Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Cevat
dc.contributor.authorAksüt, Funda
dc.date.accessioned2020-12-30T07:38:54Z
dc.date.available2020-12-30T07:38:54Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/489659
dc.description.abstractResim, başlangıcından bu güne gelinceye değin sürekli kılık değiştiren imgeler barındırmıştır. Bu araştırmanın özü imge' yi soyut resim içerisinde incelemektir. Birinci bölümde çalışmanın genel çerçevesine değinilmiştir. Kısaca resimden, imgenin felsefi temellerinden ve insanlığın gelişim evrelerinden söz edilmiştir. ikinci bölümde imge, psikoloji, estetik, felsefe gibi ayrı disiplinler içerisinde araştırılmış, ortaklıklar ve ayrılıklar ortaya konulmaya çalışılmıştır. Üçüncü bölümde soyut resme geçilmeden önce değişen dış dünya anlayışımıza bağlı olarak farklılıklar gösteren gerçeklik üzerinde durulmuştur. Tüm bu değişimler Fransız Devrimi'yle başlayıp Sanayi Devrimi'yle devam etmiş ve iki büyük dünya savaşıyla sonuçlanmıştır. Bu bölüm çok belirgin ve hızlı değişimlere sahne olan dünya ve buna bağlı olarak değişen sanat hakkındaki araştırmalardan oluşur. Dördüncü bölümde soyut resim üzerinde yoğunlaşılmıştır. Soyut resme girilmeden önce soyut kavramı üzerinde durulmuştur. Daha sonra soyut 111resme geçiş süreci ve en önemli üç soyut hareket (neoplastik hareket, yüceleyicilik, soyut dışavurumculuk) incelenmiştir. Beşinci bölüme gelindiğinde soyut resmin kurucuları olan Wassilly Kandinsky, Paul Klee, Kasimir Maleviç ve Piet Mondrian'ın resimleri ve sanat anlayışları üzerinde durulmuştur. Resimlerindeki imgeler, araştırmanın ilk bölümlerinden de elde edilen bilgiler ışığında incelenmiştir. Yine bu bölümde soyut çalışan Türk resamlara yer verilmiştir. Son olarak soyut çalışmalar yapmış sanatçı Adnan Yalım' ın bu konudaki görüşlerine yer verilmiştir.
dc.description.abstractPainting has included disguising images from the beginning. The essential of this research is to study image in abstre painting. In the first part, mainframes of the study has been touched. Briefly painting, philosophic fundamentals of the image and evolution phases of the humanity has been discussed. In the second part image has been investigated in various disciplines such as psychology, esthetichs, philosophy, common sides and differences has been tried to bring into view. In the third part, the reality that varies in connection with the understanding of changing outer world has been considered before coming to abstre painting. All these changings are started with the French Revolution, followed by Industrial Revolution and ended with two World Wars. This part contains researches about the world taking significant, fast variations and changing art connectingly. In the forth part, abstre painting has been focused. First, the concept of abstract has been explained before coming to abstre painting. Then the phaseof the transition to abstre painting and three important abstract acts (de stijil, supermatism, expressionism) has been examined. The founders of abstre painting, Wassilly Kandinsky, Paul Klee, Kasimir Maleviç and Piet Mondrian's paintings and their understanding of art has been discussed when we come to fifth part. The images in their paintings has been examined under the knowledge of first parts. Also in this part Turkish painters working in abtract style has taken part. Finally the opinions in this subject of artist, Adnan Yalım who worked in abtract style has been given. VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleSoyut resimde imge
dc.title.alternativeImage in abstre art
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmAbstract painting
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmPainting art
dc.identifier.yokid114678
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid110515
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess