Show simple item record

dc.contributor.advisorGürsel, Barbaros
dc.contributor.authorDuygun, Ufuk Murat
dc.date.accessioned2020-12-30T07:39:49Z
dc.date.available2020-12-30T07:39:49Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/489912
dc.description.abstractÖZET Bir fotoğrafın oluşumu fotoğraf makinesi, film, fotoğraf kağıtları ve geliştiricilerin birliktelikleri ile düşünülebilir. Işığın nesneler üzerindeki et kilerini, fotoğraf malzemelerinin algılaması, film yada kağıt üzerine kay detmesi tamamen fizik ve kimyasal kuralların sınırları ile belirlidir. Gözün algılaması ile fotoğraf makinesi ve arkasındaki gerçekliğin arasındaki far kın bilinmesi sonuç fotoğrafların çekimi öncesinden itibaren bize bir takım kontrol olanakları sağlar. Negatifin doğru banyo edilmesi, fotoğrafın oluşumunda en önemli a- şamalardan biridir. Bir siyah beyaz fotoğraf, temelde 3 aşamalı işlem sonu cu oluşur. İlk iki aşamada fotoğraf çekimi ve filmin banyo edilmesi sonu cunda negatif elde edilir. Üçüncü aşama yani baskı aşamasında ise pozitif görüntü oluşur. Film üzerindeki duyarkat tabakası, üzerine düşen ışıklarla doğru o- rantılı bir tepkime gösterir. Fazla ışık alan yerler fazla, az ışık alan yerler i- se az etkilenerek gizli bir görüntü oluşturur. Tam karanlıkta yapılan geliş tirme işleminde ışıktan etkilenen bölgeler aldıkları ışık oranında kararırlar ve negatif görüntü oluşur. Görüntünün tam değerlerinin ışığa duyarlı fotoğ raf kağıdı üzerinde bir kere daha ters çevrildiği baskı aşamasında konu üze rindeki ışık değerlerinin bir tür benzeri olan pozitif görüntü oluşturulur. Zone Sistem yöntemleri ile hiçbir aşama tesadüflere bırakılmadan, en küçük detaylar bile titizlikle uygulandığı taktirde konunun ışık değerleri fotoğraf kağıdına kontrollü bir şekilde aktarılabilir. Ancak tüm bu aşama larda fotoğrafçının kullandığı bütün malzemelerini çok iyi tanıması ve ö- zenle çalışması gerekmektedir. vn
dc.description.abstractSUMMARY The formation of a photograph depends on the collective existence off camera, film, photographic papers and developers. The equipment's perception of the effect of light on objects and to record it on a film or a paper is completely determined by the limits of the laws of physics and chemistry. The perception of the eye and the reality of the camera and the film are different from each other. The recognition of this difference provides us control between picture taking and printing. The developing of the negative in an accurate way is one of the most important process in the formation of photograph. A black and white photograph is basically formed in three stages. During the firs two stages, one can obtain the negative by taking the photograph and developing the film. In the last stage in other words, in the printing stage positive image is formed. The reaction of the emulsion on the film is directly proportional to the light. On the surfaces where there's more light, there will be more dark images and if there's less light vice versa. During the developing stage which is done in a completely dark room, the surfaces which take light are effected and become darker proportionally and in the end one can come across with the negative image. During the printing process where negative image is transformed in to a paper. The positive image which is simulation of the light values of the subject will be formed. Via Zone System Methods, nothing is left to chance and in case the smallest details are applied diligently, the subject's light values can be T.C. YÜKSEKÖ?RETİM KUBULU DOKUMAHTASYQM KOKEZltransferred on the photographic paper in a controlled way. However, during all these processes it's a `must` for the photographer to recognize all his equipments very well and a diligent work is necessary. rxen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleNegatif-pozitif
dc.title.alternativeNegative-pozitive
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPhotograph
dc.subject.ytmPhotography techniques
dc.identifier.yokid86153
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid86153
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess