Show simple item record

dc.contributor.advisorKurtuldu, Hüseyin Sabri
dc.contributor.authorAltuğ, Tolga
dc.date.accessioned2020-12-30T07:40:26Z
dc.date.available2020-12-30T07:40:26Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/490088
dc.description.abstractKamu kurum ve kuruluşları faaliyetlerini sürdürmek ve rekabet avantajı sağlayabilmek için müşteri odaklı anlayış doğrultusunda çalışmaları gerekmektedir. Bu doğrultuda başarılı olmak için, her şeyden önce çalışanlarının beklentilerini tatmin etmek durumundadırlar. Dış müşterilerin arzu ve beklentilerinin karşılanabilmesinin yolu, iç müşterilerin arzu ve beklentilerinin tatmin edilmesinden geçmektedir. İç müşteri memnuniyetinin yani personelin memnuniyetinin sağlanmış olması etkin ve kaliteli hizmet sunumu açısından son derece önemli olmaktadır. Çalışanların gereksinimlerinin tatmin edilmemesi durumunda kaliteli bir hizmeti vermek mümkün değildir. Kamu hizmeti sunan kuruluşlar için en önemli olgu vatandaşların sunulan hizmetten tatmin edilmesi ve çevresel kalite anlayışının başlamasıdır. Kamu yönetiminin varlık nedeni vatandaşlara iyi bir hizmet veya ürün sunmaktır.Araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde pazarlama kavramı ve pazarlama anlayışının gelişimi üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde içsel pazarlama kavramı ve ilişkili kavramlar anlatılmıştır. Son bölümde ise kamu sektörü çalışanlarının iş tatminlerinin demografik değişkenlerle olan ilişkisi incelenmiştir. Çalışmanın hipotezleri frekans ve yüzde dağılımı, ortalama, standart sapma, T testi ve korelasyon analizleri yoluyla test edilmiştir.Bu çalışmanın amacı iç müşteri niteliğindeki kamu sektörü çalışanlarının, kurumlarındaki çalışma yaşamlarıyla ilgili tatmin düzeylerini belirlemek ve bu iş tatmininin yaş, cinsiyet, eğitim durumu ve çalışma süresi ile ilişkini belirlemektir.Anahtar Kelimeler: İçsel Pazarlama, İş Tatmini, İç Müşteri, Müşteri Tatmini
dc.description.abstractPublic institutions and organizations maintain their activities and in order to gain a competitive advantage should work towards the customer oriented approach. To be successful in this direction, first of all they are required to satisfy the expectations of employees. A way of satisfying the demands and expectations of customer goes through satisfying the demands and expectations of internal customers. Providing of the internal customer?s satisfaction, so providing of the staff?s satisfaction is extremely important in terms of high quality and efficient service delivery. It is not possible to give a quality service when not satisfying the needs of employees. The most important factor for organizations that provide public services is to be satisfied with the service of citizens and to be start environmental quality approach. The reason of existence of public administration is to provide a better service or product to citizens.The research consists of three sections. In the first section of that research, marketing and developing the perception of marketing have been mentioned. In the second section, the concept of internal marketing and related concepts are explained. In the last section, the relationship between job satisfaction of public sector employees and demographic variables are examined. Hypothesis of the study were tested by frequency and percentage distribution, mean, standard deviation, T test and correlation analysis.The aim of this study is to determine the level of the satisfaction on the working lives of their institutions and to determine the relationship of job satisfaction with age, gender, education level and year of the working of public sector employees who is the nature of internal customer.Key Words: Internal Marketing, Job Satisfaction, Internal Customer, Customer Satisfactionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKamu sektörü çalışanlarının içsel pazarlama anlayışı bağlamında iş tatminlerinin değerlendirilmesi ve bir uygulama
dc.title.alternativeAn evaluation of job satisfaction of public sector employees within the context of internal marketing approcah: An amprical analysis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPublic sector
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmInternal marketing
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmInternal customer
dc.subject.ytmPublic institutions
dc.identifier.yokid10004747
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid342156
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess