Harita ve sanat
dc.contributor.advisor | Koşan, Hüsamettin | |
dc.contributor.author | Tari, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:39:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:39:43Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/489883 | |
dc.description.abstract | Harita 'nm tarihi yolculuğu, M.Ö. 3000 'yıllarında Mezopotamya'da başlamış olup bu alanda ilk ciddi adımı Yunanlı Coğrafyacı Milet'li Anaksimandros (M.Ö. 610 - 546) bir dünya haritası yaparak atmıştır. Ortaçağ da haritacılık tam bir karanlık çağ yaşamaktadır. Coğrafî bilgiden çok dini dogmaların yansıtılmış olmaları hari ta yapımında geri adıma neden olmuştu. 15. yy 'dan sonra Rönesans'la başlayan aydınlanma harita sa natım da etkilemiş, yapılan keşiflerle açılan ticaret yollan ve gelişen teknikler daha ayrıntılı ve gerçekçi haritalar yapılması nı mümkün kılmıştı. 16. yy 'da Harita'nın Osmanlı tarihindeki izleri önemli coğra- fik eserlerle kanıtlanmıştır. 17. yy 'dan itibaren başlayan modernizmin esintileriyle birlik te harita yapma sanatı, kendi içinde yeni bir kavram ve tanım lama yoluna girmiştir. 20.yy 'a girerken birçok çağdaş sanatçı artık haritanın çekici estetik görünümüyle birlikte, onun protest kavram ve içeriği ile de ilgilenmektedir. Bugün içinse, kavramsal sanatın `Her şey üzerinde düşün meyi esas alma` tavrı, haritayı da etkilemektedir. Sanatçılar, hareket noktası olarak ele aldıkları haritayı gele neksel formunun ötesinde, çağdaş bir boyuta sürüklemektedir. Bu yaklaşım harita için yeni bir tanımlamadır. - II - | |
dc.description.abstract | First map has been made in Mesopotamia arround 3000 BC. and first serious step hasbeen made by Greek geographyer Anaksimendros from Milet by his creating a world map (610- 546 B.C) Surveying has been extremely poor in the Middle Ages. For being used more religious dogma instead of geographycal da- fa, has been caused regression in cartography. The illuminetion which has been started by Renaissance af ter 15 th Century has been influenced the map art and cera- ting more detailed and realistic maps has been made possible by the help of the discoveries, the developing tecnichs and the new trade ways. The traces of the map in Ottoman history has been prooven by very important geographic works of art, in the 16 th cen tury. The art of making the map starting with modernizm breeze since 17. Century, has develop anew Concept and presentation in it self. When tehe entesing the 20th. Century, many modern artist, has show interest to conceptand content of the map togetter with his assestetic view. Now a day conceptual art `The basic receive to think over everything` also affecting the map. As a fact of momement, the artists is with the map in hand. - Ill -Corrying the map in modern dimension farthes the tradiational form. This approach, define new defînation in the map. - IV | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Harita ve sanat | |
dc.title.alternative | The map and the art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Modern art | |
dc.subject.ytm | Maps | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.identifier.yokid | 86096 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 86096 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |