Show simple item record

dc.contributor.advisorAtasavun Uysal, Songül
dc.contributor.authorÖlçer, Gözde
dc.date.accessioned2020-12-30T07:44:40Z
dc.date.available2020-12-30T07:44:40Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/490947
dc.description.abstractSerebral Palsi (SP), çocukluk çağında en sık görülen ve yaşam boyu devam eden nörogelişimsel bir bozukluktur. SP' li çocuklar motor etkilenim ve ona eşlik eden diğer bozukluklar nedeniyle aktivite ile katılım kısıtlılığı yaşamakta; yaşam kaliteleri olumsuz etkilenmektedir. Yaşam kalitesini etkileyen fonksiyonellik ve fiziksel sağlığın yanında sosyal ve duygusal işlevler gibi biyopsikososyal etkenler de yer almaktadır. Çalışmamızın amacı; SP' li çocuklarda Nörolojik Müzik Terapi (NMT)' de; `Psikososyal Eğitim ve Danışmanlıkta; Müzik (PDM)` eğitiminin yaşam kalitesi, katılım ve günlük yaşam aktivitelerine etkisini araştırmaktır. Çalışmaya SP tanısı alan 20 gönüllü çocuk katıldı. Çocuklar randomize olarak 10 NMT; 10 kontrol grubu olarak ayrıldı. Katılan tüm çocuklar kendi nörogelişimsel tedavilerine devam ederken; NMT grubunda farklı olarak 6 haftalık PDM eğitimi haftada 3 gün 1'er saat grup tedavisi şeklinde uygulandı. Çocukların tedavi öncesi ve sonrası yaşam kalitesi `Serebral Palsi Yaşam Kalite Anketi (CPQOL)` ; katılımı `Çocuk ve Adölesan Katılım Anketi (CASP)` ; günlük yaşam aktiviteleri `Çocuklar için Fonksiyonel Bağımsızlık Ölçeği (WeeFIM)` ölçeği ile değerlendirildi. Yaşam kalitesi sonuçlarında toplam CPQOL değerleri gruplar arasında benzerdi (p>0,05). Katılım ve günlük yaşam aktivitelerinde ise NMT grubu lehinde; CASP `okul katılımı` ve toplam değerinde; WeeFIM kognitif alanlarında ve toplam değerinde istatiksel anlamlı fark tespit edildi (p<0,05). Ayrıca NMT grubunda grup içi; CASP anketi `mahalle ve toplum katılımı` ve WeeFIM' in kognitif alanlarında istatiksel olarak anlamlı fark bulundu (p<0,05). Çalışmamızın sonuçları doğrultusunda SP' li çocukların rehabilitasyonlarında, NMT eğitimi almış fizyoterapistler tarafından uygulanacak PDM eğitiminin; özellikle katılım alanlarında ve günlük yaşam aktivitelerinin kognitif alanlarında yararları olacağını düşünmekteyiz.
dc.description.abstractCerebral Palsy (CP) is the most common, life-long neurodevelopmental disorder in childhood. They have limited activity and participation due to motor impairment and other accompanying disorders and so quality of life is negatively affected. Quality of life is affected by functionality and physical health as well as biopsychosocial factors such as social and emotional functions. Our study investigates the effect of `Music in Psychosocial Training and Counseling, (MPC)` which is the special technique in `Neurologic Music Therapy, (NMT)`, in children with CP. 20 volunteer children randomly divided into two; 10 NMT and 10 control. All participating children continued their neurodevelopmental therapy. In NMT group, MPC training was administered as a group therapy for 1 hour per day; 3 days a week; 6-weeks. We assesed quality of life with `Cerebral Palsy Quality of Life Questionnaire (CPQOL)`; participation with `Child and Adolescent Participation Questionnaire (CASP)`; and activities of daily life with `Functional Independence Measure for Children (WeeFIM)`. Total CPQOL values in the quality of life outcomes were similar between the groups (p> 0.05). There was a statistically significant difference between the groups in favor of NMT group; `school participation` and total in the CASP, the cognitive fields and total WeeFIM (p<0,05). There was a statistically significant difference pre-post assesment in the NMT group; `neighborhood and community participation` and the cognitive fields of WeeFIM (p<0,05). In line with the our study, we believe that inclusion of children with CP into rehabilitation programs, including MPC training to be applied by physiotherapists who completed NMT training, particularly beneficial in the cognitive areas of participation and daily living activities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFizyoterapi ve Rehabilitasyontr_TR
dc.subjectPhysiotherapy and Rehabilitationen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleSerebral palsili çocuklarda nörolojik müzik terapi eğitiminin yaşam kalitesi, katılım ve günlük yaşam aktiviteleri üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of neurologic music therapy intervention on quality of life, participation and activities of daily life in children with cerebral palsy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-18
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCerebral palsy
dc.subject.ytmChild diseases
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmMusic therapy
dc.subject.ytmPatient education
dc.subject.ytmQuality of life
dc.subject.ytmParticipation
dc.subject.ytmActivities of daily living
dc.subject.ytmNeurology
dc.identifier.yokid10201791
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid510788
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineFizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess