Çağdaş sanatta geleneksel motif
dc.contributor.advisor | Koçan, Hüsamettin | |
dc.contributor.author | Bulak, Maide | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:39:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:39:33Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/489835 | |
dc.description.abstract | ÖZET Geleneksel eski olandır. Süslemede ise gelenek bu anlamda aktarmadır. Tasarım ve işleme aşamalarında sanatçıya tanınan yorum hakkı ise, her durumda hatırlatıcı özün aktarılmasına dayanarak yeni bir yorumla sunulmasıdır. Bezeme ise, bir obje veya yüzeye onu güzel ve anlamlı kılan çeşitli unsurların uygulanmasıdır. Bu amaca göre üsluplaşan motifle birlikte, bölgenin sanat üslubunu belirleyen etkenler arasında iklim, yüzey şekilleri, madenler, hayvan, bitki örtüsü, insan, toplum yapısı ekolojik denge, jeopolitik konum sayılabilir. Motiflerin etkileşimlerle gelişme göstermesi kendi içinde gruplaşmalarına sebep olmuştur. Kökeni Orta Asya sanatına dayanan ve Selçuklu sanatından, Osmanlı sanatına geçen motifler, bütün sanat dallarında kendi teknik özelliklerince uygulanmıştır. Sanatçıların kendi üsluplarını oluşturmada geçirdikleri evrelerin, taklitçilikten uzaklaşıp, içinde yaşadıkları kültür değerlerinden faydalanarak üretmelerini sağlamıştır. Bu noktadan hareketle, hem yerel hem de özgün değerlere ulaşmışlardır. Kendi kültürüne dönüş bu anlamda gerçekleşir. Sanatçılarımız minyatür, Hitit sanatı, halk sanatı, Osmanlı sanatı, Selçuklu sanatı ve türk el sanatlarının biçimselliği aracılığıyla yerel konulara eğilirler. Türk resim tarihi gözden geçirilince dikkati çeken başlıca özellik, belirli II`ekol` ya da eğilimlerin yokluğu kadar tek tek kişilerin de belli bir sisteme bağlanmamalandır. Geçmişte olup bitenleri yüreğinin derinliğinde duyarak etik bir hesaplaşmaya girerek sanat eserlerini Türk sanatına kazandırmışlardır. Bu bağlamda estetik açıdan malzemenin dönüşümü, kullanımı ele alınmıştır Geleneğin kullanımı, sanatın işlevi içerisindeki anlatımı, sanatçıların kendi sözleriyle desteklenmiştir. III | |
dc.description.abstract | SUMMARY Tradational means old. On the otherhand tradation is in adorn means transfer. In the rank of embroidery and conseption interpretation rights of the Artist is, remember of an essence to be basedr on with new interpretation to be presented in every sitvation. Decking is to apply variety elements to an object or the face with beauty and meaning. According to this aim, pattern with style and art style of the region could be attracted from climate, shape of surface, mines, animals, plant cover human, structure of society, ecological balance a jeopolitical sitvation. improving patterns with effects has been caused to be a group inside. Pattern which pass from Seljuk art to the Ottomant art and originly based on middle Asian in any part of art has been applied with its own technical characteristic. The phase of creation of the Artist when they use their style has gone away from imitation and get profit from cultural value where they live and let them to produce. From that point they reached both local and origin values. Returning to own culture comes true in that meaning.Our artists incline local subjects with formal intervention of turkish hand art,ottoman artjHittite art and Seljuk art. When the history of turkish art had been looked over,the main treat was attracted which were `ecol` or as none inclination as IVpersons who did not relate any system. What ever happened in their hearts in the past,they felt it deeply and interpretate them with ethical way and make all their works of art,gained to Turkish art. With this context returning of the equipment and usage of the equipment had been taken up with aesthetic way. The usage of tradation and description of in function of an art had been explained with their own words. V | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çağdaş sanatta geleneksel motif | |
dc.title.alternative | Traditional pattern in contemporary art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Motifs | |
dc.subject.ytm | Ornamentations | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Modern art | |
dc.identifier.yokid | 101640 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 94880 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |