Show simple item record

dc.contributor.advisorErtan, Güler
dc.contributor.authorEryilmaz, Firat
dc.date.accessioned2020-12-30T07:39:11Z
dc.date.available2020-12-30T07:39:11Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/489739
dc.description.abstractÖZET Fotoğraf ile tarihi yüzyıllar öncesine uzanan modanın ilişkilenmesi, ilk insanlı fotoğrafların çekilmesi ile başlar. Fakat bugün anladığımız anlamda moda fotoğrafının doğuşu 1920'li yıllara kadar varan bir süreci gerektirir. Zamanın moda merkezi Paris'de zenginlerin ve aristokratların en güzel ve en ihtişamlı kıyafetleri ile çektirdikleri albüm fotoğrafları ile moda fotoğrafının ilk adımları atılır. Paris'de bu alanda büyük ün sahibi fotoğrafçı Baron De Meyerln Amerika'ya göç edip, 1913 yılında moda dergisi Vogue'un baş fotoğrafçısı olması ile, moda fotoğrafının yaşam ortamı olan moda dergileri ile tanışması gerçekleşir. Bundan önce dergiler, moda betimlemelerinde çoğunlukla fotoğraf yerine çizim ya da gravür kullanmaktadır. De Meyer ile albüm fotoğrafçılığının doğrudan aktarımı yerine, estetik unsurların ön plana çıktığı moda fotoğrafçılığı şekillenmeye başlar. Onun yerini alan Edward Steichen üslubu ve yaklaşımı ile moda fotoğrafına modern kimliğini kazandırır. Böylece Atlantik'in her iki yakasında estetik kaygılar içinde birçok moda fotoğrafçısı, kendi tarzını arayışa geçer. Günün etkin sanat akımları kadar sosyal ve ekonomik toplum olayları moda fotoğrafı ve moda yayıncılığı üzerinde etkili olur. George Hoyningen Huene, Horst P. Horst, Man Ray, Cecil Beaton, Martin Munkacsi, Erwin Blumenfeld gibi isimler, moda fotoğrafında diğer fotoğrafçılar üzerinde derin etki bırakan özgün anlatım şekilleri geliştirir. İkinci Dünya Savaşı sırasında hayatın her alanındaki durgunluğunun savaş sonrası aşılması ile büyük bir iştahla tekrar canlanan sanat akımları moda fotoğrafını da etkiler. Bu dönemde bir çokyenilikçi, deneyci moda fotoğrafları üretilir. Richard Avedon ve Irwing Penn tarzları ile bu döneme damgasını vuran isimlerdir. Altmışlar ve yetmişlerde, pop art kültürünün doğuşu, çok çeşitli sosyal ve politik gelişmeler ile toplumun değişen yüzü, büyüyen ekonomi ve ardı arkasına gelen teknolojik gelişmeler moda fotoğrafının kaderini çizer, izleyicinin ilgisini çekebilmek için değişik temalara yönelinir. Seks ve şiddet içerikli fotoğraflar ağırlık kazanır. Seksenli yıllardan itibaren görsel medyanın büyümesi ve büyük bir güç haline dönüşmesi moda fotoğrafının bugünkü karakterini belirler. Dev bir sirkülasyon içinde yerini alan moda fotoğrafı kendi başına tüm dünyada çılgın bir sektöre dönüşmüştür. vı
dc.description.abstractSUMMARY The relationship between photography and fashion starts as early as with the first photographs of people. But the development of fashion photography in today's meaning needs a time process till 1920's. The very first steps on the road to fashion photography are the pictures of rich and aristocratic personalities of the period's fashion center, Paris, for the aim of preparing family albums. When the famous Parisian well-known photographer, Baron De Meyer emigrates to America and is declared to be the chief-photographer of the fashion magazine, Vogue, the first real interaction of fashion photography with its medium of living, the fashion magazines, takes place. Before this, magazines mostly employed sketches and engravings for fashion depiction. By the work of De Meyer, a new fashion photography concept under the influence of aesthetic rules, rather than the directness of album pictures, grows. Edward Steichen who has replaced De Meyer, contributes to fashion photography to have its modern identity with his style and approach. After that, many fashion photographers from both sides of Atlantic Ocean, works in the search of his own style. The social and economic realities of the age create influential effects, as much as the popular art styles, on fashion publishing and fashion photography. George Hoyningen Huene, Horst P. Horst, Man Ray, Cecil Beaton, Martin Munkacsi, Erwin Blumenfeld are some of the most well-known names, who had a deep influence on the other fashion photographers of the period. VIIAfter The Second World War, by revival of art movements, after a long stillness during the wartime, many new and experimental fashion works have been produced. Richard Avedon and Irwing Penn are the photographers who have written their names under the period's most inspiring styles of fashion photography. In sixties and seventies, the birth of pop art culture, the change in social and politic realities, the expanding economy and lots of technologic improvements have an effect on the fate of fashion photography. Many different techniques and themes are experienced in order to take the viewer's attention. Sex and violence become the most popular content. The expansion and the growing power of visual media determine the characteristic properties of fashion photography after eighties. Today it's a big, crazy sector of business in a giant circulation of fashion concept. VIIIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleModa fotoğrafı tarihi
dc.title.alternativeThe History of fashion photography
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFotoğraf Anasanat Dalı
dc.subject.ytmPhotograph
dc.subject.ytmFashion
dc.identifier.yokid108263
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid106905
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess