Show simple item record

dc.contributor.advisorÖz, Fatma
dc.contributor.authorArslantürk, Kübra
dc.date.accessioned2020-12-30T07:45:32Z
dc.date.available2020-12-30T07:45:32Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-12-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/491108
dc.description.abstractAraştırma sağlık bilimleri alanında öğrenim gören üniversite öğrencilerinin kişisel anlam algılarının ve baş etme biçimlerinin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Hacettepe Üniversitesi sağlık bilimleri alanında 2017-2018 öğretim yılında eğitim gören 1160 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, alanyazın incelenerek geliştirilen Tanıtıcı Özellikler Formu, Kişisel Anlam Profili Ölçeği (KAP) ve Stresle Başa Çıkma Tarzları Ölçeği (SBÇTÖ) ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde, tanımlayıcı istatistikler, ANOVA testi, Mann-Whitney U Testi ve Kruskal-Wallis H testi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, öğrencilerin eğitim aldıkları fakülte, sınıf, cinsiyet, yaş, ebeveyn durumları, staj uygulamaları, ekonomik düzeyleri, aktivite, aile ilişkileri, bölüm istek, sigara-alkol kullanma durumlarına göre KAP alt ölçek puanları açısından anlamlı farklılık olduğu saptanmıştır (p<0,05). KAP ölçeği alt boyutlarından alınan en yüksek ortalama puanının `ilişkiler ve yakınlık` alt boyutlarından olduğu belirlenmiştir. SBÇT ölçeğinden alınan en yüksek ortalama puanın `kendine güvenli yaklaşım` alt boyutundan, en düşük ortalama puanın `boyun eğici yaklaşım` alt boyutundan alındığı saptanmıştır. Sağlık bilimleri öğrencilerinin hayatı anlamlandırırken kaynak olarak daha çok ilişkiler ve yakınlık alt boyutlarını kullandıkları; baş etme yöntemi olarak ise en çok kendine güvenli yaklaşımı ve en az da boyun eğici yaklaşımı kullandıkları belirlenmiştir. KAP başarı, din, kendini kabul, yakınlık, kendini aşma, adil muamele ve ilişkiler alt boyutlarının SBÇTÖ çaresiz ve boyun eğici yaklaşım alt boyutları ile negatif yönde zayıf bir ilişki vardır (p<0,05). Öğrencilerin hayatı anlamlandırma kaynaklarını kullandıkları durumlarda çaresiz ve boyun eğici baş etme davranışlarını seçmedikleri görülmüştür. Bu bağlamda sağlık bilimleri öğrencilerine sunulacak rehberlik, eğitim ve danışmanlık hizmetlerinde; öğrencilerde hayatı anlamlandırma ve baş etme açısından farkındalık yaratılması ve bu doğrultuda danışmanlık faaliyetlerinin yapılandırılması önerilmektedir
dc.description.abstractThis descriptive study was conducted to determine health sciences undergraduate students' perception of personal meaning in their lives and their coping styles. Study sample consisted of 1160 students of the field of Health Sciences of Hacettepe University in the 2017–2018 academic year. Data were collected using a Personal Information Form developed based on literature review, and the Personal Meaning Profile Scale (PMP) and the Ways of Coping Inventory Scale (WCIS). Data were analyzed using descriptive statistics, and ANOVA, Mann Whitney U and Kruskal Wallis tests. Participants' PMP subscale scores differed significantly by faculty, grade level, gender, age, parental status, internship practice, economic level, activity, family relation, major and smoking-drinking status (p < 0.05). Participants had the highest mean scores on the PMP subscales `relationship` and `Intimacy` while they had the highest and lowest mean scores on the WCIS subscales `self-confident approach` and `submissive approach,` respectively. These results indicate that health sciences students mostly use the subscales `relationship` and `ıntimacy` as a source to make meaning of life while they use the subscales `self-confident approach` the most and `submissive approach` the least as coping mechanisms. The PMP subscales `achievement,` `religion,` `self-acceptance,` `ıntimacy,` `self-transcendence,` `fair treatment` and `relationship` are negatively and weakly correlated with the WCI subscales `helpless approach` and `submissive approach` (p < 0.05), indicating that students do not adopt helpless and submissive coping strategies when they use the meaning making sources. In this context, in guidance to be presented, education and counselling services that will be offered to the health sciences students; it is recomended creating of awareness in terms of giving the meaning to the life and coping with it and structuring of consultancy activities in this direction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectPsikiyatritr_TR
dc.subjectPsychiatryen_US
dc.titleBir devlet üniversitesinde sağlık bilimleri alanında eğitim gören öğrencilerin hayatı anlamlandırmaya yönelik algıları ve baş etme biçimleri
dc.title.alternativePerceived meaning of life and coping styles among undergraduate health siences students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-05
dc.contributor.departmentPsikiyatri Hemşireliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPsychiatric nursing
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmEmpowerment
dc.subject.ytmCoping
dc.subject.ytmCoping with stress
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmMeaning
dc.subject.ytmLife
dc.identifier.yokid10189075
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid499158
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess