Show simple item record

dc.contributor.advisorFidan, Murteza
dc.contributor.authorErkul, Derya
dc.date.accessioned2020-12-30T07:40:45Z
dc.date.available2020-12-30T07:40:45Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2020-12-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/490175
dc.description.abstractÖZET İnsanoğlu, doğa karşısında kendi duygu ve düşüncelerini ifade etmek için, sanatı bir anlatım aracı olarak kullanmaya başlamıştır. Tarihsel süreç içinde sanat, devamlı değişikliğe uğrayarak gelişmiştir. Sanatın bu gelişimi toplumsal gelişmeye ve toplumsal yaşamın yapışma doğrudan bağlıdır. Bilim ve teknolojinin ilerlemesi, sosyo ekonomik ve kültürel yapının değişmesi, sanayileşme ve kentleşme gibi etkenler, sanatın gelişmesinde ve değişmesinde rol oynamıştır. Sanat artık toplum için sosyal bir gereksinim haline gelmiş ve her toplum kendi bünyesinde farklı bir anlatım biçimiyle sanata yön vermiştir. Sanatçı yeniyi yakalama isteğiyle birçok teknik ve malzemeden yararlanmıştır. Tarih öncesinden bu yana sanatçı, ifade araa olarak ilk önce çizimi kullanmış, daha sonra da renk ve malzemeye yönelmiştir. Bu yeni arayışlar Kübizm'de farklılık göstermiş, Picasso'nun ve diğer Kübist sanatçıların çalışmalarıyla sanatı geliştirecektir. Picasso, yağlı boya çalışmalarını çeşitli malzemelerle birlikte yapmıştır. Bunlar gazete kağıtları, kum, çakıltaşı, kağıt, kumaş, muşamba, ip, v.b. malzemelerdir. Bu malzemeleri kullanarak `kolaj` çalışmasını ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmadan etkilenen sanatçılar da kolaj yapmaya başlamıştır. Bu etkilerin sonucunda özgür bir anlatım dili meydana gelmiştir. İşte bu özgür anlatım biçimi, tezimin içeriğini oluşturmaktadır. Bu özgür anlatım Kübizmle başlamış, Dadaizm, Sürrealizm ve Pop Art ile günümüze kadar ulaşmıştır. Dada, Kübizm'den etkilenerek kolajı geliştirmiş, Asemblaj tekniğini bulmuştur. Dadaizm kolajı, sanatı aşağılama ve geçmişi sorgulama biçimi olarak kullanmıştır. Asemblaj tekniği de bu sorgulamanın içinde bilinçsizce ortaya mçıkmıştır. Dada, HDünya Savaşında savaşa ve burjuva sınıfına karşı ayaklanmıştır. Bu başkaldırı sırasında sanatçılar günlük kullanım eşyalarım kullanmaya başlamış, bunun sonucunda da `Ready-Made` kavramı ortaya çıkmıştır. Bunu ilk ortaya çıkaran sanatçı, Marcel Duchamp'tır. Duchamp, Dada ve Sürrealist çalışmalarda bulunarak `Ready- Made'lerini yapmıştır. Böylece günlük kullanım eşyası bilinçsizce sanat objesi olmuştur. Bu tez çalışmamda `Ready-Made` kavramının nasıl ortaya çıktığını ve nasıl geliştiğini inceledim. Günlük kullanım eşyasının sanattaki geÜşimini kolaj, Asemblaj ve `Ready-Made` başlıkları allında ele aldım. Bu bölümlerde başlıklar sanat tarihinin gelişimi içinde incelenmiş, öncü sanatçıların çalışmaları ve birbirleriyle olan ilişkileri, `Ready-Made` olgusuyla irdelenmiştir. IV
dc.description.abstractSUMMARY Human kind has started to use `art` as a method so as to express his/her feelings and thoughts. Art has made a progress by having changes continiously in historical period. The development of art is directly tied to the progress of the society and the nature of the social life. The reason such as the progress of the science and technology, the change in socio-economic and cultural structure, industrilization and urbanization has had a vital role in the development and change of the art. Since then art has become a social need and every society has orientated and shaped it in various types according to its nature. Craftsman of artist has made a use of lots of techniques and materials in need of searching for the new style. Since the early periods of history artists have used drawing as a way of expressing himself and then turned his way to the colour and materials. These new researches which have indicated a variation Cubism and the studies of Picasso and the other Cubist artists have improved art. Picasso made his oil-paint works with various materials. These are newspapers, sand, pebble, paper, tissue (cloth), linoleum, rob and such materials. By using these materials the work of collage has arisen. The artists who were effected by this work have started to make collage. At the end of these effects, a free language of expression occured. Thus, the way of expression, forms the content of the term `collage`. This free expression was started by Cubism, and with Dadaizm, Sürrealizm and Pop Art; it has reached to nowadays. Having been effected by Cubism Dada improved collage, and invented Asemblage technique. Dadaizm used collage as a way of insulting art and questioning the past. Assemblage technique arose unconscouslyin this questioning. Dada rebelled against war and the art of bourge ois after the 2nc* World War. During the rebellion artists have started using the tools which belong to our daily lives and as a result of this the term `Ready-Made`arose. The first artist who created this was Marcell Duchamp. Duchamp made his `Ready-Mades` by making Dadaist and Surrealist works. In this way the objects and materials used in our daily lives unconsciously became a piece of artistic objects. In this thesis research, I searched how `Ready-Made` concept arose (or created) and how it improved. I handled the improvement of daily materials in art under the titles of collage, Assemblage and `Ready- Made`. In these sections the heading are examined in the development of history of the art. The artists, who were effected by one an other, were the pioneers and their work are examined by `Ready-Made` term. VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleKullanım eşyasının sanat objesine dönüştürülmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-24
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.subject.ytmDada
dc.subject.ytmReady made
dc.subject.ytmArt trends
dc.subject.ytmSurrealism
dc.subject.ytmAssemblage
dc.subject.ytmCubism
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmCollage
dc.subject.ytmPopular art
dc.identifier.yokid61980
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid61980
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess