Ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin heyelan, toprak kayması, erozyon kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları
dc.contributor.advisor | Engin, İdris | |
dc.contributor.author | Açikgöz, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:44:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:44:42Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/490954 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, ortaöğretim okulları müfredatından seçilmiş doğal afetkavramları olan; heyelan, toprak kayması ve erozyon kavramları ile ilgili konularda formaleğitim almış orta öğretim 9. sınıf öğrencilerinin bu kavramları anlama düzeylerini ve bukavramlara ilişkin yanılgılarını tespit etmektir.Bu araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Coğrafyada doğalafetler eğitiminin öğrenciler tarafından anlaşılma düzeyini tespit etmek için pilot çalışmayardımı ile bir anket geliştirilmiştir. Bu ankette yer alan sorular açık uçlu ve derecelendirmeiçin hazırlanan sorular olup araştırılan konu ile ilgili bilgilerini tam olarak aktarmalarınınsağlayacak şekilde hazırlanmıştır. Hazırlanan bu anket Trabzon İline bağlı Akçaabatİlçesinde bulunan Akçaabat Lisesi 9. sınıf öğrencileri arasından şans yöntemi ile seçilen100 öğrenciye uygulanmıştır. Öğrencilerin cevapları incelenerek anlama seviyelerini görekategorilere ayrılmıştır. Bununla birlikte öğrencilerin bu konu hakkındaki görüşlerine dahaderinlemesine incelemek amacı ile 12 öğrenci ile açık uçlu soruları içeren mülakatyapılmıştır.Araştırma sonunda öğrencilerin söz konusu doğal afetlerle ilgili kavramları anlamadüzeyleri doğal afetlerin niçin ve nasıl meydana geldikleri, meydana getirdikleri zararlar vebu zararlardan korunma yolları konusunda yeterli bilgi düzeyine sahip olmadıkları ortayaçıkarılmıştır. Ayrıca öğrencilerin doğal afetlerle ilgili kavramları yeterli düzeydeanlayamadıkları ve bu kavramlara ilişkin önemli yanılgılarının olduğu tespit edilmiştir.Araştırmanın sonucunda müfredat programında yakın bir geçmişte yerini alan doğalafetlerle ilgili konuların öğretiminde yeterli başarı sağlanamadığı görüldüğünden doğalafetlerin eğitimi ve öğretimine ilişkin öğretmenlere ve müfredat geliştiren uzmanlaratavsiyede bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Coğrafya öğretimi, doğal afetler, doğal afetler eğitimi, coğrafikavramlar, kavram yanılgısı | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine the comprehension level and to highlightany misunderstandings, covering the concepts of natural disasters including slump,landslides, water erosion, and wind erosion grade 9 primary school students who haveundertaken formal education as set in the school curriculum.Qualitative and quantitative methods have been applied during the research. Withthe aid of a pilot study, a questionnaire has been developed to determine how well studentsin geography class have understood the topic of natural disasters. The questions in thequestionnaire are opening ended and have been designed to enable the students to write asmuch as they know about the research topic. The prepared questionnaire has been filled outby 100 students in grade 12, aged between 15-16 years old, who have been randomlyselected from one school in Akçaabat, a country of the province of Trabzon. The answersgiven by the students have been carefully analyses and categorized into groups showingtheir level of understanding. Together with this, a further 12 students were asked openIXended questions man interview with the aim of finding out their views about naturaldisasters.Upon the completion of the research it was discovered that the concepts coveringthe topic of natural disasters, why and how natural disaster occur, the losses they bringalong and how to protect against them were not sufficiently understood amongst thestudents. Furthermore, it was established that the students had inadequate information andcould not fully understand the concepts of natural disasters. It was predicted that many hadinfact, misunderstandings about the issues.This research concludes that although the school curriculum has newly added thetopic of natural disasters, it is recommended to teachers and specialists who prepare theschool curricular to remember that this topic has been issued and educated without success.Key Words: Geography science teaching, natural disasters, education in naturaldisasters, geography concepts, misunderstood concepts. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Coğrafya | tr_TR |
dc.subject | Geography | en_US |
dc.title | Ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin heyelan, toprak kayması, erozyon kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları | |
dc.title.alternative | Secondary education 9th grade students' level of understanding the concepts of landslide, slump, erosion and misconceptions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9006151 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 210480 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |