Dokuma ve baskı teknikleriyle şekillenen desenlerdeki görsel etkiler
dc.contributor.advisor | Ergin, Ertuğrul | |
dc.contributor.advisor | Atalayer, Günay | |
dc.contributor.author | Işik, Figen | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:39:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:39:29Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/489819 | |
dc.description.abstract | ÖZET Tez konusu olan ` Dokuma ve Baskı teknikleriyle şekillenen desenlerdeki görsel et kiler ` dört bölümde ele alınmıştır. Giriş bölümü; Tezin Amacı, Tezin Tanımlanması, Tezin Önemi ve Tezin Yönetiminden meydana gelmiştir. İkinci bölümde ; Dokumanın tanımı, tarihsel gelişimi ve günümüzde Türk el dokuma cılığı üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde ; Baskının tanımı,tarihsel gelişimi ve günümüzde Türk el baskıcılığı üzerinde durulmuştur. Dördüncü bölümde ; Dokuma ve baskı tekniklerine bağlı olarak desenlerdeki görsel etki irdelenmiş, baskı ve boyama süreçlerine ilişkin gözlemler,uygulamalann sırasına bağlı olarak sunulmuştur. Sonuç olarak, bağlama tekniğiyle yapılan boyamacılık, tekstil endüstrisindeki uygu lama güçlüğü ve zaman sorunu nedeniyle tercih edilmemiştir.Ekonomik nedenle ve kolay uygulanabilirlik açısından baskı teknikleri tercih edilmiştir. IV | |
dc.description.abstract | SUMMARY The subject of thesis ` the visual affection on designs which are taken shape with techniques of weaving and Press ` is dealed with in four parts. The introduction part consists of; the aim of thesis, the importance of thesis, the definition of thesis and the direction of thesis. In the second part the definition of weaving and the historical devolopment of il and nowadays Turkish hand weaving are studies. In the third part the definition of press, historical development of it and Turkish press on nowadays are taken place. In the fourth part the visual affection on designs is discussed depended on the techniques of weaving and Press, the observations which are interested in grocesses of Press and Painting are presented depending on the order of these applications In the result of our observations painting ikat which is done by the technique of dying is not preferred because of the difficulties of application and time problem in textile industry. Press techniques are offered in terms of economic and easy-practicalty. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | El Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Crafts | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Dokuma ve baskı teknikleriyle şekillenen desenlerdeki görsel etkiler | |
dc.title.alternative | The visual affection on design which are taken shape with techniques of weaving and press | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Printing techniques | |
dc.subject.ytm | Pattern | |
dc.subject.ytm | Weavings | |
dc.subject.ytm | Visual impact | |
dc.subject.ytm | Visuality | |
dc.identifier.yokid | 100950 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 97215 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |