20. yy. (çağdaş sanatta) anlatım ifadesi olarak sözcük sanatı
dc.contributor.advisor | Eti, Erol | |
dc.contributor.author | Atak, Gülru | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:40:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:40:26Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/490086 | |
dc.description.abstract | ÖZET Modernist dönemde, Kültürel formasyonun dil ile olan ilişkisini belirlemek için sanatın çeşitli evrelerdeki gelişimine baktığımızda, Ready-Made'in aniden diğer sanat kategorilerinin içinde yer alışı, Sanatın görsel bir dil olduğunu göstergeler. Bu da sanatın ilgisini, dil'in biçiminden ne dediğine getiren sorunsalı getirmekte. Duchamp'tan sonra değişen koşullar, beraberinde sanatçı ve izleyicisine de sorumluluk yüklemekte. Pop akımı sanatın doğasını sorgularken izleyiciyi de düşünsel boyuta çekmeye amaçlamıştır. Nesne Sanatı, Neo Dada ve Pop kuşkusuz ki sınırları aşmıştır ama, Kavramsal sanatta sınırlar tamamıyla yıkılmış, yeni sınırlar konulmuştur. Sanatçı artık sorgulayan, araştıran, öneren, buluşlarıyla var olan bireydir. Sanatsal etkinliğini salt bir dilin kullanımıyla ya da dili ifade aracı olarak kullanmakla gerçekleştirir. Bu nedenle, izleyici, bir anlamda sanatçının düşünüşünü belirten, belge, doküman ya da dilsel oyunun karşısındadır. Türkiye'de 80'li yıllardan günümüze batılı eğilimlerin paralelinde sanatçının kendini sorgulaması, Sosyal, siyasal içerikli, kavramsal doğrultuda olan sanatsal ifadelerini salt dil ve sözcüklerle oluşturdular. Şükrü Aysan ve Sanat tanıtımı topluluğunun etkinlikleri bu doğrultudaydı. Öncü Türk Sanatın'dan bir kesit, Yeni Eğilimler Sergisi, ABC... sergileri. Yapıtın içinde olan ancak düşünsel bir sorgulamayı gerektirecek biçimde sunulan sergilerdir. | |
dc.description.abstract | SUMMARY When we examine development of art at several stages in order to determine the relationship between cultural formation and language in the modernist era, sudden involvement of Ready-Made in other categories of art indicates that art is a visual language. This leads to problematic subject of what the art indicates in terms of shape of the language. Conditions, which have undergone certain changes since of Duchamp, impose a responsibility or artists and viewers Pop music aims to bimg viewers to an intellectual dimension while inquiring nature of the art. Object-oriented art, Neo-futurist art and pop have gone beyond boundaries However, such boundaries have been destructed, and then replaced with new ones by conceptual arts. An artist is an individual who looks behind of facts, researches everything, and exists through his inventions. Artistic activities are carried out through use of a language, or use of a language as a toll for expressive purposes. Therefore, viewers in a sense, oppose to documents, papers or language- based tricks revealing intellectual side of artists. In parallel to western trends emerged in Turkey from 1980s up to present, artists began to inquire themselves in conceptual direction with social and political content. Artists, who express themselves through absolute language and words, created exhibitions and activities. Activeties carried out by Şükrü Aysan and group of Art Society was in this direction. A perspective of avant-garde Turkish art, Exhibition of new trends, and ABC exhibitions are included in the work however they are presented in such a manner which require an intellectual inquiry. Ill | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 20. yy. (çağdaş sanatta) anlatım ifadesi olarak sözcük sanatı | |
dc.title.alternative | Word art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Expression | |
dc.subject.ytm | Words | |
dc.subject.ytm | Painters | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Conceptual art | |
dc.subject.ytm | Modern art | |
dc.subject.ytm | 20. century | |
dc.identifier.yokid | 74159 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 74159 | |
dc.description.pages | 269 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |