Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzbay, Mehmet Aykut
dc.contributor.authorSaka, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-30T07:40:46Z
dc.date.available2020-12-30T07:40:46Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2020-12-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/490185
dc.description.abstractÖZET Bu çalışma kültür ve sanat kavramları arasındaki ilişkiyi ve dolayısıyla kültürün grafik tasarım açısından ürün kimliğine olan etkisini incelemektedir. Öncelikle, bu çalışmanın temel kavramlarından biri olan `kültür` terimi tamamlanmış ve buna bağlı olarak Türk kültürü üzerinde de kısaca durulmuştur. Daha sonra, sanat kavramı ayrıntılı bir şekilde incelenmiş ve sanatla kültür arasındaki ilişki irdelenmiştir. Özellikle kültürün ambalaj tasarımı üzerindeki yansıması tartışılmıştır. Sonraki bölümde, grafik sanatı ile üretim teknolojisi ve ekonomisi arasındaki ilişki ürün tasarımı açısından incelenmiştir. Bunu takiben, ürün kimliği, kurumsal kimlik ve marka kimliği kavranılan ve bunların kültürle olan etkileşimleri kısaca ifade edilmiştir. Çalışmamız boyunca ortaya konmuş olan teorik yaklaşma ve tanımlamalar, örnek bir ürün üzerinde yapılan ayrıntılı uygulama ile desteklenmiştir. Uygulamada kullanılan bu ürünün kimliğinin kültür içerisindeki değişimi incelenmiş ve bu ürünün gelecekteki olası kimliği üzerine özgün bir öneri geliştirilmiştir.
dc.description.abstractÖZET Bu çalışma kültür ve sanat kavramları arasındaki ilişkiyi ve dolayısıyla kültürün grafik tasarım açısından ürün kimliğine olan etkisini incelemektedir. Öncelikle, bu çalışmanın temel kavramlarından biri olan `kültür` terimi tammlanmış ve buna bağlı olarak Türk kültürü üzerinde de kısaca duurlmuştur. Daha sonra, sanat kavramı ayrıntılı bir şekilde incelenmiş ve sanatla kültür arasındaki ilişki irdelenmiştir. Özellikle kültürün ambalaj tasarımı üzerindeki yansıması tartışılmıştır. Sonraki bölümde, grafik sanatı ile üretim teknolojisi ve ekonomisi arasındaki ilişki ürün tasarımı açısından incelenmiştir. Bunu takiben, ürün kimliği, kurumsal kimlik ve marka kimliği kavranılan ve bunların kültürle olan etkileşimleri kısaca ifade edilmiştir. Çalışmamız boyunca ortaya konmuş olan teorik yaklaşma ve tanımlamalar, örnek bir ürün üzerinde yapılan ayrıntılı uygulama ile desteklenmiştir. Uygulamada kullanılan bu ürünün kimliğinin kültür içerisindeki değişimi incelenmiş ve bu ürünün gelecekteki olası kimliği üzerine özgün bir öneri geliştirilmiştir.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleKültürlerin grafik tasarım yönünden ürün kimliğine etkisi ve çağdaş çözümlemeler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-24
dc.contributor.departmentGrafik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmProduct design
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmGraphic arts
dc.subject.ytmProduction technology
dc.subject.ytmTurkish culture
dc.identifier.yokid61979
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid61979
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess