Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Selahattin
dc.contributor.authorÖz, Kazim
dc.date.accessioned2020-12-30T07:38:34Z
dc.date.available2020-12-30T07:38:34Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/489564
dc.description.abstractÖZET Belgesel sinema, gerek yapım koşullarının daha elverişli olması, gerekse de bireysel ve toplumsal hayatımızla daha hızlı bir ilişki kurabilen bir sanat dalı olması sebebiyle günümüz dünyasında büyük bir önem taşımaktadır. Ancak yanlış ve yetersiz yaklaşımlardan dolayı belgesel sinema tali planda kalmakta ve ülkemiz başta olmak üzere dünyanın çoğu ülkesinde gelişme kaydedememektedir. Bu tez ve film, hem belgesel sinemanın yapım sorunları, hem de bu projenin konusu olan göç sorunu üzerine; belgesel sinemanın işlevini sanat ve gerçeklik tartışması ekseninde ele alan bir çalışmadır. Bu tez, belgesel sinemanın evrimini inceleyerek, biçim ve içerik konusunda yaşadığı tartışmaları tarihsel bir çerçeve ekseninde ele alıyor ve günümüze ışık tutabilecek noktalan ortaya çıkarmaya çalışıyor. Ülkemizde, belgesel sinemanın kavranışma eleştirel bir bakış ile eğilmeye çalışıyor. Göç'ün sosyolojik tahlili üzerinde durarak; nedenlerini ve sonuçlarını araştırıyor. Türkiye'den ve Dünyanın 'az gelişmiş' ülkelerinden, 'çok gelişmiş' ülkelerine doğru devam etmekte olan insan 'hammaddesinin' göçünün sebep ve sonuçlarını inceliyor. Belgesel filmin (Uzak) konusu çerçevesinde Kürtler' in göç ile olan ilişkisini, sebep ve sonuçları ile ele alıyor. Ayrıca sinemamızın temel sorunu olan yapım sorunları, buna bağlı olarak alternatif film yapma yöntemleri ve bağımsız sinema çalışmaları üzerinde duruyor. 'Uzak' projesinin de deneyimlerini aktararak alternatif film yapmanın çözüm yollarını bulmaya çalıyor.
dc.description.abstractSUMMARY Because it has a more convenient production condition, and it is an art form which can communicate to our personal and social life easily; Documentary Cinema has a vital importance in to-day's world. Yet, Documentary Cinema remains in secondary position because of lack of understanding. It, thus, can not show necessary development in Turkey, and in most of the other countries in the world. This thesis and film, analyze the production problems of Documentary Filmmaking together with the immigration question, which is the theme of the Project 'Uzak' (Distant), on the basis of functionality of Documentary Cinema and the discussion ofen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleUzak (belgesel film)
dc.title.alternativeFar
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmDocumentary film
dc.subject.ytmUzak
dc.subject.ytmFilm
dc.identifier.yokid138316
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid133514
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess