Harman tuğlası yapım tekniğinin seramik yapıtlarında uygulanması deneyi
dc.contributor.advisor | Güner, Güngör | |
dc.contributor.author | Künelgin, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:40:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:40:34Z | |
dc.date.submitted | 1997 | |
dc.date.issued | 2020-12-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/490124 | |
dc.description.abstract | ÖZET `HARMAN TU?LASI YAPIM TEKNİ?İNİN SERAMİK YAPIT LARINDA UYGULANMASI DENEYİ` konulu tezim iki kısımdan mey dana geliyor. Birinci kısımda `Harman Tuğlası` ve Harman tuğlasının tarihçesi, yapım tekniği, dünyada ve Anadolu'da harman tuğlası üretimi ve kullanımı ile kendi yaptığım gezi (belgeleme) ve incelemeler yer alıyor. İkinci kısımda ise, yaptığım araştırmaya dayanarak rahatça söyleyebildiğim `dünyada üretimi yapılmamış hemen hiç bir yer kalmayan` (yaklaşık M.Ö. 6000) bu geleneksel tuğla üretim tarzının; yaşanılan yerin tarihsel ve kültürel kimliğiyle bütünleşerek, ilk yapımından bugüne birçok mirası yüklenerek; bir yandan yaşama tanıklık ederken, bir yandan da kendinden bize, bugüne aktardığı tarihsel ve kültürel birikime dikkat çekme, hatırlatma, aydınlatma süreci içinde, artık yaşamayan bu üretim tarzının kazanılan bilinçlenmeyle bire-bir canlandırılması ve bu canlandırma sonrasında yaratılan yapıtın karşısına geçildiğinde, yaşanılan kentte (evrende) bir yurttaş olarak bireysel katılımın ve söz sahibi olmanın öneminin kavranmasının sağlanması amaçlanıyor. (Proje: KAÇ KİŞİ? KAÇ M.? KAÇ M2.?) vı | |
dc.description.abstract | ABSTRACT My thesis that subject matter is about `The Application of the technique of producing hand moulded bricks to the ceramics works` contains two parts. The first part contains: a) Hand mouelded bricks b) Its history c) Producing technique d) Producing and using it Anatolia and all over the world e) My own investigation about it. The second part contains: a) According to my investigation, there isn't any place that the tradi tional brick producing takes place, all over the world. b) It has been the witness of the life and it has carried historical and cultural inheritance to us since the first day it was produced, (about 6 000 B,C) c) The second part of my thes is contains the project named (How many people? How many metres? How many square metres?) According to my project, the technique of moulded brick will be used by every people and every citizen will produce the brick. The bircks that will be produced, will be used at any place that the people have, d) By that project, the people who live in the city will have a historical and cultural knowledge about it. e) The main aim ist to give the people the feeling of the importance of producing that kind of thing by themselves and understand the cultural and historical value and importance of the moulded bricks. vu | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Harman tuğlası yapım tekniğinin seramik yapıtlarında uygulanması deneyi | |
dc.title.alternative | The Application of the technique of producing hand moulded bricks to the ceramics works | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-24 | |
dc.contributor.department | Seramik ve Cam Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | China | |
dc.subject.ytm | Çorum | |
dc.subject.ytm | Brick | |
dc.subject.ytm | Çanakkale | |
dc.subject.ytm | Ceramic art | |
dc.subject.ytm | United States of America | |
dc.identifier.yokid | 61942 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 61942 | |
dc.description.pages | 166 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |