Kemancı
dc.contributor.advisor | Yıldız, Selahattin | |
dc.contributor.author | Tokoğlu, Nilgün | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:39:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:39:30Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/489822 | |
dc.description.abstract | ÖZET Yaşlı bir usta, bir keman ve yalnızlık... Kura bir ağaç kütüğünün usta ellerde şekillenirken içinde barındırdığı öykü... Yaratıcı bireyin bir zaman duymuş olduğu duyguyu başkalarının da duyabilmesi için seçtiği biçim aracılığıyla, belki bilerek belki bilmeyerek diğer insanlara aktarmasının bir yolu olan evrenin biricik ortak dili olan müzik... Yaratıcı birey, dikkat çekmek için yalnızlığını gösteriş nesnesi olarak kullanmaz. Önceden planlanmış bir şey değildir onun yalnızlığı ve kendiliğinden gelişir. Bu hummalı faaliyet yalnızlığın sonunda mı ortaya çıkmıştır, yoksa yalnızlık mı bu hummalı faaliyeti doğurmuştur. Aslmda bu çok da önemli değildir. Önemli olan müzik otoritelerince, insanın çeşitli duygularım ifade eden müzik aleti olarak tanımlanan kemanın ortaya çıkarken, onu şekillendiren ellerin öyküsü olmasıdır. Bir ışık kaynağından çıkan ve dağılan her ışık kaynaktan uzaklaştıkça nasıl diğerlerinden ayrılıp kendi yoluna gidiyorsa yıllar geçtikçe her birey belli kalıpların dışma çıkarak kendi yoluna gidiyor. Tıpkı kemancı örneğinde olduğu gibi dinç ve sağlıklı yaşlıların daha pek çok iş başarabileceği unutulmamalıdır.`Kemancı` filmi özünde hem yan belgesel hem de deneysel filmin belirgin bazı karakteristiklerini taşımaktadır. Filmi yapan kişinin bu filmi yapma isteği ve konu hakkındaki hissettikleri filmin gerçekleşmesinde en büyük etkendir. Yİ | |
dc.description.abstract | ABSTRACT An old man, a violin and loneliness... A story which comes into reality while a dead tree is being shaped. Music is the only common language and the only way to communicate the feelings that a creator felt to the others and his aim in this communication is to make them feel the same feelings, but it isn't clear whether he does so consciously or unconsciously. A creator doesn't use his loneliness as an attraction object to draw attention. His loneliness isn't something that was planned before; it develops by itself. Did this feverish activity happen after the loneliness or did the loneliness cause the feverish activity to occur? In fact, it isn't so important. What is important is the fact that it's a story of the hands which have shaped a violin that has been described by authorities as a musical instrument expressing different feelings of mankind. Every piece of light coming out of its source changes its route and goes on its own way as it goes away from the source and like this, every individual goes on his own way and breaks the frames surrounding it. As in the example of the violinist, it shouldn't be forgotten that old people who are healthy and energetic can be successful in many things. vnThe film `The Violinist` carries some distinct characteristic features of both half documentary and experimental films. The wishes of the producer-director of it to make such a film and what she felt about the subject are the most important factors in the production of it. vra | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Kemancı | |
dc.title.alternative | The Violinist | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Documentary film | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.identifier.yokid | 101225 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 97057 | |
dc.description.pages | 62 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |