Karşılaşma
dc.contributor.advisor | Arslanyürek, Semir | |
dc.contributor.author | Çekiç Köksal, Selma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:39:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:39:24Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/489799 | |
dc.description.abstract | `KARŞILAŞMA` ÖZET M.Ö. 2. Yüzyılda Batı Anadolu Uygarlıklarından, İon kültürüne mensup bir düşünür olan Aşa, varoluşunun başlangıç noktasına, doğuya doğru yola çıkmaya karar verir. Son bir kez Apollo rahibesi, Kahin Pythia'ya danışır. Pythia Aşa'yı, ulaşacağı yerde Aşa'nın düşünemiyeceği kadar başka ve garip bir dünyayla karşılaşacağı konusunda uyarır. Aşa ise, Kahin Pythia ve onun temsil ettiği değerleri ardında bırakarak yola çıkar. Aynı dönemlerde, Anadolu'nun Kapadokya bölgesinde Zerdüşt dinine mensup rahipler, aydınlığın karanlığa karşı kazanacağı mutlak zafer gününe olan inançlarını, kutsal ateş kültüyle ve ayinleriyle her gece yenilemektedirler. Zerdüşt baş rahibi Muğ ile, İon düşünürü, ertesi gün karşılaşırlar; Batı'dan gelen Aşa ile yüzünü Batı'ya dönmüş olan Muğ, yaşam ve zaman hakkında konuşurlar. IV | |
dc.description.abstract | ENGLISH SUMMARY In the 2.nd century B.C., an Ionic thinker of Western Anatoia, AGHASHA, decides to go on a journey, journey to the begining of existence; journey to East. Before he goes on a road, he consult to priestess of Apollo oracle, PYTHIA, for the last time. Pythia warns him that he will come a cross to a world beyond his thinking. Aghasha wants to leave all the values of Ionic culture behind. In the mean time, on the Capadoccia region of Central Anatolia, priests of Zerdusht (Zoroastrian) faith strengthen their belief on the coming day of the victory of enligtenment over darkness by repeading the prayers of Holy Fire Cult every night. Zerdusht head priest Magus and Ionic thinker Aghasha come a cross after such a nightprayer, the next day. And they talk about life, about time... V | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Karşılaşma | |
dc.title.alternative | Crossing | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sinema Televizyon Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Crossing | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.identifier.yokid | 123044 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 117455 | |
dc.description.pages | 64 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |