Show simple item record

dc.contributor.advisorTuran, Sevgi
dc.contributor.authorAlper, Züleyha
dc.date.accessioned2020-12-30T07:40:28Z
dc.date.available2020-12-30T07:40:28Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/490096
dc.description.abstractTıp eğitimi dinamik bir süreçtir ve güncel şartlara, ortam ve zamana göre sürekli uyarlanması gerekmektedir. Günümüzde tıp eğitiminde niteliğin artırılmasını amaçlayan uygulamaların önemli adımlarından biri uygulanan eğitim programının değerlendirilmesi ve gelişime yönelik değişikliklerin dinamik bir şekilde yapılabilmesidir. Eğitimde öğrencilerin programı değerlendirmelerinde değerlendirme anketleri uzun yıllardır kullanılmaktadır ve öğretim etkinliğinin değerlendirilmesinin gerekli ve önemli bir parçasıdır. Bu çalışmanın amacı, Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesinde değişen tıp eğitimi modelinin uygulamaya girdiği 2016-2017 eğitim-öğretim yılı ile birlikte, izleyen iki eğitim-öğretim yılı boyunca, dönem 1 öğrencilerinin kurullarda almış oldukları eğitime yönelik geribildirimlerinin ve akademik başarılarının incelenmesidir. Öğrencilerin kurullarda almış oldukları eğitime ilişkin görüşleri 5 li Likert ölçeği ile hazırlanan geribildirim formlarından elde edilmiştir. `Kurul 2` dışında öğrenci geribildirimlerinin `Bilgilendirme ve İletişim`, `Kurul Yapılanması`, `Entegrasyon`, `İçerik`, `Ölçme-Değerlendirme` ve `Genel Görüş` temaları ilk yıla kıyasla belirgin iyileşme göstermiştir. Elde edilen verilerin hem sürecin değerlendirilmesi hem de bir sonraki yılın program hazırlığında kullanılmak üzere değerlendirmeye alınması ile eğitim dinamik bir sürece dönüştürülmüştür. Ayrıca kendilerinden alınan geribildirimlere göre yapılan iyileştirmeler konusunda öğrenciler bilgilendirilmiş ve böylece kendilerine ve görüşlerine değer verildiği hissettirilerek, BUÜTF için önemli olan bu süreçte etkin rol almaları sağlanmıştır.Anahtar Sözcükler: tıp eğitimi, entegrasyon, tıp öğrencisi, program değerlendirme
dc.description.abstractMedical education is a dynamic process and needs to be continuously adapted to the current conditions, environment and time. Today, one of the important steps of the procedures aiming to increase the quality in medical education is to evaluate the education program and to make changes for improvement. Questionnaires have been used for many years in the evaluation of education by students and are an essential and important part of the assessment of teaching effectiveness. The aim of this study is to evaluate the feedback and academic achievements of Term 1 students on the committees during 2016-2017 academic year in which integrated program is implemented for the first time and the following two academic years. The opinions of the students about the education they received were obtained from the feedback forms prepared with 5-point Likert scale. The themes `Information and Communication`,`Structure`,`Integration`,`Content`,`Assessment and Evaluation` and `General`, except for Board 2 öğrenci, have improved significantly compared to the first year. The training was transformed into a dynamic process by evaluating the data both for the evaluation of the process and for the preparation of the program for the next year. In addition, the students were informed about the improvements made according to the feedback received from them and thus they felt that they and their opinions were valued so that they could take an active role in this process which is important for BUÜTF.Keywords: medical education, integration, medical student, program evaluationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi entegre eğitim programına geçiş sonrasında dönem öğrenci başarı ve görüşlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeEvaluation of students success and opinions after changing to integrated medical education program in Bursa Uludag University Medical Faculty
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-24
dc.contributor.departmentTıp Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmEducation-medical
dc.subject.ytmStudents-medical
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.identifier.yokid10227355
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid577232
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess