve ortalama olarak algılama (OR=1,5; %95 GA=1,2-2,0) HB hastalığı hakkında yüksek düzeyde bilgi ile ilişkilidir. Bu çalışmada, katılımcılar arasında HB ile ilgili bir bilgi düzeyinin yetersiz olduğu sonucuna varılabilir. Üniversite öğrencileri arasında HB ile enfekte olma riskini en aza indirmek için sağlık eğitimi programları uygulanmalı ve üniversite öğrencilerine HB'ye karşı aşı alma konusunda teşvik edilmelidir.Anahtar Kelimeler: Hepatit B, Bilgi, Öğrenciler | |
dc.description.abstract | ABSTRACTELRASHEED, S.I.A., Knowledge Regarding Infection and Prevention Modes of Hepatitis B Disease and Associated Factors Among First Class Students of Nyala University in Sudan. Hacettepe University, Graduate School of Health Sciences, Public Health Program, Master of Science Thesis, Ankara, 2018. In the present study, we aimed to assess the level of information regarding Hepatitis B (HB) disease among the first year students of the university, and to determine the factors affecting the level of information regarding HB disease. A cross-sectional study was conducted and the study group covered the first year students of the university (n = 1204). The data were analysed by using the SPSS 20.0 (Chicago IL, USA) version. Hepatitis B disease knowledge were collected by questions, which were used in similar studies and the total score was calculated by giving 1 point for each correct answer (higher scores indicating greater HB disease knowledge).. Descriptive statistics, binary analysis (chi-square test, Kruskal-Wallis test, Mann-Whitney test) and logistic regression analysis were used. The results was evaluated for a 95% confidence interval and the level of significance was determined as p <0.05. This study revealed that there was a general weakness in knowledge towards HB disease among students; the mean (±SD) knowledge score was 19.3 (±5.1) over a total of 41 points More than half (59.6%) of the respondents have never heard about the HB disease before. Out of all respondents, only 6.5% were vaccinated against HB disease. Being female (OR=1.4; 95% C.I. =1.1-1.9), not working in a paid job (OR=1.9; 95% C.I. =1.2 - 3.2) perceiving income status as good (OR=3.0; 95% C.I. =2.2-4.6) and as average (OR=1.5; 95% C.I. =1.2-2.1) and perceiving academic success as bad and average (OR=1.5; 95% C.I. =1.2-2.0) were associated with high level of knowledge about HB disease. From this study, it can be concluded that there was an inadequate knowledge level regarding HB among the participants. In order to minimise the risk of the infectious with HB among the university students, health education programmes should be conducted, and encourage the university students to receive vaccination against HB.Keywords: Hepatitis B, Knowledge, Students. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Halk Sağlığı | tr_TR |
dc.subject | Public Health | en_US |
dc.title | Knowledge regarding infection and prevention modes of hepatitis b disease and associated factors among first class students of Nyala University in Sudan | |
dc.title.alternative | Sudan'da Nyala Üniversitesi birinci sınıf öğrencileri arasında hepatit b hastalığının enfeksiyon ve korunma yolları ile ilgili bilgi düzeyi ve ilişkili faktörler | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-05-10 | |
dc.contributor.department | Halk Sağlığı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Hepatitis | |
dc.subject.ytm | Hepatitis B | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Sudan | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | Infection | |
dc.subject.ytm | Knowledge | |
dc.subject.ytm | Level of knowledge | |
dc.identifier.yokid | 10216287 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 519725 | |
dc.description.pages | 189 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |