Show simple item record

dc.contributor.advisorAslanyürek, Semir
dc.contributor.authorAydedim, Uğur
dc.date.accessioned2020-12-30T07:40:09Z
dc.date.available2020-12-30T07:40:09Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/490005
dc.description.abstractlif ÖZET Belgesel sinemacı, her yaşlan, her kültürden, her toplumsal katmandan 'öğrenciler'inin görsel ve işitsel belleğine seslenen etkin bir pedagogdur. Tür çeşitliliği gösteren bu çalışmanın, düşündürmek için dikkat çekmek gibi ortak bir paydası vardır; çekimlerin kalitesi, kurgunun hassasiyeti, yorumun özlülüğü, gerçekliğin kavranmasına hizmet etmek için birbiriyle yarışmak zorundadır. Bu gerçekliğin sonsuz büyükten (ML İchac: Himalaya, 1950) sonsuz küçüğe (J. Painleve: la Daphnie `Daphnia`, 1928), uzak keşiflerden (P. Höfer ve W. Futter: `Afrika Sizinle Konuşuyor`, 1930; L. Bonzi, M. Craven ve E. Gras: `Kayıp Ktta`, 1955) gündelik yasanım keşfine (L, Anderson vb G. Breton: Thursday's Children, `Perşembenin Çocukları`, 1954; Safi Faye: Fair Jul, 1979), ilkel doğadan (H. Tazieff: Volcan İnterdit, `Yasak Volkan`, 1966) sanatsal gösterilere (Clouzot: Le Mystere Picasso, `Picasso Esran`, 1956; Luc de Heusch: Magrine ou la Leçon de Choses, `Magritte veya Nesnelerin Dersi`, 1960) kadar uzanan hiçbir alanı belgesel yapımcısına yabancı değildir. Belgeselin çoğu zaman düşünce aşıladığı veya zehirlediği de doğrudur (Dziga Vertov: Tri Pesni o Lenhtye, `Lenin Üzerine Üç Şarkı`. 1934; Leni RieienstahPın Nazilere övgüler düzdüğü Triumph des Wiltnes, 'İradenin Zaferi`, 1935). Bugün belgesel, toplumsal (N. Brommfîeld ve J. Churchill: `Gençtik İlişkisi, 1975) ve siyasi (J. Saab; `Beyrut Meklupları`, 1981) sorunları veya bireyin yaşadığı güçlükleri (P, Deligny: Le Molndre Geste, `En Küçük Bir Hareket`, 1963-1968) ele alırken, daha çok entellektüel rahatlığa saldırmayı amaçlar. Günümüzde belgesel, Türkiye gibi kalkınmakta olan ülkelerin pedagojik yardımcısıdır, okuryazar olmayanların çağdaş dili olan video sayesinde, belgeselle sağlık, beslenme, tarım biliminin temel ilkeleri öğrenebilmektedir. Bu tez araştırması, belgesel sinemanın tarihini anlatmanın yanı sıra, gerçekleştirilmiş bir örnekle birlikte (Gören Göz İçin Kadıköy, 1998) belgesel filmin yapım aşamalarını inceleyecek.
dc.description.abstractSUMMARY This work tells 'History of Documentary Film in tlie World, History of Turkish Documentary Film and Production Teenies of Documentary Films'. Although, it tells about a documentary film whose we made it. This documentary film; (Kadıköy; For Seeing Eyes) tells the development and history of Kadıköy.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleGörüntünün saltanatı [Film (VHS video kaset)]
dc.title.alternativeSovereignty of picture
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmDocumentary film
dc.subject.ytmİstanbul-Kadıköy
dc.identifier.yokid74125
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid74125
dc.description.pages45
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess