Tarihsel değişim içinde Kariye Müzesi
dc.contributor.advisor | Pilevneli, Mustafa | |
dc.contributor.author | Mertcan, Şükran | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:39:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:39:15Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/489757 | |
dc.description.abstract | IV ÖZET Bu inceleme amacı bakımından, Kariye anıt-yapısının tarihsel değişim içindeki yerinin, yeniden düşünülmesi çabasıdır. Yöntem olarak Kariye Müzesi, oluşumundan günümüze; bir bütün olarak ikonografik ve teknik oluşumlarıyla birlikte incelenmiştir. Bu inceleme, günümüz uzlaşımlarıyla geçmişi algılama, böylelikle bir yanılsamaya düşme tehlikesi göz önünde bulundurularak yapılmıştır. Kariye'nin yapıldığı dönemde sanat olma amacından farklı bir amacı vardı. Bugün biliyoruz ki; sanat, kendisi çıkış noktası oluyorsa `sanat` olarak tanımlanabiliyor. Sonuç olarak, yapının içindeki betimlemelerin bir temsili resim düşüncesiyle, zamanının izleyicisi ile buluştuğunu; bir yapı veya yapıtların amaçları ve işlevleri değiştirildiklerinde algılamamızın da değiştiğini bilmekteyiz. | |
dc.description.abstract | V SUMMARY This study is composed of the efforts strived for the reconsideration of the place of Kariye monument-structure within the historical changes in respect of the aim of the study. In respect of methods, Kariye Museum has been studied in a complete form together with its iconographical and technical formations since its foundation so far. This study has been based on the perception of the past with today's current considerations and approaches. Therefore, the danger of misunderstanding and illusion has been taken into consideration. Kariye had a specific purpose different from artistic aims in the period of its foundation. Nowadays, we know that the art can only be identified as `art` in case that the aim of art is the starting point of any work. As a consequence, we are aware of the facts that the descriptions within the structure meet with the viewers of the contemporary period on the basis of representative pictures and drawings; and that our perception changes when the purposes and functions of a structure or works of art change. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzecilik | tr_TR |
dc.subject | Museology | en_US |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | Tarihsel değişim içinde Kariye Müzesi | |
dc.title.alternative | The Museum of Kariye in historical change | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Fresko techniques | |
dc.subject.ytm | Kariye Museum | |
dc.subject.ytm | Mosaic technique | |
dc.subject.ytm | Byzantine art | |
dc.identifier.yokid | 108036 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 106870 | |
dc.description.pages | 53 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |